تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
محمود احمدی‌نژاد در گفتگو با اشپیگل:

«آمریکایی‌ها در مسیر تحولات مهمی قرار دارند»

رئیس جمهوری ایران می‌گوید که اتفاقات بزرگی در آمریکا در جریان است و به عقیده وی آمریکایی‌ها در مسیر تحولات مهمی قرار دارند.

این اظهارنظر آقای احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش اشپیگل که از وی پرسیده بود آیا پیام نوروزی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را مشاهده کرده است، بیان می‌شود.

آقای اوباما اول سال جدید خورشیدی در پیامی به مردم ایران، نوروز را تبریک گفته بود.

رئیس جمهوری ایران در واکنش به این پیام گفت که «سخنان اوباما دو جنبه داشت. برخی از پیام‌ها جدید بود و برخی دیگر نیز تکرار مواضع مشهور بود.»

آقای احمدی‌نژاد همچنین افزود: «اوباما باید حرف‌هایش را با عمل توام کند و ایران از تغییر در سیاست آمریکا استقبال می‌کند، اما هنوز تغییری دیده نشده است.»

اوباما با شعار تغییر در آمریکا به قدرت رسیده است و پیش از آقای احمدی‌نژاد، آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، اول فروردین ماه گفته بود که تاکنون تغییری در سیاست‌های آمریکا مشاهده نکرده است.


اوباما در راستای این تغییرات اعلام کرد که پس از گذشت ۳۰ سال آمریکا آماده مذاکرات مستقیم با ایران است.

آقای احمدی‌نژاد با استقبال از چنین تغییری اظهار داشت: «ایران از مذاکرات براساس عدالت و احترام حمایت می‌کند و در انتظار اعلام برنامه‌های اوباماست تا بررسی و تحلیل شود.»

رئیس جمهوری ایران افزود: «ما با احترام زیاد از اوباما سخن می‌گوییم اما ما واقع‌بین هستیم و می‌خواهیم شاهد تغییرات واقعی باشیم.»

ایران و آمریکا در حدود ۳۰ سال است که رابطه دیپلماتیک ندارند.

دولت جدید آمریکا بارها اعلام کرده که آماده آغاز مذاکرات مستقیم با ایران است، اما مقام‌های ایرانی می‌گویند که تغییری در سیاست‌های آمریکا نمی‌بینند تا به این درخواست‌ها پاسخ مثبت دهند.

Share

نظرهای خوانندگان

ما ایرانیها هم در معرض تغییرات مهم وچشمگیری همانند فقر وفساد فراگیر و مصرف روزانه فقط یک نان در روز بزای خوراک و زندگی کوپنی تحت عنوان الگوی کاذب حداقل مصر ف قرار گرفته ایم. با احترام سخن گفتن از اوبا ما در گفتار احمدی نژادیعنی اینکه اگر اوباما با نظام کنار اید نظام هرگز اعتراضی به حضور نیروهای امریکا در عراق و بخصوص افغانستان نخواهدکرد حتی اگر ان صد سال دیگر طول بکشد.

-- بدون نام ، Apr 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)