تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
اندکی پس از سخنرانی احمدی‌نژاد درباره اسرائیل روی داد:

ترک اجلاس ژنو از سوی نمایندگان اتحادیه اروپا

تعدادی از دیپلمات‌های حاضر در اجلاس ژنو، در اعتراض به اظهارات محمود احمدی‌نژاد در خصوص اسرائیل، سالن را ترک کردند.

به نوشته خبرگزاری‌ها، پس از این که آقای احمدی‌نژاد اسرائیل را دولتی «نژادپرست» خواند، اکثر نمایندگان اتحادیه اروپا در سالن اجلاس، محل را ترک کردند.

گزارش‌ها حاکی است، دو معترض که کلاه گیس رنگی به سر داشتند، در ابتدا وقفه‌ای در سخنرانی رئیس جمهوری ایران ایجاد کردند، اما با هدایت آنها به خارج از سالن از سوی پلیس، وی به سخنرانی خود ادامه داد.

معترضان در حالی که فریاد می‌زدند «نژاد پرست، نژادپرست» به سوی احمدی‌نژاد شیئی قرمز پرتاب کردند که البته به وی اصابت نکرد.

سخنرانی احمدی‌نژاد از سوی بیشتر رسانه‌های خبری جهان پوشش داده می‌شد.


تنش در سخنرانی رئیس جمهوری ایران

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی‌نژاد گفت که پس از جنگ جهانی دوم، به بهانه جبران صدمات نژادپرستی در اروپا، «خشن‌ترین نژادپرستان در فلسطین» حاکم شدند.

وی در سخنرانی خود افزود: «پس از جنگ جهانی دوم، با تجاوز و لشکرکشی ملتی را آواره و عده‌ای را از اروپا، آمریکا و دیگر کشورها به سرزمین آنان منتقل کردند و حکومتی کاملاً نژادپرست را در سرزمین اشغالی فلسطین برپا کردند.»

احمدی‌نژاد با انتقاد از پیروزمندان جنگ‌های جهانی اول و دوم اظهار داشت که «شورای امنیت» از موارد جنگ جهانی اول و دوم است و آنها با چه منطقی برای خود امتیاز وتو قائل شده‌اند.

وی در ادامه، منطق حق وتو را مصداق «تبعیض، بی‌عدالتی، نقض حقوق انسانی و تحقیر اکثریت انسان‌ها و کشورها» دانست.

به گفته احمدی‌نژاد، «این شورا عالی‌ترین و بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در صلح و امنیت جهانی است. وقتی تبعیض قانونی وجود داشته باشد و منشاء قانون به جای عدالت و حق، ‌زور و قدرت باشد، چگونه می‌توان انتظار عدالت و صلح داشت.»


مخالفان حضور احمدی‌نژاد در اجلاس (عکس‌ها از رویترز)

وی ایالات متحده، اروپا و اسرائیل را متهم به ایجاد بی‌ثباتی در جهان کرد و گفت: «خودخواهی دولت وقت آمریکا منشاء جنگ‌های اخیر در جهان بوده است.»

رئیس جمهوری ایران ادامه داد: «آیا حمله آمریکا به عراق با طراحی صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان آنان در هیئت حاکمه وقت آمریکا که از یک طرف بر صندلی قدرت تکیه زده‌اند و از طرفی صاحبان شرکت‌های تولید سلاح هستند، نبوده است؟»

این اجلاس پیش‌تر از بیم تبدیل تریبونی برای بیان اظهارات «یهودستیزانه» از سوی آمریکا، کانادا، اسرائیل، استرالیا، آلمان، ایتالیا، مجارستان، نیوزیلند و هلند تحریم شده بود.
فرانسه نیز هشدار داده بود که اگر از تریبون این اجلاس، به اسرائیل حمله شود، آن را ترک می‌کند.

بی‌بی‌سی نیوز نوشته است که ترک محل اجلاس از سوی دیپلمات‌های اتحادیه اروپا برای سازمان ملل به عنوان برگزار کننده این اجلاس که در تلاش برای ایجاد وحدت جهانی در خصوص مبارزه با نژادپرستی است، شکست تلقی می‌شود.

