تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
فرمانده پلیس ایران:

«تعطیلی گشت ارشاد، انتخاباتی است»

اسماعیل احمدی‌مقدم رئیس پلیس ایران، اظهار‌نظر‌ها مبنی بر تعطیلی گشت ارشاد را «بدون اطلاع از ملاحظات قانونی» و «انتخاباتی» می‌داند.

سردار احمدی‌مقدم امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت که طرح چنین مسائلی «بدون اطلاع از ملاحظات قانونی بوده و به مصلحت نیست.»

به گفته این فرمانده پلیس، «نامزدهای انتخاباتی تلاش می‌کنند، آرای مردم را جلب کنند و شاید تصور می‌کنند اشاره به این موضوعات، رای‌آوراست.»

این اظهارات سردار احمدی‌مقدم در واکنش به سخنان میرحسین موسوی و مهدی کروبی که اعلام کرده‌اند در صورت پیروزی در انتخابات، گشت‌های ارشاد را متوقف خواهند کرد، ایراد می‌شود.

روز گذشته نیز سردار مهدی محمدی‌فر معاون پارلمانی نیروی انتظامی، گفته بود که پلیس متناسب با «هنجارشکنی‌ها در جامعه»، طرح‌های مختلف را اولویت‌بندی کرده و با این «هنجارشکنی‌ها» برخورد خواهد کرد.


میرحسین موسوی به صراحت اعلام کرد که اگر رئیس جمهور شود، گشت‌های ارشاد را متوقف خواهد کرد و آقای کروبی نیز گفت که در صورت پیروزی‌اش در انتخابات، پلیس بدون آنکه وی دستور دهد، این گشت‌ها را برمی‌چیند.

گشت‌های ارشاد از دو سال پیش در ایران و با هدف برقراری «امنیت اجتماعی» راه‌اندازی شده است.
در این گشت‌ها، پلیس با دختران و پسرانی که «مروج الگو‌های غربی» بوده و حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند، برخورد و در مواردی آنها را به دادگاه‌ معرفی کرده است.

اجرای «طرح امنیت اجتماعی» در سال‌های اخیر با اعتراض برخی فعالان مدنی و حقوق بشر مواجه شده است.

این در حالی است که سردار احمدی‌مقدم می‌گوید که «تمام اقدامات ناجا دارای عقبه قانونی بوده و مبتنی بر سیاست‌گذاری‌ها و قانونی است که در مراجع تصمیم‌گیری مصوب شده است.»

به اعتقاد این قرمانده پلیس «بزرگنمایی و تلقی این‌ که گشت‌های ارشاد مقابل مطالبات مردم قرار دارد، تلقی غلط است.»

Share


در همین رابطه:
واکنش پلیس به اظهارات موسوی و کروبی

نظرهای خوانندگان

به صندلي فرمانده نگاهي بياندازيد! بيچاره رييس جمهوري که رييس پليس برايش تعيين تکليف کند. ضمناً کلمه « عقبه» در پاراگراف ماقبل آخر، احتمالاً بايد« صبغه» باشد که خود نشانه اي از سواد فرمانده پرقدرت است.(اگر خطاي ماشين نويس زمانه نباشد)

-- بدون نام ، Apr 13, 2009

موقعي كه يك دختر و با پسر ميگيرن انگار كه قتلي صورت گرفته ، كاش آدم كار بدي بكنه بگيرن بهتره تا اينكه اينا آبروي آدم و هر جايي مي برن . انتظار دارن فساد به خونه ها كشيده نشه چون جوون ميبينه بيرون بهش گير ميدن ! ببينيم اين كارا به ضرر كي تموم مي شه ! بيشتر گير بدين

-- علي ، Apr 13, 2009

به این حاجی ناجا ذوب شده در ولایت نگاه کنید، ببینید مملکت ایران به چه روزی و به دست چه کسانی گرفتار شده که این حاجی بی خاصیت برای رفتار و کردار ملت تصمیم می گیرد!
سردار محلول،

-- Mahluli ، Apr 13, 2009

جالبه خودشونم می دونن مردم مخالف مزاحمت های نیروی انتظامی به عناوین مختلف هستند ولی با کمال پرویی می گن که مردم از ما خواستن.

-- یک نفر ، Apr 13, 2009

شما آقایان و خانمهای چپ و مذهبی ای که فرمان مرگ بر شاه دادید به شکم گنده و پراز ...این فرمانده و نوع نشستنش و خستگی مفرطتش، و حتا خماریش نگاه کنید و بر آینده نگری سی سال پیش خود شرمنده باشید. منکه هر صبح و شام به پدر و مادرم این موضوع را یادآوری می کنم. امیدوارم روزی این مردم شریف واقعا شریف شوند.

-- بدون نام ، Apr 13, 2009

گرفتن دختر و پسرها به صلاح نظامه ولی اعلام نام مفسدان اقتصادی چند میلیارد دلاری درست نیست چون آبرو دارن

-- هژار ، Apr 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)