تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایران به نقض آزادی‌های دینی متهم شد

یک نهاد دولتی آمریکا در گزارش سالانه خود، ایران را به نقض «آزادی‌های دینی» متهم کرد.

کمیسیون آزادی‌های دینی بین‌المللی آمریکا که یکی از زیر مجموعه‌های وزارت خارجه این کشور محسوب می‌شود، در گزارشی، ایران و ۱۲ کشور را در ردیف دولت‌هایی قرار داده است که «آزادی‌‌های دینی» شهروندان خود را به طور گسترده نقض می‌کنند.

ایران، چین، عراق، سودان، نیجریه، پاکستان، عربستان سعودی، اریتره، ترکمنستان، ازبکستان، میانمار، کره شمالی و ویتنام از جمله کشور‌هایی هستند که به گفته این نهاد دولتی آمریکا «آزادی‌های دینی» را نقض کرده‌اند.

ریچارد لند یکی از اعضای این کمیسیون، روز گذشته در کنفرانسی خبری گفت که «وضعیت آزادی ادیان در ایران طی سال گذشته بدتر شده است.»

این نهاد دولتی همچنین از بازداشت برخی مسیحیان، تخریب حسینیه دراویش گنابادی اصفهان و بازداشت سرپرستان جامعه بهائیان در ایران انتقاد کرده است

در این گزارش که روز گذشته به کاخ‌سفید و کنگره آمریکا ارائه شده، از ایران به عنوان کشوری که مذاهب غیر شیعی را تحت فشار قرار می‌دهد، یاد شده است.

آن‌طور که این نهاد دولتی اعلام کرده است، وضعیت مسیحیان، بهائیان، صوفیان و یهودیان در ایران در سال گذشته بدتر شده است.

در این گزارش از مسلمانان اهل سنت نیز که سال گذشته حقوق آنها در جمهوری اسلامی نقض شده، نام برده شده است.

این نهاد دولتی همچنین از بازداشت برخی مسیحیان، تخریب حسینیه دراویش گنابادی اصفهان و بازداشت سرپرستان جامعه بهائیان در ایران انتقاد کرده است.

در این گزارش اظهار شده است که «حکومت ایران همچنان به نقض منظم، پیوسته و فاحش آزادی ادیان ادامه می‌دهد.»

کمیسیون آزادی‌های دینی بین‌المللی آمریکا همه ساله گزارشی درباره نقض حقوق دینی شهروندان کشور‌های مختلف منتشر می‌کند.

Share

نظرهای خوانندگان

درایران فقط یک کروه آزادند وبس واین گروه هم آزادیشان درگروبردگی وبندگی وسرسپردگی است وبه عبارت دیگر ذوب شده گان درولایت .درایران هرگروهی که به خواهد آزاد بماند توپخانه دروغ پراکنی همان طیف تمامیت خواه وذب شدگان درولایت آماج حملات خودقرارداده وازبکاربردن هیج چیز دریع نمی ورزند چون هدف وصیله راتوجیه می نماید. شمابرخورد همین آقایان رابا آیت الله منتظری وسایر مراجع دبگرازشریعتمدار .قمی .روحانی .صدر.آذری وشیرازی .طاهری .وووو.حال خاتمی .موسوی .ودریک کلمه تمامی مسئولین هرسه قوه درگذشته رابمشاهده نموده ایدکه همگی به حاشیه رانده .وامروز به آنهاتوهین میشود .برخورد آنهابا فرق مذهبی دیگرهم که معاوم است .وحتی از تخریب اماکن مذهبی که جزءمیراث فرهنگی است اباءنکردند

-- ابراهیم ملکی ، May 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)