Share


در همین رابطه:
آغاز به کار اجلاس ضد نژادپرستی دوربان۲
انتقاد گروه‌های حقوق بشری از مقام‌های ایران

نظرهای خوانندگان

چرا خبر رو کامل منتشر نمی کنید!اینا اینترنته!!فقط سایت شما خبر کار نمی کنه که!!

-- sam ، Apr 20, 2009

دیروز عرض کردم باید در دهان حاج محمود یک فیلتر قوی گذاشت! این محمود بسیار موجود هیجانی است، و وقتی بلندگو را دستش می دهند، دیگر متوجه نیست که چه می گوید! به خصوص وقتیکه حسابی خیالاتی میشه و تصور می کنه، دوازدهم در سالن سخنرانی حضور دارد! خدا عاقبت مردم ایران را در این حکومت اسلامی به خیر کنه!
حسین فیلتر شکن،

-- Hosein Filter Shekan ، Apr 20, 2009

چهره دولتهای حامی نژادپرستی که آشکار هم بود بیشتر مشخص شد.دولتهایی که یا خود بر پایه نسل کشی بوجود آمدند مثل امریکا،استرالیا،نیوزلند،کانادا وآنهایی که تاریخ سیاه تبعیض نژادی و اشغال استعماری را دردوران معاصر خود دارند مثل آلمان،انگلیس،ایتالیا،فرانسه و هلند که خود پایه گذار رژیم نژادپرست آپارتاید در مستعمره خود، افریقای جنوبی بوده و اسراییل که ٦٠ سال سرزمین فلسطین را در اشغال دارد. اسراییل تنها کشور جهان است که برپایه یک قوم خاص و یک مذهب خاص بر پایه اشعالگری ساخته شده و اشغالگری و حمله به کشورهای مجاور را با منطق مذهبی توجیه میکند. ترک جلسه ای که واقعیت تلخ زمان حال را بیان میکند توسط مدافعان به ظاهر سرسخت آزادی بیان که به راحتی به باورها و مقدسات دینی میلیاردها مردم دنیا به همین بهانه توهین کرده اند و میکنند و همینطور اعتراف آشکار اسراییل به تهدیداتی که سفیران او برای قطع رابطه و خرابکاری در منافع همین کشورهای ترک کننده جلسه مطرح کردند، نشان از ماهیت استبدادی،حاکم مابانه و نژادپرست صهیونیست جهانی دارد.امروز اروپا وامریکای شمالی در گروگان لابیهای صهیونیستی است.

-- alireza ، Apr 20, 2009

به این موضوع اشاره ای نکردید که عده ای هم از این سخنان با تشویق استقبال کردند؟؟

-- ایلیا ، Apr 20, 2009

از مار سیاستمداران هیچگاه نمی توان روابط واقعی آنان را دریافت زیرا نخست وزیر ترکیه اجلاسی را با بیان واظهارات تند علیه اسرائیل ترک می کند و در همان روز تلفنی با رئیس جمهور اسرائیل درد دل کرده و استحکام روابط را پیش بینی می کند . ترک این دیپلماتها هم قطعا همینگونه است زیرا علی رغم چندین قطعنامه ی شورای امنیت علیه ایران این دولتهای اروپائی نمی توانند به معاملات پرسود دولت ایران نه بگویند . و زمانی به مسئله پی می برند که کل منطقه ی خاورمیانه در آتش می سوزد .

-- farhad ، Apr 20, 2009

این همه این کشورهای اروپایی دم از آزادی بیان می زنند هر گونه توهین به دین اسلام و پیامبر گرامی را بعنوان آزادی بیان حمایت می کنند آنوقت چگونه تحمل شنیدن یک جمله که اسرائیل نژاد پرست است را ندارند تازه به اروپایی ها که نگفته اند نژاد پرست به اسرائیل گفته اند حالا چرا اروپایی ها ناراحت می شوند و اجلاس را ترک می کنند خودش جای سوال است .

