تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست پایان «بی‌عدالتی» برای دانشجویان

خانواده‌های دانشجویان زندانی دانشگاه امیرکبیر طی نامه‌ای خطاب به نامزدهای ریاست‌جمهوری خواستار پایان دادن به «بی‌عدالتی» در حق دانشجویان شدند.

در نامه خانواده‌های عباس حکیم‌زاده و مهدی مشایخی خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری آمده‌ است: «آیا پس از این انتخابات امیدی به آزادی عزیزانمان خواهیم داشت؟»

عباس حکیم زاده و مهدی مشایخی اسفند سال گذشته پس از اعتراضات دانشجویان به دفن جانباختگان جنگ ایران و عراق در دانشگاه امیرکبیر، بازداشت شدند و در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برند.

نام و یاد عزیزانمان که به شدت نگرانی سلامت روحی و جسمی آنان هستیم در این هیاهوی بی پایان گم شده‌است

آن‌طور که در این نامه آمده‌ است، تاکنون مراجعات خانواده‌ دانشجویان بازداشت شده به دادگاه انقلاب و نامه‌نگاری‌های متعدد با مراجع قانونی «هیچ پاسخی» در پی‌ نداشته‌ است.

والدین این دانشجویان طی چهار ماه گذشته تنها سه بار با فرزندانشان ملاقات کرده‌اند و دانشجویان بازداشتی اجازه تماس تلفنی با خانواده‌هایشان را ندارند.

در بخشی از این نامه آمده‌ است: «تنها ۲۴ ساعت به زمان برگزاری انتخابات باقی مانده و ما فکر می‌کنیم نام و یاد عزیزانمان که به شدت نگرانی سلامت روحی و جسمی آنان هستیم، در این هیاهوی بی‌پایان گم شده‌است.»

برگزاری دادگاه ۹ فعال کرد
خبرگزاری دیده‌بان حقوق بشر کردستان نیز در گزارشی از برگزاری دادگاه ۹ فعال کرد به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» خبر داده است.

بنا به این گزارش محمد کریمی، بهاءالدین ساعدی، خالد مصطفی‌زاده، ایوب معروفی، رحمان رضایی و چهار فرد دیگر که اسامی آنها تاکنون مشخص نشده‌ است، روز گذشته ۲۰ خرداد ماه، در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز محاکمه شدند.

این فعالان کرد ۳۵ روز پیش بازداشت شدند و از هفته گذشته به زندان عمومی سقز منتقل شده‌اند. تاکنون خبری در مورد علت بازداشت این افراد گزارش نشده است.

تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر هم در گزارشی از بازداشت جعفر ابراهیمی ازندریانی، فعال صنفی معلمان و دبیر هنرستان‌های شهریار خبر داده است.

آقای ابراهیمی ۲۰ خرداد ماه در منزل شخصی‌اش بازداشت شد. ماموران امنیتی پس از بازداشت این عضو کانون صنفی معلمان ایران کامپیوتر، کتاب‌ها، عکس‌ها و مدارک شخصی وی را نیز توقیف کرده‌اند.

تا کنون اطلاعی از دلیل بازداشت این عضو کانون صنفی معلمان ایران و محل بازداشت وی منتشر نشده‌ است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)