تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

لوکاس و حماسه‌ای درباره جنگ جهانی

جرج لوکس کارگردان فن‌سالار هالیوود و سازنده سری فیلم‌های حماسی فضایی «جنگ‌های ستاره‌ای» (معروف به جنگ ستارگان)، به زودی تهیه فیلمی حماسی درباره جنگ جهانی دوم را آغاز خواهد کرد.

این فیلم که «دم‌های قرمز» نام دارد و در استودیوی معروف لوکاس فیلم تهیه خواهد شد، درباره نخستین دسته از خلبان‌های جنگنده سیاه پوست آمریکایی به نام هوانوردان تاسکگی (Tuskegee Airmen) است که در جنگ جهانی دوم شرکت کردند.

هوانوردان تاسگکی، با تصویب کنگره آمریکا در سال ۱۹۴۱ در زمان جنگ جهانی دوم تشکیل شد و در بیش از ۱۵ هزار ماموریت هوایی در اروپا، مدیترانه و شمال آفریقا شرکت کرد.


نخستین دسته خلبان‌های سیاه پوست آمریکایی

تا قبل از تشکیل این دسته، هیچ سیاه پوست آفریقایی‌تبار آمریکایی، حق ورود به دسته خلبان‌های آمریکایی را نداشت و اولین دسته از این خلبان‌ها که با شرکت در جنگ جهانی دوم، قابلیت‌های نظامی و شجاعت‌های فراوانی از خود نشان دادند، قربانی خشونت‌ها و تبعیض‌های نژادی نیروهای نظامی سفیدپوست ارتش آمریکا بودند.

۲۰۰ نفر از این خلبانان در مراسم انتخاب باراک اوباما به ریاست جمهوری آمریکا شرکت داشتند.


جرج لوکاس

جرج لوکاس که بعد از «جنگ ستارگان ۳» هیچ فیلمی را کارگردانی نکرده است، در این فیلم نقش تهیه کننده اجرایی را به عهده دارد.

آخرین فیلم جرج لوکس در مقام تهیه کننده، فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای:جنگ‌های کلون» بود که سال گذشته به نمایش عمومی درآمد.

در فیلم «‌دم‌های قرمز» که جان ریدلی فیلمنامه آن را نوشته و آنتونی همینگوی آن را کارگردانی می‌کند، کوبا گودینگ و ترنس هاوارد بازی خواهند کرد.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)