تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
درخواست دو سازمان حقوق بشری از ایران:

«برادران علائی را آزاد کنید»

عفو بین‌الملل و انجمن پزشکان مدافع حقوق بشر، باردیگر از مقام‌های ایران خواستند آرش و کامیار علائی را آزاد کنند.

آرش و کامیار علائی، دو پزشک متخصص مبارزه با ایدز، سال گذشته به اتهام عضویت در «شبکه‌ برانداز نرم» به ترتیب به شش و سه سال حبس محکوم شدند.

آرش علائی به شش سال و کامیار علائی به سه سال زندان که دادگاه تجدید‌نظر هم آن را تائید کرده است، محکوم شده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل با صدور اطلاعیه‌ای، باردیگر از مقام‌های جمهوری اسلامی درخواست کرد برادران علائی را که با اتهامی مشابه رکسانا صابری در زندان به سر می‌برند، نیز آزاد کنند.

رکسانا صابری خبرنگار ایرانی-آمریکایی به اتهام «جاسوسی» برای آمریکا به هشت سال زندان محکوم شده بود که دادگاه تجدید‌نظر حکم وی را به دو سال حبس تعلیقی کاهش داد.
این سازمان در اطلاعیه خود از روند تجدیدنظر در پرونده رکسانا صابری و آزادی وی، ابراز خشنودی کرده است.

پزشکان مدافع حقوق بشر و ائتلافی از جامعه‌های پزشکی بیش از ۱۶ کشور نیز روز گذشته با ابراز خشنودی از آزادی خانم صابری، از مقام‌های ایران خواستند که اتهام‌ها علیه این دو برادر را لغو کرده و هرچه سریع‌تر آنها را آزاد کنند.

سازمان عفو بین‌الملل، از مقام‌های جمهوری اسلامی درخواست کرد برادران علائی را که با اتهامی مشابه رکسانا صابری در زندان به سر می‌برند، نیز آزاد کنند

جان برَدشاو، مدیر انجمن پزشکان مدافع حقوق بشر به واشینگتن تی‌وی گفته است که برادران علائی «صرفأ به دلیل همکاری‌شان با جوامع پزشکی جهانی» دستگیر شده‌اند.

براساس گزارش این تلویزیون، روز گذشته همچنین تعدادی از مدافعان حقوق بشر با تجمع مقابل دفتر حافظ منافع ایران در واشینگتن، خواستار آزادی برادران علائی شدند.

این گزارش می‌افزاید که گروهی دیگر از تظاهرکنندگان، همچنین در برابر مقر سازمان ملل متحد در نیویورک و نیز در ۱۶ کشور در سراسر جهان، از جمله کانادا، مکزیک، روسیه، ایتالیا و آفریقای جنوبی تجمع کرده و خواستار آزادی این دو برادر شدند.

کامیار علایی دانشجوی دکترا در دانشکده بهداشت عمومی سانی آلبانی در نیویورک است.

وی همچنین، در سال ۲۰۰۷ میلادی مدرک فوق لیسانس خود را در رشته جمعیت و سلامت بین‌المللی از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد در بوستون آمریکا دریافت کرد.

آرش علایی نیز مدیر سابق موسسه بین‌المللی آموزش و پژوهش در مرکز ملی آموزشی پژوهشی و درمانی سل و بیماری‌های ریوی در ایران است.

برادران علایی از سال ۱۹۹۸ میلادی در برنامه‌های درمان و پیشگیری ایدز به ویژه با تمرکز بر کاهش آسیب‌ها در معتادان تزریقی مشغول به فعالیت بودند.

Share


در همین رابطه:
«پرونده برادران علایی در دادگاه تجدید‌ نظر»
لاهیجی: برای برادران علائی جرم تراشیده‌اند

نظرهای خوانندگان

ازادیشان امکان ندارد چون «جاسوس» نیستند!!

-- بدون نام ، May 13, 2009

طبق نوشته خود شما در شرح سابقه این دو برادر مثل اینکه هیچ کدام «پزشک» نیستند. جرم اصلی ان دو هم شرکت در اعمال «نرم» بوده که در نظام ولایت فقیه ارتکاب هر گونه عملی «نرم» جرمی «سخت» محسوب می گردد.

-- بدون نام ، May 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)