تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

خدشه در انتخابات «حرف دشمن» است

آیت‌الله علی خامنه‌ای از کسانی که «با تکرار حرف دروغ دشمن، سلامت انتخابات را زیر سئوال می‌برند» انتقاد کرد.

اظهارات آقای خامنه‌ای چند روز پس از آغاز به کار «کمیته هماهنگى شوراهاى راهبرى انتخاباتى مهدى کروبى و میرحسین موسوى براى صیانت از آراء»، ایراد می‌شود.

این کمیته وظیفه صیانت از آراء در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى ایران را برعهده دارد.
شورای نگهبان تشکیل این کمیته را «غیرقانونی» دانسته است.

روزنامه اعتمادملی، ششم اردیبهشت ماه با اعلام آغاز به کار رسمی این کمیته نوشت که «مهدى کروبى و میر حسین موسوى، شخصا فعالیت‌هاى این کمیته را خصوصا در زمان برگزارى انتخابات دنبال و از تمام اهرم‌هاى لازم براى امانت‌دارى راى مردم و پاسداشت آن راى استفاده خواهند کرد.»

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای خامنه‌ای که امروز چهارشنبه در جمع پرستاران سخن می‌گفت، از کسانی که سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی را زیر سئوال می‌برند، انتقاد کرد و افزود: «برخی دوستان بی‌انصاف که توقع دارند مردم به آنها توجه کنند، با ناسپاسی، علیه ملت حرف می‌زنند.»

رهبر جمهوری اسلامی ادامه داد که این افراد «با تکرار حرف دروغ دشمن، سلامت انتخابات را زیرسئوال می‌برند.»


عکس از AFP

وی همچنین اظهار داشت که در چند سال گذشته دشمنان جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند «به انتخابات ایران خدشه وارد کنند.»

آقای خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود به «شبهات» مطرح شده در انتخابات ریاست جمهوری دوره‌ گذشته اشاره کرد و افزود که تحقیقات و بررسی‌ها نشان داد که «خدشه‌ای به آن انتخابات هم وارد نیست.»

به گفته رهبر جمهوری اسلامی «مکرر اتفاق افتاده است که نتیجه انتخابات به ضرر جناحی که روی کار بوده تمام شده است، پس چگونه ممکن است کسی انتخابات در ایران را زیر سئوال ببرد.»

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ مهدی کروبی و علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی دو نامزدی بودند که با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای به طور تلویحی به «دخالت نظامیان» و «تقلب» در شمارش آراء اعتراض کردند.

کروبی در آن سال با صدور نامه‌ای به آقای خامنه‌ای، فرزند وی را متهم کرد که در انتخابات به نفع آقای احمدی‌نژاد دخالت کرده است.

در آن دوره از انتخابات، محمود احمدی‌نژاد در دور اول توانست مهدی کروبی و سایر نامزد‌ها را شکست دهد و به دور دوم راه یابد.
در دور دوم، آقای احمدی‌نژاد توانست با شکست علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، به قدرت برسد.

در ایران برخی از جریان‌های سیاسی از جمله نهضت آزادی خواستار نظارت بین المللى در انتخابات‌های ایران شده‌اند.
این درخواست‌ها پیش‌تر با واکنش تند آیت‌الله خامنه‌ای مواجه شده بود.

Share


در همین رابطه:
«تشکیل کمیته صیانت از آراء قانونی نیست»

نظرهای خوانندگان


فکر کنم منظور ایشان از دشمن همین اکریت مردم ایران باشند.

