تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

فیل اسپکتر به جرم قتل محکوم شد

فیل اسپکتر تهیه کننده سرشناس موسیقی پاپ و تولید کننده آلبوم‌های موسیقی، به جرم قتل لانا کلارکسن بازیگر هالیوود محکوم شد.

الن جکسن دادستان پرونده اسپکتر گفت که دادگاه در مورد او به رای منصفانه‌ای رسیده است، اما دورون وین برگ وکیل مدافع فیل اسپکتر گفته است که آنها به این رای معترض هستند و درخواست تجدید نظر در مورد حکم صادره را دارند.

رای نهایی در مورد محکومیت فیل اسپکتر قرار است روز ۲۹ می اعلام شود. به موجب این رای او به ۱۸ سال زندان محکوم خواهد شد.

جسد لانا کلارکسن ۴۰ ساله در سال ۲۰۰۳ که با شلیک گلوله به قتل رسیده بود، در خانه ویلایی فیل اسپکتر در کالیفرنیا کشف شد. به گفته دادستان پرونده اسپکتر، وی در حالی که مست بوده در یک اقدام سادیستی و بازی رولت روسی، کلارکسن را با شلیک گلوله به قتل رسانده است.

تروس دو، دادستان سابق پرونده فیل اسپکتر نیز، در سال ۲۰۰۷ او را مردی خطرناک معرفی کرد که با زن‌ها رولت روسی بازی می‌کرده و لانا کلارکسن ششمین زنی بود که قربانی این بازی شد.


فیل اسپکتر

پیش از این پنج زن دیگر نیز علیه اسپکتر شهادت داده و ادعا کرده‌اند که او با تفنگ آنها را تهدید به مرگ کرده بود.

از سوی دیگر راننده او نیز شهادت داد که اسپکتر را در حالی که تفنگی در دست داشته، دیده است که از خانه‌اش بیرون آمد و گفت: « فکر می‌کنم یکی را کشته‌ام.»

با این حال وکیل مدافع فیل اسپکتر، معتقد است که فیل اسپکتر قاتل نیست و لانا کلارکسن خودکشی کرده است.

اما تروس دو دادستان پرونده با اشاره به اینکه کلارکسن در روزی که به قتل رسید، کفش نو خریده بود و این کار از زنی که قصد خودکسی دارد، بعید است، این ادعا را رد کرده است.

به گفته لاری پل فیدلر قاضی دادگاه، اسپکتر قبلا نیز در دهه ۷۰، سابقه محکومیت به خاطر خشونت و تیراندازی با اسلحه داشته است.

فیل اسپکتر با قرار وثیقه آزاد شده است تا روز ۲۹ می در دادگاه برای شنیدن رای نهایی درباره خودش حاضر شود.


لانا کلارکسن

لانا کلارکسن بازیگر فیلم‌های بی مووی هالیوود بود و «ملکه بربرها»، «زنان آمازون در ماه»، و «صورت زخمی» از جمله فیلم‌هایی بود که او در آن بازی کرده است.

فیل اسپکتر نیز تهیه کننده آخرین آلبوم بیتل‌ها به نام «لت ایت بی» بود و بعد از فروپاشی گروه بیتل‌ها با جرج هریسون و جان لنون ازاعضای این گروه به طور انفرادی همکاری داشته است. اسپکتر دو بار برنده جایزه گرمی شد.

آلبومی که او در سال ۱۹۷۱ از اجرای زنده جرج هریسون به خاطر توقف جنگ در بنگلادش بیرون داد، برنده جایزه گرمی بهترین البوم سال ۱۹۷۲ شد.

اسپکتر مدت دو دهه از صحنه موسیقی و رسانه‌ها دور بود تا اینکه در سال ۲۰۰۳ به جرم شلیک به دوست دخترش لانا کلارکسن و قتل او دستگیر شد.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)