تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«مردم به کسی رای دهند که طرفدار غرب نباشد»

آیت‌الله علی خامنه‌ای از مردم ایران خواست، نامزدی را که ممکن است موضعی طرفدار غرب اتخاذ کند، انتخاب نکنند.

آقای خامنه‌ای در سخنانی که در جمع مردم استان کردستان ایراد کرد و از تلویزیون ایران پخش شد، خطاب به مردم گفت که کسانی را روی کار آورند که «آبروی ملت» ایران را از بین نبرند.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین از رای دهندگان خواست که «هوشیار» باشند و «اجازه ندهند» کسانی که «مایلند خود را تسلیم دشمنانمان کنند»، در این انتخابات پیروز شوند.

به گفته آقای خامنه‌ای، مردم در انتخابات ریاست جمهوری باید به کسی رای دهند که «راه امام و ارزش‌ها و اصول آن بزرگوار را ادامه» می‌دهد و ایستادگی در مقابل «زورگویان جهانی» را «ارزش» می‌داند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که اگر کسانی روی کار بیایند که به جای ادامه «راه امام و ترویج اصول و ارزش‌های امام و انقلاب»، بخواهند با «تملق‌گویی دولت‌های مستکبر غربی، به خیال خود موقعیتی برای ایران دست و پا کنند، این برای ملت یک مصیبت است.»

آقای خامنه‌ای خطاب به مردم گفت که کسانی را روی کار آورند که «آبروی ملت» ایران را از بین نبرند

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.
محمود احمدی‌نژاد، میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محسن رضایی و اکبر اعلمی مشهورترین نامزد‌های این دوره انتخابات هستند.

صلاحیت تمام نامزد‌های ریاست جمهوری براساس قانون، باید از سوی شورای نگهبان تائید شود و پس از احراز صلاحیت آنها، تبلیغات انتخاباتی براساس زمان‌بندی وزارت کشور آغاز می شود.

آیت‌الله خامنه‌ای هفته گذشته نیز در سخنانی از برخی اظهارات نامزد‌های انتخاباتی در خصوص وضعیت کشور انتقاد کرده بود.
آقای خامنه‌ای گفته بود که بسیاری از حرف‌هایی که نامزد‌های انتخابات می‌زنند «واقعیت» ندارد.

در فاصله کمتر از ۳۰ روز مانده به آغاز انتخابات، نامزد‌ها فعالیت‌های انتخاباتی خود را افزایش داده‌اند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای، برنامه‌های خود در زمینه حقوق بشر و حقوق زنان را اعلام کرده‌اند.

در منشور حقوق بشری که آقای موسوی منتشر کرده، آمده است که وی در صورت پیروزی در انتخابات، هر گونه «شکنجه» را ممنوع کرده و از حقوق زنان حمایت خواهد کرد.

آقای کروبی نیز در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرده، آورده است که «هر نوع اهانت، تحقیر یا هتک حرمت زنان چه در خانواده و چه در جامعه» محکوم است.

آقای کروبی اضافه کرده است که سهمیه‌بندی‌ها و بومی‌گزینی «ناعادلانه»، منجر به «تضییع حق بدیهی» نیمی از جامعه و جمع کثیری از دختران نخبه می‌شود.

Share


در همین رابطه:
بسیاری از حرف‌های نامزد‌ها «واقعیت» ندارد

نظرهای خوانندگان

هيتلر و استالين هم اينطوري براي ملت زيرفرمانشان تعيين تکليف نميکردند. به کجاي اين شب تيره بياويزم قباي ژنده خودرا؟

-- بدون نام ، May 18, 2009

این خامنه ای دوباره نشونی احمدی نژاد را داد که با هر کشور امریکای لاتین و هرکشور پرت افریقایی رابطه برقرار می کنه.امیدوارم دوباره مثل سال ٧٦ مردم تودهنی بزرگی به خامنه ای و دارودسته ...بزنند.

