تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اتهام تبلیغ علیه نظام به یکی از«مضلین»

سپاه پاسداران، تبلیغ برای «جنبش‌های سیاسی ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران» را به عنوان اتهام یک عضو «شبکه مضلین» اعلام کرد.

مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سپاه پاسداران با انتشار یک اطلاعیه از بازداشت سه فرد دیگر از گردانندگان وب‌سایت‌های فارسی‌زبان موسوم به «مستهجن‌نگار و ضد دین» خبر داد.

مقام‌های جمهوری اسلامی این گروه از بازداشتی‌ها را تحت عنوان «شبکه مُضِلّین» (به معنی گمراه‌کنندگان در عربی)، دسته‌بندی کرده‌اند.

دایره بررسی جرایم سایبر مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته وابسته به معاونت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تا کنون اسامی ۳۵ نفر از افرادی که در رابطه با این تارنماها دستگیر شده‌اند را منتشر کرده است.

اطلاعیه جدید سپاه پاسداران که در تارنمای «گرداب» وابسته به مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته، منتشر شده، اتهام این افراد را «جذب مخاطب فارسی‌زبان، اقدام به راه‌اندازی و مدیریت پایگاه‌های اینترنتی با محتوای ضد ارزشی و مستهجن» اعلام کرده ‌است.

در این اطلاعیه، یکی از بازداشت‌شدگان به انتشار مطالب «ضد نظام» و تبلیغ برای «جنبش‌های سیاسی ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران» نیز متهم شده ‌است.

راه‌اندازی انجمن‌های گفتگو در رابطه با همجنس‌گرایان و فیلترشکن از دیگر موارد اتهامی است که در این اطلاعیه به آن اشاره شده‌است.

راه‌اندازی انجمن‌های گفتگو در رابطه با همجنس‌گرایان و فیلترشکن از جمله موارد اتهامی است که در این اطلاعیه به آن اشاره شده است

«رضا جعفری» معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای گفت: «مجازات عوامل اصلی این سایت‌ها که هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند، اعدام است.»

وی اوایل اردیبهشت ماه جاری در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اتهام این افراد را «افساد فی‌الارض» اعلام کرد.

دایرهٔ جرایم سایبری مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته اواخر اسفندماه سال گذشته طی اطلاعیه‌ای از انهدام تعدادی از سایت‌های اینترنتی که تحت عنوان شبکه «سازمان‌یافته ضددینی و ضدامنیت، فرهنگ و عفت عمومی» فعالیت می‌کردند خبر داد.

در این اطلاعیه عوامل این سایت‌های اینترنتی مرتبط با سرویس‌های امنیتی کشورهای دیگر معرفی شده بودند. مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته این سایت‌ها را بخشی از پروژه موسوم به «براندازی نرم» اعلام کرده بود.

بنا به سومین اطلاعیه مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سپاه پاسداران که هیجده فروردین‌ماه جاری منتشر شده‌است، تا‌کنون گردانندگان بیش از ۹۰ سایت «ضددینی و مستهجن» شناسایی و دستگیر شده‌اند.

در ایران به طور معمول قوه قضائیه و وزارت اطلاعات با جرایم اینترنتی برخورد می‌کنند. این اولین باری است که سپاه پاسداران به طور مستقیم با آنچه «جرائم اینترنتی» می‌نامد، برخورد می‌کند.

Share


در همین رابطه
نام اعضای «شبکه مضلین۳» اعلام شد
هشدار سپاه پاسداران به «براندازان نرم»

نظرهای خوانندگان

(آقای محسن رضائی نتوانسته فرزند خودش را نگه دار حالا با چه تدبیری می خواهد یک مملکت را رهبری بکند )
نامزد انتخابات دهم رياست جمهوري درخصوص فرزند خود که به آمريکا رفت گفت : پسرمن اگر مشکلي داشت سرنوشتش بدتر از آقاي موسويان که پشتوانه قوي تري داشت مي شد و اگر خدماتي انجام نداده بود حتما با او برخورد مي کردند با اين حال بدليل توصيه وزارت اطلاعات مصلحت نمي دانم بيش از اين سخني بگويم .

رضايي افزود : من اگر پيروز انتخابات شوم نسل جوان را مسئوليت پذير مي کنم .

-- دلسوز ایرانی ، May 15, 2009

گزارش ايرنا:
تشنج انتخاباتي در دانشگاه تربيت معلم کرج

نشست انتخاباتي يکشنبه شب دانشگاه تربيت معلم کرج با تشنج بين دانشجويان موافق و مخالف پايان يافت.

به گزارش ايرنا، در اين نشست که توسط انجمن اسلامي دانشگاه تربيت معلم ترتيب داده شده بود سه نفر شامل قلي زاده عضو شوراي مرکزي ستاد انتخابات کروبي،‌ محمود ميرلوحي ‌به نمايندگي از ميرحسين موسوي و عبدالرضا داوري عضو هيات علمي جهاد دانشگاهي تربيت معلم سخنراني کردند.

به گفته چند دانشجوي شرکت کننده در اين نشست، اوضاع اين جلسه انتخاباتي از همان ابتدا ناآرام به نظر مي رسيد هرچند که سخنرانان علاوه بر طرح ديدگاههاي خود به پرسشهاي برخي دانشجويان پاسخ دادند.

اين نشست که از ساعت 21 شب آغاز و ساعت 22:30 در سالن همايش شماره يک دانشگاه تربيت معلم پايان يافت اما بحث و جدل دانشجويان موافق و مخالف در بيرون اين سالن و حتي در خوابگاهها نيز ادامه داشت.

گفته مي شود: توزيع بيانيه و در دست گرفتن پلاکاردها و نصب بازوبندهايي توسط برخي دانشجويان، از عوامل بروز تشنج در اين نشست بوده است.

همچنين گفته مي شود: بين دانشجويان مخالف و موافق زد و خوردهايي نيز رخ داده است.
دانشگاه تربيت معلم حدود هفت هزار دانشجوي دختر و پسر دارد.


گزارش خبرگزاري فارس

-- daveri ، May 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)