-- بدون نام ، Apr 29, 2009

خامنه ای «با تکرار حرف دروغ دشمن، سلامت انتخابات را زیرسئوال می‌برند.»! ... کدام دشمن؟ تمام انتخابات در حکومت اسلامی تقلبی و باطل است، زیرا انتخابات توسط ارگان های وابسته به بیت ولایت انجام و بر مردم تحمیل
می شود. هیچکدام از انتخاباتی که تا بحال انجام گرفته سالم نبوده است٠
حاج اکبر از نطنز،

-- HajAkabar ، Apr 29, 2009

ین دوستان بی انصاف رهبر علیه ملت هرگز حرف نمی زنند و به سلامتی انتخابات هم کار ندارند چون انتخابات چه اهمیتی دارد وقتی رهبر همه کاره مملکت است. بلکه این بی انصافها در واقع حکومت ولایت فقیه را مورد سوال و پرسش قرار داده و می خواهند با ملت هم صدا گشته و علیه ان حرف بزنند. این هم صدایی و بیداری ملت است که رهبر کهنسال و سالخورده انرا دشمن می خواند وچنان این مسا یل او را خدشه دار کرده که در برابر پرستاران سفید پوش و در کنار این همه دسته گلهای زیبای نمایشی یک عینک سیاه رنگ به چشم گذاشته و عمامه ای سیاه هم بر سر نهاده است. بقول مش قاسم در دایی جان ناپلون تا قبر آ آ آ. انگاه پناه بر خداوند از سیاهی وظلمت حاکم در قبر!!!

-- بدون نام ، Apr 29, 2009

سخن آیت الله متین ولی ما که کور نیستیم. داریم می بینیم که احمدی نژاد با بودجه دولتی سی دی های تبلیغاتی خود را در شهرها توزیع می کند. به کارکنان وزارت خارجه از بودجه ریاست جمهوری هدیه می دهد. به معلمان پول می دهد. می بینیم که نامزهای ریاست جمهوری رسانه ای برای بیان سخنان خود ندارند. راستی تنها یک ماه و اندی به برگزاری انتخابات مانده است ولی انگار هیچ خبری نیست. انگار بنا بر این است که سایر نامزدها نتوانند صدای خود را به مردم برسانند. وای چه می گویم؟ من را به خاطر این کفر گویی ببخشید. رویم سیاه. سخن آیت الله متین.

-- مهتاب ، Apr 29, 2009

خدا پدر غربیهای ... را لعنت کند که برای رهبری فرزانه ی ما عینک دودی درست کرده اند. رهبری همه چیز را به رنگ دشمن می بیند !

-- بدون نام ، Apr 29, 2009

این رامیگویند فرار به جلو .ابوی اقا مجتبی دهان کسی را که جرات کند انتخابات رازیر علامت سوال ببرد میدوزد.

-- choghok ، Apr 29, 2009

...یعنی می شه یروز از خواب بیدار شیم و رهبر رفته باشه بهشت. .....
محمد حسین از قم

-- محمد حسین ، Apr 29, 2009

پس تکلیف انتخابات را جناب رهبر ازالان رقم زدند وزحمت مردم را هم کم کردند.

-- nassir ، Apr 29, 2009

طرز تهیه قرمه سبزی برای روز انتخابات در خانه :
چند گرم گوشت ماهیچه سبزی سرخ شده لوبیا قرمز به مقدار لازم لیمو عمانی 4 عدد نمک فلفل زردچوبه به مقدار لازم پیاز سره شده یک یا 2 عدد طرز تهیه همه این مواد را در قابلمه بریزید و چند ساعت صبر کنید تا کاملا بپزد و بعدا با برنج نوش جان کنید و ماهواره تماشا کنید ....

-- روز انتخابات قرمه سبزی در منزل یادتان نرود ، Apr 29, 2009

نظر ایشان را باید محترم شمرد .
فرض کنید آقایان دشمن نیستند ،کارشکنی که میکنند.
آخرش هم که در رقابت ناموفق بودند به میگن خوابیدیم وقتی بیدار شدیم دیدم جا تره
البته بعد طلب امتیاز میکنند

-- sole ، Apr 30, 2009

چه فرقی بین خامنه ای و بوش وجود داره؟
جفتشون از ترس مردم ناآگاه از دشمن استفاده میکنند با یک تفاوت اون رفتنی بود این یکی نه

-- علی ، Apr 30, 2009

آيا خامنه اي بايد صريح تر از اين صحبت كند كه متهم به طرفداري از احمدي نژاد نشود . اون بنده خدا كه داره داد مي زنه من احمدي نژاديم .
تازه ميرحسين هم كه تو سايت قلم نيوزش فقط عكس خميني رو گذاشته و شعارش هم اين هست اسلام با قرائت خميني كه عملا داره اين پيام مي دهد كه خامنه اي ، خميني نيست . پس حق داره خامنه اي تا اون رو اصلا نخواهد .
در ضمن چون خامنه اي و ميرحسين هر دو اهل خامنه هستند كه 60 سال پيش يك روستا بوده و احتمالا پدر كشتگي هم باهم دارند بر سر قضيه آبياري باغ هايشون.