-- ساسان ، May 18, 2009

ببینم آقای خامنه ایی اینکه مردم رای بدهند و یا رای ندهند و از همه مهمتر به چه کسی رای بدهند و به جه کسی رای ندهند به خود مردم مربوط است خودشان شعور دارند درک دارند حق زندگی و حق انتخاب دارند دیگه اینجا مردم رو راحت بگذارید براشون خط و رسم تعیین نکنید اگر ممکنه اظهار نظرتان رو برای خودتان نگه دارید مردم میفهمند باید به چه کسی رای بدهند شما لطفا ساکت

-- neda ، May 18, 2009

مرد حسابی رک و راست بگو به دست پرورده ات احمدی نژاد رای بدهند!!!

-- بدون نام ، May 18, 2009

اگر ممکن است نامه‌ی مرا خطاب به آقای خامنه‌ای در پاسخ به این اظهارات ایشان در سایت جداگانه منتشر کنید یا به صورت لینکی که پاسخ یک شهروند را به آقای خامنه‌ای نشان می‌دهد!! این حداقل کاری است که می‌شود برای بیان افکار و آزادی بیان انجام داد. با تشکر از زمانه:

عالیجناب خامنه‌ای!
اگر به خاطر داشته باشید در سال‌های گذشته یک بار دیگر هم از سایت گویا نامه‌ای برای شما نوشته بودم؛ اما باز این سخنان شما مرا نگران کرد. مطمئن باشید مردم به کسی رأی می دهند که شما مخالف او باشید،‌ یا نخواهید که بر سر کار بیاید! شما هم اگر خیلی مخالف غرب هستید، سری به خیابان‌های شهر تهران بزنید و ببینید که مردم با شیوه‌ی زندگی غربی دشمنی ندارند ولو این که آن را نشناسند. دشمنی شما با غرب ریشه‌ی صرفاً عقیدتی و دینی ندارد؛ بلکه بیشتر از حقارتی نشات می‌گیرد که نسبت به پیشرفت‌های غرب احساس می‌کنید و دارید. اما اگر شما هم تاب تفکر را داشتید و به مردم اجازه می‌دادید که فکر کنند و آزادی داشته باشند، ممکن بود در ایران هم چنین پیشرفت‌هایی داشته باشیم. شما اگر با غرب دشمنی دارید؛ دلیلی ندارد که مردم را هم وادار کنید مثل شما با انسان‌های دیگر دشمنی داشته باشند. اگر واقعاً غرب این قدر پلید است، دستاوردهای و اختراعات غربی را از زندگی و محل کارتان بیرون بریزید! چه می‌ماند جز چند کتاب دعای کهنه و چند تخته فرش؟؟ آقای خامنه‌ای با سرنوشت مردم ایران بازی نکنید و بگذارید شرایط ایران عادی شود. شما به نسلی تعلق دارید که کار خود را انجام داده و عمرش هم سپری شده است. افکار شما پوسیده و ناکارآمد است و به درد کشوری با چنین جمعیت جوانی نمی خورد. مشروعیت شما از بسته بودن فضا و راه نیافتن عقلانیت غربی به میان مردم ناشی می‌شود و شما هم این را می‌دانید.
عالیجناب خامنه‌ای!
شما و من می‌دانیم که ایران نیازمند تغییرات فوری است و اوضاع بسیار با وجود خفقان ظاهری بسیار شکننده و بی‌ثبات است. شما هم این را حس کرده‌اید وگرنه در کوه‌پیمایی کردستان عمامه‌ی تحت‌الحنک نمی‌بستید تا شبیه علمای کرد سنی به نظر برسید!!! تا به حال شنیده‌اید که رهبری به ملت‌اش بگوید با انتخاب چهره‌ای که مورد تأیید نظام است و در چارچوب نظام سیاسی فعالیت می‌کند آبروی خودتان را نبرید؟؟ (مخالفان که اجازه‌ی حضور در انتخابات به عنوان نامزد را ندارند.) این عجیب‌ترین و مستبدانه‌ترین سخنی است که در سال‌های اخیر خطاب به مردم بر زبان آورده‌اید. این حرف یعنی کسی را انتخاب کنید که من از او خوشم بیاید. یعنی احمدی نژاد.
من امیدوارم روزی بعد از انتخابات از خواب خوش بیدار شوید و در میان نامه‌های بی‌نام مردم ایران که به دفتر شما سرازیر شده‌اند، نام نامزد واقعی و نظام مورد علاقه‌ی آنها را بخوانید!! این نخستین گام‌های مقاومت مدنی در برابر شما خواهد بود اگر با تخلف‌های گسترده‌ی انتخاباتی باز همان کسی را که خودتان دوست دارید، بر تخت سلطانی بنشانید.
با آرزوی بیداری برای شما و سربلندی برای مردم ایران و ایران!
مهدی محمدی
به نیابت از تمام پوینده‌ها، مختاری‌ها، میرعلایی‌ها، شریف‌ها و سایر شهدا و بازماندگان جامعه‌ی مدنی