-- علی ، Apr 20, 2009

همشون خالیبندن،از آمریکا گرفته تا بغیه کشور های غربی و اسرائیل،بر کسایی که گول حرف های غربیهارو میخورن متا سفم،زنده باد ایران.

-- علیرضا نقیلو ، Apr 20, 2009

بر طبق عقیده ی شخصی من آقای احمی نژاد لیاقت بهره بردن از آزادی بیان، آن هم در چنین فضایی ندارد.
فردی که احترامی برای آزادی بیان و زندگی هم وطنانش قائل نبوده و نیست نمی تواند در مورد چنین مسائلی در دیگر نقاط دنیا نظر بدهد. به خصوص در رابطه با اسرائیل و آمریکا که فلسفه وجودی او و دیگر مسوئلان جمهوری اسلامی بر پایه دشمنی با این دو کشور بنا شده است. نام این کار سوء استفاده از تریبون آزاد است.
پیوست: راستی من ربطی بین محکومیت دولت کنونی هلند و نظام منسوخ شده آپارتاید در آفریقای جنوبی نمی بینم! لطفا کمی انصاف داشته باشیم!

-- Zed ، Apr 20, 2009

همه ی ما ایرانیان به وجود محمود افتخار می کنیم، و در جهنم، او را بهانه می کنیم، که راهبر ما تعطیل بوده، و همه ی ما به راه او ادامه داده ایم.

-- میلاد ، Apr 20, 2009

امروز چهره واقعی نژاد پرستان دنیا مشخص شد. اگر استدلال و منطق داشتند می ایستادند و دفاع می کردند. برای اولین بار احساس کردم احمدی نژاد قهرمانانه بر روی مواضعش ایستاد و رسوایی کامل صهیونیست جنایتکار و حامیانش را به جهان نشان داد.
گر چه به اعتقاد من نظام جمهوری اسلامی نظام سالم مردم سالاری نیست اما از این جهت اطمینان دارم صهیونسیت فاسد ترین نظام جهان است که متاسفانه مورد حمایت بی قید و شرط مدعیان حقوق بشر است.

-- lسی از ایران ، Apr 20, 2009

احمدی نژاد گفت:
«وقتی تبعیض قانونی وجود داشته باشد و منشاء قانون به جای عدالت و حق، ‌زور و قدرت باشد، چگونه می‌توان انتظار عدالت و صلح داشت»

ایشان در مورد قانون اساسی ایران که بهائیان را از هر گونه حقی محروم کرده است چه فکر می‌کند؟
بهائیان ۳۰ سال است که به خاطر مصوبه قانونی شورای عالی فرهنگی از ورود به دانشگاه محرومند
بهائیان ۳۰ است که از اشتغال به کارهای دولتی بالکل محروم اند و مطابق دستورالعمل فوق قانونی بیت رهبری از اشتغال به بسیاری از شغل های خصوصی نیز ممنوعند.
مطابق قانون ایران بهائیان حق اجرای شعائر دینی خود را ندارند.
من امیدوارم که نظر آقای رئیس جمهور به این نکات نیز جلب شود.

-- بدون نام ، Apr 20, 2009

ایا ما در کشور مان تبعیض نداریم یعنی حقوق اقلیتها را رعایت میکنیم مثل سنی ها و بهائیان و ... اعتراض دنیا به رفتار دوگانه خودمان است نه حمایت از اسرائیل.

-- امید از ایران ، Apr 21, 2009

اگر حق وتوي شوراي امنيت بد است ، پس حق وتوي شوراي نگهبان چرا خوب است ؟

-- ali ، Apr 21, 2009

دوست عزیزی احتمالات کف زدن مخالفان برای خفه کردن احمدی نژاد رو به تشویق تعبیر کرده! همونکاری که با کمال بلاهت جناب متکی و رحیم مشاعی هم درش شریک شدند! یادش بخیر که زمان محصل بودن برای ختم زورکی کلاس صلوات می فرستادیم(طبعا در سوئیس کف می زنند صلوات نمی فرستند)

-- بدون نام ، Apr 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)