-- بدون نام ، Apr 30, 2009

جناب آقای خامنه ای اگر به قول شما درایران انتخابات درستی صورت میگرد پس اجازه دهید که مجامع بین المللى درانتخابات نظارت کنند.ملت ایران به خوبی میدانند که تمامی اهرم قدرت دردست شماست وباوجودشورای نگهبان امگان یک انتخاب آزادوجودندارد

-- ابراهیم ملکی ، Apr 30, 2009

آن را كه حساب پاك است، از محاسبه چه باك است؟

-- شهرام ن ، Apr 30, 2009

باتشکر از درج خبر پل شکسته پل دختر
این اطلاع رسانی دقیق وسریع رادیوزمانه آقای استاندار را وادار به بازدید وپاسخگوئی کرد
استاندار لرستان از طرح هاي عمراني پلدختر بازديد کرد
‌اس‍ت‍‍ان‍د‌ار ل‍رس‍ت‍‍ان‌ ‌از طرح‌ ‌ه‍‍ا‌ي‌ ‌ع‍م‍ر‌ان‍‍ي‌ ش‍‍ه‍رس‍ت‍‍ان‌ پ‍ل‍دخ‍ت‍ر ب‍‍ازدي‍د و ‌از ن‍زدي‍ک‌ رون‍د رش‍د ‌اي‍ن‌ طرح‌ ‌ه‍‍ا ر‌ا ب‍ررس‍‍ي‌ ک‍رد.