-- اکبر محمدی خطاب به رهبر ایران ، May 18, 2009

در كمبته امداد پلدختر چه خبر است؟
می 18, 2009
ياور نيوز – حاميان موسوي در پلدختر:
چند وقتی است بحث توزیع بن خواربار كمیته امداد شهرستان پلدختر توسط افرادی غير از پرسنل این نهاد زبانزد عام و خاص شده است. سخن از این است كه این افراد چه كسانی هستند وبا چه هدفی این بن ها را بین افرادی كه خودشان تشخیص می دهند توزیع می كنند.

متن كامل

بدون مقدمه بگویم چند وقتی است بحث توزیع بن خواربار كمیته امداد شهرستان پلدختر توسط افرادی غير از پرسنل این نهاد زبانزد عام و خاص شده است .در هر جمع چند نفری اعم مجالس محلی ، صف نانوایی ،و……سخن از این است كه این افراد چه كسانی هستند وبا چه هدفی این بن ها را بین افرادی كه خودشان تشخیص می دهند توزیع می كنند.

این قضییه توسط هر فردی و يا افرادی و با هر نیتی حتی (نیت خیر!) هم كه باشد عواقبی دارد كه زیبنده نیست، به این دلیل كه :

الف ): این رویه غلطی است كه مدت هاست براین نهاد در این منطقه حاكم شده و علیرغم تغییری كه در مدیریت آن صورت گرفته ولی عملاً اصول غلط گذشته همچنان در دستور كار است. این همان اشكالی است كه متولیان امروز به متولیان دیروز می گرفتند، كه چرا باید از فقر ونداری مردم سوءاستفاده شود و اینچنین كمك هایی باید روزهای نزدیك به انتخابات صورت بگیرد.ظاهراً توصیه ها برای همسایه است نه برای خودمان .

ب ): این یك واقعیت تلخ است كه مردم ما متأسفانه برای امرار معاش خویش به شدت مشكل دارند، اما براساس قانون اساسی دولت می بایستی نیازهای آنها را تأمین كند و نهادهایی را نیز برای این منظور مشخص كرده است كه دارای پرسنل كافی هستند كه وظیفه­ی شناسایی قشر آسیب پذیر و دچار فقر اقتصادی را بر عهده دارند، ولی چرا این وظیفه به افراد دیگری واگذار شده است كه هیچ سنخیتی با كمیته امداد ندارند؟ سؤالی است كه 3 جواب بیشتر ندارد:

1- دامنه فقر در این منطقه آن قدر گسترده است كه امكان شناسایی آنها توسط نهاد مربوطه امكانپذیر نیست ، كه این خود مصیبت بزرگی است .

2- این فقرا طی چند سال گذشته اضافه شده اند كه كمیته امداد هنوز آنها را شناسایی نكرده است. كه این هم حاكی از تنزل سطح زندگی افراد جامعه است،واگر این فرض درست باشد باید برنامه ریزی بیشتری برای كمك به جامعه در حال گسترش به سوی فقر در دستور كار قرار بگیرد .

3- كمیته امداد قصد دارد در فرصت كوتاه باقی مانده به انتخابات ، با رعایت كامل بی طرفی و عدم سوء استفاده از امكانات بیت المال دامنه كمك رسانی به اقشار آسیب پذیر را فراگیر نماید، و از كانال های مردمی این مهم را تحقق بخشد.

