تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«اطلاعیه ایران درباره آنفولانزای خوکی»

وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه‌ای از شهروندان ایران خواست از سفرهای غیرضروری به کشورهایی که آنفولانزای خوکی در آنجا شیوع یافته، خودداری کنند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این اطلاعیه با توجه به این که این بیماری در حال حاضر در قاره‌های آمریکا و اروپا شیوع پیدا کرده، از مردم ایران خواست در حد امکان از سفرهای غیرضروری به این دو قاره خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، وزارت بهداشت تاکید کرده است که تاکنون هیچ موردی از آنفولانزای خوکی در ایران و قاره آسیا مشاهده نشده است.

تاکنون ۲۰۰۰ نفر در سراسر جهان به آنفولانزای خوکی، مبتلا شده‌اند که ۱۵۰ تن از آنها که همگی از شهروندان مکزیک هستند، جان باخته‌اند.


عکس از رویترز

این وزارت‌خانه، «رعایت نکات بهداشتی» را بهترین راه پیشگیری از این بیماری عنوان کرد.

با توجه به این‌که آنفلوانزای خوکی از طریق عطسه، سرفه و دست دادن با فرد مبتلا منتقل می‌شود، وزارت بهداشت ایران به رعایت نکات بهداشتی، شستشوی دست‌ها، استفاده از دستمال در هنگام سرفه و عطسه و خودداری از تماس نزدیک با بیماران مبتلا تاکید کرده است.

این وزارت‌خانه در عین حال از سازمان گردشگری خواسته است به مسافران مکزیک و قاره آمریکا هشدارهای لازم را برای پیشگیری از آنفلوانزای خوکی ارائه دهند و در فرودگاه‌های بین المللی ایران نیز افراد مشکوک را به بهداری فرودگاه ارجاع دهند.

Share


در همین رابطه:
نگرانی از شیوع گسترده آنفولانزای خوکی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)