ب‍ه‌ گ‍ز‌ارش‌ ‌ع‍ص‍ر چ‍‍ه‍‍ارش‍ن‍ب‍ه‌ خ‍ب‍رن‍گ‍‍ار ‌اي‍رن‍‍ا در ‌اي‍ن‌ دي‍د‌ار ي‍ک‌ روزه‌ ک‍ه‌ ب‍ه‌ ‌ه‍م‍ر‌اه‌ ج‍م‍‍ع‍‍ي‌ ‌از م‍دي‍ر‌ان‌ دس‍ت‍گ‍‍ا‌ه‍‍ه‍‍ا‌ي‌ خ‍دم‍‍ات‍‍ي‌ ‌اس‍ت‍‍ان‌ ص‍ورت‌ گ‍رف‍ت‌ ، "س‍ي‍د ح‍س‍ي‍ن‌ ص‍‍اب‍ر‌ي‌ " ‌از ب‍رخ‍‍ي‌ طرح‌ ‌ه‍‍ا‌ي‌ ر‌ا‌ه‍س‍‍از‌ي‌ ، ‌ان‍ت‍ق‍‍ال‌ ‌آب‌ ، س‍‍ال‍ن‌ ‌ه‍‍ا‌ي‌ ورزش‍‍ي‌ و خ‍دم‍‍ات‍‍ي‌ ک‍ش‍‍اورز‌ي‌ ب‍‍ازدي‍د ک‍رد.
در ‌اي‍ن‌ دي‍د‌ار ‌اس‍ت‍‍ان‍د‌ار ل‍رس‍ت‍‍ان‌ ب‍‍ا ح‍ض‍ور در ‌اي‍س‍ت‍گ‍‍اه‌ پ‍م‍پ‍‍اژ ‌آب‌ "چ‍م‌ م‍ورت‌ "، س‍‍اخ‍ت‍م‍‍ان‌ ب‍خ‍ش‍د‌ار‌ي‌ م‍‍ع‍م‍ولان‌ ، م‍رک‍ز خ‍دم‍‍ات‌ ک‍ش‍‍اورز‌ي‌ ، ‌اد‌اره‌ ب‍رق‌ ، س‍‍ال‍ن‌ ورزش‍‍ي‌ و گ‍ل‍ز‌ار ش‍‍ه‍د‌ا‌ي‌ ش‍‍ه‍ر م‍‍ع‍م‍ولان‌ رون‍د ‌اج‍ر‌ا‌ي‌ طرح‌ ‌ه‍‍ا‌ي‌ ‌ع‍م‍ر‌ان‍‍ي‌ ش‍‍ه‍ر ر‌ا ب‍ررس‍‍ي‌ ک‍رد.
ص‍‍اب‍ر‌ي‌ ب‍‍ازدي‍د ‌از روس‍ت‍‍ا‌ي‌ م‍ور‌ان‍‍ي‌ ب‍ر‌ا‌ي‌ ‌اح‍د‌اث‌ س‍‍ال‍ن‌ ورزش‍‍ي‌ ‌اي‍ن‌ روس‍ت‍‍ا ق‍ول‌ م‍س‍‍ا‌ع‍د د‌اد و گ‍ف‍ت‌ : س‍‍ال‍ن‌ ورزش‍‍ي‌ روس‍ت‍‍ا‌ي‌ م‍ور‌ان‍‍ي‌ ت‍‍ا پ‍‍اي‍‍ان‌ ش‍‍ه‍ري‍ور س‍‍ال‌ ج‍‍ار‌ي‌ ب‍ه‌ ب‍‍ه‍ره‌ ب‍رد‌ار‌ي‌ م‍‍ي‌ رس‍د.
‌اس‍ت‍‍ان‍د‌ار ل‍رس‍ت‍‍ان‌ ب‍‍ا ح‍ض‍ور درم‍رک‍ز ب‍‍ه‍د‌اش‍ت‌ روس‍ت‍‍ا‌ي‌ م‍ور‌ان‍‍ي‌ ‌ازن‍زدي‍ک‌ ب‍‍ا م‍ش‍ک‍لات‌ ب‍‍ه‍د‌اش‍ت‍‍ي‌ ‌اي‍ن‌ روس‍ت‍‍ا ‌آش‍ن‍‍ا ش‍د و ب‍‍ه‍ورز زن‌ ‌اي‍ن‌ روس‍ت‍‍ا ر‌ا ب‍ه‌ خ‍‍اطر خ‍دم‍‍ات‌ م‍وث‍ر ب‍ه‌ س‍ف‍ر م‍ش‍‍ه‍د م‍ق‍دس‌ ‌ا‌ع‍ز‌ام‌ ک‍رد.
در ‌اد‌ام‍ه‌ ‌اي‍ن‌ س‍ف‍ر ‌اس‍ت‍‍ان‍د‌ار ل‍رس‍ت‍‍ان‌ ب‍ه‌ ش‍‍ه‍رس‍ت‍‍ان‌ پ‍ل‍دخ‍ت‍ر، و‌اري‍‍ان‍ت‌ گ‍ل‌ گ‍ل‌ ، پ‍ل‌ پ‍ل‍دخ‍ت‍ر، م‍ج‍م‍و‌ع‍ه‌ ورزش‍‍ي‌ ب‍‍ان‍و‌ان‌ و پ‍ل‌ و ‌اي‍س‍ت‍گ‍‍اه‌ پ‍م‍پ‍‍اژ چ‍م‌ م‍‍ه‍ر ب‍‍ازدي‍د ک‍رد.
