تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«پرونده‌های قضایی ایران بیش از چین است»

علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید که حجم پرونده‌های قضایی در ایران بیشتر از چین است.

به گفته آقای جمشیدی، قوه قضاییه ایران هر سال به هفت تا هشت میلیون پرونده رسیدگی می‌کند که این مقدار از تعداد پرونده‌های قضایی در پر جمعیت‌ترین کشور جهان (چین) بیشتر است.

سخنگوی قوه قضاییه که شب گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی سخن می‌گفت، افزود که در حال حاضر سالانه حدود سه میلیون و200 هزار پرونده کیفری و دو میلیون و ۸۰۰ هزار پرونده حقوقی در محاکم ایران و بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شود.

آقای جمشیدی یکی از مهمترین علل ازدیاد پرونده‌های قضایی در ایران را نبود «قوانین دقیق» می‌داند.


۲۵ آبان ماه سال گذشته نیز عباسعلی علیزاده معاون قوه قضاییه گفته بود که از هر هشت ایرانی، یک نفر دارای پرونده قضایی است.

بنا بر گفته آقای علیزاده، به طور میانگین سالانه ۱۸ میلیون ایرانی درگیر مسائل قضایی می‌شوند.

اظهارات سخنگوی قوه قضاییه ایران در حالی ایراد می‌شود که پیش‌تر آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس این قوه از افزایش پرونده‌های قضایی در این قوه ابراز نگرانی کرده است.

آقای شاهرودی از افزایش اختلافات و تخلفات در جامعه با عنوان یک «بیماری و ناامنی حقوقی» یاد کرده است.

تشکیل پرونده برای «تروریسیت‌های» وابسته به آمریکا
آقای جمشیدی همچنین گفت که پرونده دیگری در خصوص عاملان انفجار شیراز که طی آن ۱۴ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ تن زخمی شده‌اند، تشکیل شده است.

به گفته این مقام قضایی، این پرونده با همکاری وزارت اطلاعات و دادسرا و دادگاه‌های انقلاب در دست بررسی است.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین آمریکا را متهم کرد که با استخدام افراد کم سن و سال سعی در ناامن کردن ایران دارد.

آقای جمشیدی در عین حال افزود که رای پرونده سه متهم به «براندازی نرم» صادر شده است و آنها دوران محکومیت خود را می‌گذرانند.

Share

نظرهای خوانندگان

یکشبه همشان را اعدام کنید، تا دو سه ماه خیالتان آسوده خواهد شد. اما یادآوری کنم که چندی پیش من در همین قسمت نظرها و با محاسبه نوشتم که جمهوری اسلامی با فاصله ای نجومی جنایت کار تر از جنایتکارترین حکومتهای جهان یعنی چین و عربستان سعودی ست اما شما زمانه نشینان سخن مرا منتشر نکردید و بعد اصرار آنرا با نقص عضو منتشرش کردید. حالا خود آقایان در حکومت اسلام ناب محمدشان و قرآنشان و رهبریتشان چنین می گویند. این رژیم نه تنها جنایکار است بلکه جنایت کار پرور است در طول این سی سال تمامی ثروت معنوی ایرانی و ایرانیت به علاویه ی ثروت معنویش به چپاول اسلام و روحانیت شیعه رفته و مابقی نیز خواهد رفت. روزی برسد که در خیابان کوچه کوچکترین امنیتی نه برای زن و فرزند و نه حتا برای مردان و جونان باقی ماند. اما شاید پیش از آن فاجعه ی ملی و حتمی مردم بخیابان آیند و این بساط را برچینند.

-- سرمدی از تهران ، May 10, 2009

این به آن معناست که 9ونیم میلیون پرونده و اگر در هر پرونده 2 نفر در گیر باشند 18 میلیون نفر از جمعیت کشور دچار پریشانی فکر و گرفتارند که معمولا در بسیاری ار این چرونده ها از 1 تا ده و یا بیشتر گرفتاری دارند و میشود حدودا نصف جمعیت عجب جامعه اسلامی بی عیب ونقصی آقایان روجانیان ساخته اند

-- دارا ، May 10, 2009

باید پیران و کودکان زیر هفده سال را از این جمعیت هشت ملیونی کم کرد. ازین گذشته بسیاری ازین پرونده ها مربوط به یک خانواده است نه یک فرد. بنا بر این یک 8 ملیون ناقابل را ضربدر یک خانواده 4 نفری هم بکنید ،آنوقت ببینید معنویت انقلاب اسلامی چه بلایی بر سر ملت ایران آورده است!ـ

-- îradj ، May 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)