تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کاهش ۵۳ درصدی داوطلبان انتخابات

کامران دانشجو رئیس ستاد انتخابات کشور می‌گوید که نامزد‌های انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران، نسبت به دوره قبل ۵۳ درصد کمتر بوده‌اند.

آقای دانشجو، تعداد داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم را ۴۷۵ نفر اعلام کرد که ۴۳۳ نفر آنها مرد و ۴۲ نفر زن هستند.

براساس این گزارش، از تعداد داوطلبانی که به صورت قطعی در ستاد انتخابات کشور نام‌نویسی کرده‌اند ۳۰ نفر کمتر از ۲۵ سال، ۳۹ نفر بین ۲۵ تا ۳۰ سال، ۱۳۹ نفر در محدوده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، ۱۱۵ نفر بین ۴۰ تا ۵۰ سال، ۹۸ نفر ۵۰ تا ۶۰ سال و ۵۴ نفر در محدوده سنی ۶۰ سال به بالا هستند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور، مسن‌ترین داوطلب ریاست جمهوری مردی ۸۶ ساله و جوانترین داوطلب مردی ۱۹ ساله است.

ثبت‌نام از نامزد‌های انتخاباتی شب گذشته پایان یافت و شورای نگهبان قانون اساسی، کار بررسی صلاحیت این افراد را آغاز کرده است.


پیش‌بینی می‌شود که این شورا صلاحیت تعداد اندکی را برای حضور در این دوره از رقابت‌ها تائید کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین گفت که تا ۱۷ اردیبهشت ماه، هیئت‌های اجرایی انتخابات در ۳۶۸ شهرستان و ۵۵۸ بخش مشخص می‌شود.

در انتخابات ۲۲ خرداد ماه به گفته آقای دانشجو، ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در حدود ۴۷ تا ۴۸ هزار صندوق رای پیش‌بینی شده است که ۳۲ هزار از این صندوق‌ها ثابت و مابقی سیار خواهند بود.

برای ایرانیان خارج از کشور نیز ۲۳۰ صندوق رای درنظر گرفته شده است.

Share


در همین رابطه:
نام‌نویسی نامزد‌های انتخابات آغاز شد

نظرهای خوانندگان

دلیل اصلی کاهش ٥٣ درصدی!! و یا درصد واقعی انرا اقای دانشجو به اسانی می توانند در شمایلی که پشت سرشان اویزان است جستجو کنند و راه دور نروند.

-- بدون نام ، May 10, 2009

اگر از آن پول های بالا کشیده شده و باد آورده در این مدت ٣٠ سال که حاج محمود و شرکاء در سفرهای استانی و خارج از کشور خود سخاوتمندانه از جیب ملت خرج می کنند، به ایرانیان داخل و خارج از کشور برگرداننده شود، شاید ملت ایران سری به صندوق های راًی بزنند! در غیر این صورت فقط احمق ها به شماها راًی خواهند داد و این کار تمام آینده حکومت اسلامی را به خطر خواهد انداخت. فریب عوام نمی تواند چندان طولانی باشد!
عوام الله از قم،

-- Avam ollah ، May 10, 2009

آقای عوام الله مطلب درستی را بیان کردند، عوام عادت دارند سریع تغییر جهت دهند! از اینکه کسی را بالا ببرند بعد بکشند پائین لذت می برند. این بازی را خیلی دوست دارند! در طول تاریخ بشریت بارها از این بازی ها و وقایع رخ داده است.
رخصت تباهی،

-- Rokhsat ، May 10, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)