‌اس‍ت‍‍ان‍د‌ار ل‍رس‍ت‍‍ان‌ در س‍ف‍ر خ‍ود ب‍ه‌ ش‍‍ه‍رس‍ت‍‍ان‌ پ‍ل‍دخ‍ت‍ر ‌از ن‍زدي‍ک‌ م‍ش‍ک‍لات‌ ‌اح‍د‌اث‌ پ‍ل‌ ت‍‍ازه‌ ت‍‍اس‍ي‍س‌ ‌اي‍ن‌ ش‍‍ه‍رس‍ت‍‍ان‌ ر‌ا ب‍ررس‍‍ي‌ ک‍رد.
‌اس‍ت‍‍ان‍د‌ار ل‍رس‍ت‍‍ان‌ در ح‍‍اش‍ي‍ه‌ ‌اي‍ن‌ ب‍‍ازدي‍د ب‍ه‌ خ‍ب‍رن‍گ‍‍ار ‌اي‍رن‍‍ا گ‍ف‍ت‌ : ‌اي‍ن‌ پ‍ل‌ در س‍‍ال‌ 84 ت‍خ‍ري‍ب‌ ش‍ده‌ و ‌ع‍م‍ل‍ي‍‍ات‌ ‌اج‍ر‌اي‍‍ي‌ پ‍ل‌ ج‍دي‍د ن‍ي‍ز در س‍‍ال‌ 86 ‌آ‌غ‍‍از ش‍ده‌ ‌اس‍ت‌ .
ص‍‍اب‍ر‌ي‌ ‌اف‍زود: پ‍ل‌ ج‍دي‍د ‌اي‍ن‌ ش‍‍ه‍ر ق‍ب‍ل‌ ‌از ب‍‍ه‍ره‌ ب‍رد‌ار‌ي‌ ب‍ه‌ دلاي‍ل‌ م‍خ‍ت‍ل‍ف‍‍ي‌ ب‍‍ا م‍ش‍ک‍لات‍‍ي‌ م‍و‌اج‍ه‌ ش‍د ک‍ه‌ ب‍ر رف‍‍ع‌ م‍ش‍ک‍لات‌ و ‌اق‍د‌ام‌ س‍ري‍‍ع‌ س‍‍اخ‍ت‌ ‌اي‍ن‌ طرح‌ ت‍وس‍ط طر‌اح‍‍ان‌ ت‍‍اک‍ي‍د ش‍د.
‌اس‍ت‍‍ان‍د‌ار ل‍رس‍ت‍‍ان‌ در ‌اد‌ام‍ه‌ ش‍ور‌ا‌ه‍‍ا ر‌ا ن‍م‍‍اد‌ي‌ ‌از خ‍دم‍ت‍گ‍ذ‌ار‌ي‌ ب‍ه‌ م‍ردم‌ د‌ان‍س‍ت‌ و گ‍ف‍ت‌ : ش‍ور‌ا‌ه‍‍ا‌ي‌ ‌اس‍لام‍‍ي‌ ن‍م‍‍اد ح‍ض‍ور ن‍ظ‍ارت‌ م‍ردم‍‍ي‌ ب‍ر طرح‌ ‌ه‍‍ا‌ي‌ م‍خ‍ت‍ل‍ف‌ ‌اس‍ت‌ .
ص‍‍اب‍ر‌ي‌ ب‍‍ا ‌اش‍‍اره‌ ب‍ه‌ ‌ان‍ت‍خ‍‍اب‍‍ات‌ د‌ه‍م‍ي‍ن‌ دوره‌ ري‍‍اس‍ت‌ ج‍م‍‍ه‍ور‌ي‌ ‌اظ‍ه‍‍ار د‌اش‍ت‌ : م‍دي‍ر‌ان‌ و م‍س‍وولان‌ ب‍‍اي‍د ب‍ر‌ا‌ي‌ ‌اي‍ج‍‍اد زم‍ي‍ن‍ه‌ م‍ن‍‍اس‍ب‌ ح‍ض‍ور م‍ردم‌ در ‌ان‍ت‍خ‍‍اب‍‍ات‌ ت‍لاش‌ ک‍ن‍ن‍د و در ‌اي‍ن‌ ر‌اس‍ت‍‍ا ‌از ب‍ک‍‍ارگ‍ي‍ر‌ي‌ ‌ام‍و‌ال‌ و وس‍‍اي‍ل‌ دول‍ت‍‍ي‌ پ‍ر‌ه‍ي‍ز ک‍ن‍ن‍د.ک‌

-- ایرانی ، Apr 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)