تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سه سال حبس تعلیقی برای یک فعال زن

ناهید کشاورز، فعال جنبش زنان به سه سال حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش تارنمای «تغییر برای برابری»، دادگاه انقلاب خانم کشاورز را به خاطر پرونده ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ به دوسال حبس و به خاطر پرونده ۱۳ فروردین ۱۳۸۶ به یک سال حبس محکوم کرده ‌است.

ناهید کشاورز ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ به همراه ۳۲ نفر از دیگر فعالان حقوق زنان در مقابل دادگاه انقلاب دستگیر شد و چهار روز در زندان اوین بازداشت بود.

دادگاه انقلاب در خصوص این پرونده، وی را محکوم به «اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور» کرده‌ است.


این عضو کمپین «یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز»، ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ نیز هنگام جمع آوری امضا در پارک لاله تهران دستگیر شد. ناهید کشاورز و محبوبه حسین‌زاده به مدت ۱۳ روز در بند عمومی زندان اوین بازداشت بودند.

خانم کشاورز در این پرونده به «اقدام علیه امنیت کشور از طریق فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی» محکوم شده‌ است.

در سه سال گذشته، ۵۰ نفر از اعضای کمپین یک میلیون امضا بازداشت و دادگاهی شده‌اند. تاکنون دو سال حبس تعزیری و سه سال و شش ماه حبس تعلیقی برای اعضای این کمپین صادر شده‌ است.

کمپین یک میلیون امضا حرکت جمعی از اعضای جنبش زنان ایران است که خواهان تغییر قوانین حوزه زنان از طریق جمع آوری یک میلیون امضا هستند.

وثیقه ۵۰ میلیونی برای کاوه مظفری
دادگاه انقلاب تهران قرار بازداشت کاوه مظفری، عضو کمپین یک میلیون امضا را به وثیقه ۵۰ میلیون تومانی تبدیل کرد.

کاوه مظفری، ۱۱ اردیبهشت، پیش از برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در پارک لاله دستگیر شد. وی از آن تاریخ تاکنون در زندان اوین به‌سر می‌برد.

این عضو کمپین یک میلیون امضا، به «قدام علیه امنیت ملی از طریق تبانی برای تجمع تبلیغی علیه نظام» و «داشتن تجهیزات ماهواره‌ای» متهم شده‌ است.

بنا به گزارش تارنمای «مجموعه فعالان حقوق بشر»، محسن ثقفی و علیرضا ثقفی از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر روز گذشته با تودیع وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شدند. نزدیک به 30 نفر از بازداشت شدگان پارک لاله همچنان در بازداشت به سرمی‌برند.

تغییر برای برابری همچنین از تبرئه عالیه مطلب‌زاده، یکی از بازداشت شدگان ۲۳خرداد سال گذشته خبر داد. دادگاه انقلاب وی را به «تمرد در برابر پلیس و اخلال در نظم عمومی» متهم کرده بود.

۲۳ خرداد سال گذشته نیروهای امنیتی با ممانعت از برگزاری یک سمینار درباره حقوق زنان، ۹ نفر از فعالان جنبش زنان را بازداشت کردند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
احضاریه دادگاه برای پنج فعال حقوق زنان
احضار سه فعال حقوق زنان به دادگاه
درخواست آزادی بازداشت‌شدگان روز کارگر

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)