تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

واکنش شورای نگهبان به انتقادها

شورای نگهبان قانون اساسی در ایران، با انتشار اطلاعیه‌ای به هشدارهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان واکنش نشان داد.

نظارت بر دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران که در خردادماه امسال برگزار می شود بر عهده شورای نگهبان است و حمایت دبیر این شورا از جناح اصول‌گرا، انتقاد گروهی از اصلاح‌طلبان را در پی داشته است.

شورای نگهبان در این اطلاعیه، انتقادات اخیر از دبیر این شورا را «از روی ناآگاهی» یا «با هدف تلاش برای جلب توجه افکار عمومی» توصیف کرده‌است.

با نزدیک شدن انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در یک سخنرانی در بوشهر از دولت محمود احمدی‌نژاد تجلیل کرده‌بود.

این موضوع با انتقاد مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبه‌رو شد. مهدی کروبی تجلیل دبیر شورای نگهبان از دولت رئیس جمهور فعلی را «تخلف آشکار از جایگاه قانونی» این شورا عنوان کرد.

اطلاعیه شورای نگهبان از این شورا به عنوان یک «نهاد مقدس» نام برده است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اطلاعیه ای که امروز پنج‌شنبه از سوی شورای نگهبان منتشر شده، این انتقادها را «فضاسازی‌های رسانه‌ای پیرامون انتخابات» دانسته ‌است.

این اطلاعیه، هواداری دبیر شورای نگهبان از دولت محمود احمدی‌نژاد را «حمایت از خدمتگذاران در کشور» دانسته و افزوده‌است: «این وظیفه‌ای همگانی است و مربوط به اعلام موضع انتخاباتی نیست.»

این اطلاعیه همچنین از شورای نگهبان به عنوان یک «نهاد مقدس» نام برده و از همه جناح‌ها خواسته تا برای جلوگیری از «سوءاستفاده دشمنان»، «مراقب گفتار و نوشتار خود باشند.»

این در حالی است که مهدی کروبی در نامه خود به شورای نگهبان نوشته‌بود: «هنگامی که پیر شورای نگهبان از نامزدی خاص در جمع ناظران دفاع می‌کند، از ناظران جوان چه انتظاری می‌توان داشت که جز این دریابند که باید همان فرد خاص برنده انتخابات باشد»؟

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، بیست و دوم خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

Share

نظرهای خوانندگان

واقعا هم نهاد مقدسی است!!!!!!!!

-- هما ، Apr 10, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)