تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
ائتلاف بین‌المللی زنان مدافع حقوق بشر:

«ایران عالیه اقدام‌دوست را آزاد کند»

ائتلاف بین‌المللی زنان مدافع حقوق بشر در جهان خواستار آزادی عالیه اقدام‌دوست شد.

عالیه اقدام‌دوست فعال حقوق زنان در ایران از بهمن ماه سال ‌گذشته برای سپری کردن دوران محکومیتش در زندان اوین به سر می‌برد.

خانم اقدام‌دوست ۱۵ تیرماه ۱۳۸۶ به سه سال و چهارماه زندان و ۲۰ ضربه شلاق محکوم شد که دادگاه تجدید‌نظرحکم سه سال زندان وی را تائید کرد.

در اطلاعیه ائتلاف بین‌المللی زنان مدافع حقوق بشر آمده است: «زندانی کردن عالیه اقدام‌دوست، بدعت یک سنت خطرناک برای همه زنانی است که مدافع حقوق بشر در ایران هستند.»

این ائتلاف بین‌المللی همچنین اعلام کرد که به «دستگیری‌ها، بازداشت‌ها و محاکمه همه مدافعان حقوق بشر» در ایران اعتراض دارد.

«زندانی کردن عالیه اقدام‌دوست، بدعت یک سنت خطرناک برای همه زنانی است که مدافع حقوق بشر در ایران هستند»

در بخش دیگری از اطلاعیه این ائتلاف، از مقام‌های ایران خواسته شده است که هرچه سریع‌تر حکم عالیه اقدام‌دوست لغو و دستور آزادی وی صادر شود.

خانم اقدام‌دوست، اولین فعال حقوق زنان است که با حکم قطعی راهی زندان می‌شود.

پیش‌تر شبکه بین‌المللی همبستگی با مبارزات زنان ایران و بیش از ۱۷۰۰ فعال مدنی در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار آزادی این فعال حقوق زنان شده بودند.

آنها در عین حال از مقام‌های ایران خواسته‌اند که همه اتهاماتی را که به ۱۲ فعال بازداشت شده در روز شش فروردین ماه وارد کرده‌اند، پس بگیرند.

ششم فروردین ۱۲ عضو کمپین یک میلیون امضاء و مادران صلح که قصد دیدار با خانواده برخی زندانیان را داشتند، از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت و چند روز بعد با قید کفالت آزاد شدند.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی که چندی پیش منتشر کرده، آورده است که قوه قضاییه ایران، طی سه سال گذشته «بیش از ۱۰۰ فعال حقوق زنان را تحت تعقیب قرار داده و به بازداشت، ارعاب و ممنوعیت سفر تعدادی از آن‌ها به‌ ویژه کسانی که در کمپین یک میلیون امضا برای برابری فعالیت دارند، ادامه می‌دهد.»

Share


در همین رابطه:
درخواست آزادی عالیه اقدام‌دوست
درخواست آزادی عالیه اقدام‌دوست

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)