تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

رد «سودجویی» ایران از مصائب فلسطین

ایران اظهارات دیوید میلیبند وزیر خارجه بریتانیا مبنی بر «سودجویی» تهران از مصائب فلسطین را رد کرد.

آقای میلیبند در جریان نشست ویژه شورای امنیت، ایران را به بهره‌برداری از مشکلات فلسطین به نفع خود متهم کرده است.

نمایندگی دایم ایران در سازمان ملل متحد با انتشار نامه سرگشاده‌ای، این اظهارات را رد کرده و «بی‌اساس» خوانده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، ایران در این نامه آورده است که بریتانیا با همکاری اسرائیل «در ایجاد مصائب مردم فلسطین نقش بزرگی ایفا نموده و به هیچوجه در موقعیتی نیست که بتواند علیه نیات یا سیاست‌های دیگران قضاوت کند.»

ایران عضو شورای امنیت سازمان ملل نیست و نماینده آن نمی‌تواند در جلسات ویژه این شورا سخنرانی کند. به همین دلیل نماینده جمهوری اسلامی با انتشار نامه‌ای سرگشاده به اظهارات وزیر خارجه بریتانیا واکنش نشان داده است.


وزیرخارجه بریتانیا (عکس از AFP)

این نامه همچنین، اظهارات آقای میلیبند را در راستای «انحراف افکار عمومی از جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین» عنوان کرده است.

جلسه شورای امنیت برای بررسی آخرین تحولات خاورمیانه و با حضور تعدادی از وزرای خارجه کشورهای عضو شورا از جمله سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز گذشته برگزار شده بود.

در نشست پایانی، این شورا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بر تعهد خود در خصوص پایبندی به راه حل تشکیل دو کشور فلسطینی و اسرائیلی و پایان دادن به مناقشه بین اسرائیل و فلسطینیان تاکید دارد.

این بیانیه همچنین خواستار تلاش‌های فوری برای دستیابی به صلحی جامع، عادلانه و پایدار برپایه راه حل تشکیل دو کشور دموکراتیک فلسطینی و اسرائیلی در کنار یکدیگر شده است.

این نشست در حالی برگزار شد که تونی بلر نماینده بریتانیا در گروه چهار جانبه، هفته گذشته، از در نظر گرفتن چارچوب جدیدی برای مذاکرات صلح فلسطین – اسرائیل در سطحی بسیار گسترده خبر داده بود.

Share

نظرهای خوانندگان

نمایندگی دایم ایران در سازمان ملل متحد با انتشار نامه سرگشاده‌ای،«سودجویی» حکومت اسلامی از مصائب فلسطین را رد و آنرا «بی‌اساس» خواند.
نظام اسلامی، از همکاری حجره داران بازار سنتی و مکتب خانه ها و حوزه های اسلام شیعی سر درآورده است و« سودجویی» مادّی و ایدولوژیکی پایه های این نظام را تشکیل می دهد. کافی است نگاهی به گسترش فساد دراین نظام کرد.
شیوه و مدیریت در حکومت اسلامی، یادآور شیوه های ابتدایی و قبیله ای در سرزمین اعراب در قدیم می باشد.

-- Sardar Akhondi ، May 12, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)