پ ) : كرامت انسان ها بزرگترین سرمایه و هویت آنهاست ، وقتی ما ادعای پیروی از حضرت علی(ع) را داریم آیا هیچ از خود پرسیده ایم كه حضرت علی (ع) چگونه به مستمندان كمك می كرد ؟ به مستمندان می گفت من علی (ع) هستم كه دارم به شما كمك میكنم یا در دل شب به درخانه آنان می رفت برای این كسی اورا نشناسد .

آیا به نظر نمی رسد امثال من ودیگرانی كه یك برگ بن ناقابل به یك مستحق داده ایم براو چند وقتی است بحث توزیع بن خواربار كمیته امداد شهرستان پلدختر توسط افرادی غیراز پرسنل این نهاد زبانزد عام وخاص شده است .در هر جمع چند نفری اعم مجالس محلی ، صف نانوایی ،و……سخن از این است كه این افراد چه كسانی هستند وبا چه هدفی این بن ها را بین افرادی كه خودشان تشخیص می دهند توزیع می كنند. منت گذاشته باشیم واو در هرجایی خود را بدهكار ما تصوركند.

ت ): نكته آخر این كه این شیوه كمك به مستمندان در بسياري از مناطق روستایی باعث نارضایتی گردیده و حرف و حديث های مختلفی را به دنبال داشته است .از جمله فامیل بازی ، سیاسی كاری و قول و قرارهايي كه به آینده انتخابات موكول گردیده است .

در پایان باید گفت كسی مخالف كمك به مستندان و فقرا نیست، اما راهش معرفی و شناسایی فقرای هر كوچه و برزن توسط هركسی نیست !

-- ایرانی ، May 18, 2009

وای به حال ما که وقتی صدها کاندیدای ریاست جمهوریمان را رد صلاحیت می کنند و فقط سه-چهار نفر می مانند باز بین آن سه چهار نفر هم خائن وطن فروش پیدا می شود! حالا اگر این باقیمانده را هم رد صلاحیت کنیم چند نفر باقی می مانند؟ حتما یک نفر. به نظرم ایراد در معیارهای آقای خامنه ای است نه در صلاحیت کاندیداها.

-- بدون نام ، May 19, 2009

این غرب چه چوب تری به آقای خامنه ای فروخته که ایشان از آن این قدر واهمه دارد؟ بالاغیرتا یکبار ایشان مصداقشان از دشمن را بفرمایند که ما ملت بالاخره بفهمیم غیردشمن کیانند.
در ضمن آبروی ملت را هم چهارتا تلویزیون آزاد را ببینند می فهمید کی ها برده اند و دارند می برند.

-- مهران ش ، May 19, 2009

حق با حضرت رهبری است: به کسی رای دهیم که طرفدار غرب نباشد بلکه طرفدار عرب باشد.

-- حزبل ، May 19, 2009

صلاحیت تمامی نامزد‌های ریاست جمهوری درواقع به تاییدخودایشان که 90درصدازقدرت رادردست دارد صورت میگیرد.واین نوسخن گفتن که هوشیار» باشند و «اجازه ندهند» کسانی که «مایلند خود را تسلیم دشمنانمان کنند»، در این انتخابات پیروز شوند.فریب افکار عمومی برای نشان دادن یک انتخابات آزاد درایران است درصورتیکه همگان میدانند باوجود شورای نگهبان امکان انتخاب آزادوچودندارد

-- ابراهیم ملکی ، May 19, 2009

حضرت رهبر خامنه ای
١) ما که ١٢ امام داریم و با خمینی و شما میشوند ١٤
٢) ١٢ امام بر اساس تاریخ و نوشته های دینی ما بر حق بودند و هستند
٣) دو امام اخری که شما هستید: حضرت خامنه ای و حضرت خمینی که نمیدانم هنگام نام بردن شما باید صلوات فرستاد یا نه سیاسی هستید مثلا ایت الله سیستانی هست دینی هست و مرجعییت بر شما دو تا دارد
شما کی هستید که در مورد انتخابات نظر دهید؟ امام ١٤ یا یک اخوند سیاسی؟ با توجه بر اینکه ولایت فقیه یک نماد جدید و اختراع شما هست که از لحاظ دینی هیچ ارزشی دارد و نخواهد داشت

-- Nam ، May 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)