تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حزب اعتماد ملی نتایج انتخابات را رد کرد

حزب اعتماد ملی با انتشار بیانیه‌ای، نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را «نوعی براندازی» خواند.

این حزب که دبیرکلی آن را مهدی کروبی یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری بر عهده دارد، امروز دوشنبه در بیانیه خود اعلام کرد: «نتیجه انتخابات، حذف گفتمان امام و انقلاب و آزادیخواهی و کرامت انسانی و حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و میزان بودن رای ملت و توهین به شعور رای‌دهندگان» بوده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که نتایج انتخابات «نوعی براندازی و دگرگونی در اصول و اساس جمهوری ‌اسلامی» است و باید «باطل» شود.

پیش‌تر مجمع روحانیون مبارز، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه‌هایی خواستار «ابطال» نتایج انتخابات شده بودند.

وزارت کشور اعلام کرده که محمود احمدی‌نژاد با کسب ۲۴ میلیون رای پیروز دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است؛ امری که از سوی سه نامزد رقیب آقای احمدی‌نژاد رد شده است.

این حزب با رد آمار‌های ارائه شده از سوی وزارت کشور اعلام کرده که «با محاسبه‌ای غیرعقلانی، ساختاری از آراء ارائه شده که حتی افراد کندذهن نیز آن را تائید نخواهند کرد»

آن‌طور که در بیانیه حزب اعتماد ملی‌ آمده است، پایان انتخابات دهم ریاست جمهوری «دردناک‌تر و رنج‌آورتر و خطرناک‌تر از کل فرآیند انتخابات» است.

متن کامل بیانیه را بخوانید

به اعتقاد صادرکنندگان این بیانیه، نتایج اعلام شده این دوره از انتخابات، «برنامه‌ای از پیش تنظیم شده و سناریویی از پیش نوشته شده است، که نتیجه آن نابودی گفتمان امام و حکومت مردم در جامعه است.»

حزب اعتمادملی اظهار داشته است: «تهدید مطبوعات و قطع وسایل ارتباط ‌جمعی برای ممانعت از گردش آزاد اطلاعات، نشان‌ دهنده یک مدیریت انتخاباتی سالم و صادق نیست.»

این حزب در بخش دیگری از بیانیه خود با رد آمار‌های ارائه شده از سوی وزارت کشور اعلام کرده که «با محاسبه‌ای غیرعقلانی، ساختاری از آراء ارائه شده که حتی افراد کندذهن نیز آن را تائید نخواهند کرد.»

حزب اعتماد ملی همچنین دولت آقای احمدی‌نژاد را متهم کرده که سه ماه پیش از آغاز انتخابات «با پرداخت سهام به اصطلاح عدالت به خریداری رای» پرداخته است.

حزب اعتماد ملی سال ۱۳۸۴ پس از انکه مهدی کروبی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد، تشکیل شده است.
این حزب در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی مهدی کروبی حمایت می‌کرد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)