تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تحکیم وحدت: هفت دانشجو کشته شده‌اند

دفتر تحکیم وحدت با صدور اعلامیه‌ای کشته شدن هفت دانشجو در جریان حملهٔ نیروهای حکومت به کوی دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز را مورد تأئید قرار داده و به نوشتهٔ سایت بامداد خبر، پیکرهای این دانشجویان کشته شده، «به طور مخفیانه به خاک سپرده شده‌اند».

بنا بر این اطلاعیه «در دانشگاه شیراز نیز مأموران لباس شخصی، انصار و بسیج به دانشجویان این دانشگاه حمله کردند که طی این حمله حداقل ۲ دانشجوی این دانشگاه کشته شدند.»

به نوشتهٔ بامداد خبر به نقل از خانواده یکی از کشته‌شدگان کوی دانشگاه تهران، حکومت، جنازه‌ها را بدون اطلاع خانواده‌ها به صورت مخفیانه دفن کرده‌است. پیگیری خانواده‌ها از پزشکی قانونی، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای مربوطه به جایی نرسیده‌است و این نهادها «به شکلی نامناسب با خانواده‌های کشته‌شدگان کوی دانشگاه برخورد کرده‌اند.»

این گزارش می‌افزاید که «در حمله شبانه نیروهای انصار حزب‌الله و گارد به کوی دانشگاه تهران پنج تن از دانشجویان کشته شدند.» اسامی این کشته‌شدگان به شرح زیر اعلام شده‌است: خانم‌ها مبینا احترامی و فاطمه براتی و آقایان کسری شرفی، کامبیز شعاعی و محسن ایمانی.

فرهاد رهبر رئیس انتصابی دانشگاه تهران که سابقه حضور در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را دارد مدعی شده‌است که کسی کشته نشده‌است.

اطلاعیه روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت نوشته است که «نیروهای انصار و لباس شخصی با سازمان‌دهی گسترده و هماهنگ به دانشجویان ساکن در کوی دانشگاه تهران حمله کردند و این افراد مجهز به انواع سلاح‌های سرد و گرم از جمله قمه و تبر بودند.»

این اطلاعیه می‌افزاید: «در دانشگاه اصفهان ماموران انتظامی با گاز اشک‌آور به یکی از خوابگاه‌های این دانشگاه حمله کردند و دانشجویان را برای ساعت‌ها مورد ضرب و شتم قرار دادند. در دانشگاه فردوسی مشهد نیز دانشجویان مورد هجوم نیروهای انصار حزب‌الله قرار گرفتند.»

این حملات بر علیه دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه، علامه طباطبایی، بابل و شاهرود نیز اعمال شده‌است.

دفتر تحکیم وحدت در اطلاعیه خود فرماندهان سپاه و بسیج را مسئول این حملات و قتل‌ها می‌داند.

«ادامه دستگیری‌های دانشجویی»
از سوی دیگر خبرنامه امیرکبیر، پایگاه خبری دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران از بازداشت شدن «بیش از دویست دانشجو» در دانشگاه‌های ایران خبر می‌دهد.

این خبرنامه می‌گوید که «تعداد ۱۵۰ نفر از دانشجویان متحصن باقی‌مانده در دانشگاه مازندران که از ظهر امروز در محاصره بودند، بازداشت شدند.»

بازداشت‌های دانشجویی دیگر بر پایه این گزارش که هنوز از سوی منابع دیگر تأئید نشده «در شهرهای همدان، تبریز، و سمنان» صورت گرفته‌است.

گزارش‌هایی نیز از احتمال «کشته شدن دو نفر و بازداشت صدها نفر در جریان تظاهرات مردم ارومیه» وجود دارد.

تجمعات دانشجویی در دانشگاه آزاد اراک، دانشگاه سیستان و بلوچستان، و دانشگاه مازندران از دیگر گزارش‌های موجود است.

استعفای رئیس دانشگاه شیراز
در پی بروز خشونت ها در دانشگاه شیراز محمد هادی صادقی، رئیس این دانشگاه استعفا داده است. روز دوشنبه، نیروهای امنیتی به دانشگاه شیراز وارد شده و پس از درگیری با دانشجویان آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

رئیس دانشگاه شیراز هنوز دلایل استعفای خود را بیان نکرده‌است.

گزارش‌های دیگری حاکی از حملات افراد مسلح به مجتمع‌های مسکونی نمایندگان مجلس از جمله مجمتع مسکونی سبحان است. این حملات از سوی علی لاریجانی، رئیس مجلس، محکوم شده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چندین سال است عده ای بیرحم و قل چماق بدترین جنایات را به طول علنی مرتکب می شوند. اما هیچ کس با آن ها برخوردی نمی کند. از بس هم گفته شده "خودسر"، ناخودآگاه مردم فکر می کنند این ها واقعا خودسر عمل می کنند!

چرا آقای خامنه ای امروز به نامزدهای ریاست جمهوری سفارش می کند در سخنانشان مواظب باشند لج دیگران را در نیاورند، ولی در عرض این بیست سال هیچ اشاره ای به جنایت های این جنایتکاران نمی کند؟ چرا دستور تعقیب قانونی و مجازات این حرامزاده ها را نمی دهد؟

این ها ننگ بشریت هستند و حیف از نام انسان برای آن ها. کدام حیوان وحشی این طور با چاقو و قمه و چماق و اسلحه گرم... روز روشن به جان زن و بچه مردم می افتد؟ یا در خوابگاه ها به دانشجویان بی پناه حمله می کند و آن ها را به قصد کشت مضروب میکند؟؟ مواردی بوده که با موتور سیکلت از روی تن زخمی آن هایی که به قصد کش زده اند رد شده اند. حتی به زنان حامله هم رحم نمی کنند.

هموطنان ، باید یک به یک این جنایات توسط شاهدان عینی جایی ثبت شود و زمان دادگاه "سر" این نیروهای خامنه ای سر، به دادگاه ارائه شود!!

-- آرش ، Jun 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)