تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دیدار میرحسین موسوی با مراجع تقلید

میرحسین موسوی، کاندیدای اصلاح‌طلب دهمین دوره ریاست جمهوری در دیدار با مراجع تقلید حوزه علمیه قم، برنامه‌های انتخاباتی خود را با آنان در میان گذاشت.

وی در سفر به شهر قم با آیت‌الله موسوی اردبیلی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله صانعی، آیت‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله امینی ملاقات کرد.

در این دیدار آیت‌الله موسوی اردبیلی با بیان اینکه باید افرادی داشته باشیم که «در مواقعی که کارد به استخوان رسیده در صحنه حضور داشته باشند»، موسوی را مصداق این مثال دانست.

وی با تأکید بر استفاده از همه نیروها فارغ از اینکه به چه جناحی وابسته هستند، گفت: «یکی از آفت‌هایی که در حال حاضر در کشور هست و من در صحبت‌های شما آن را دیدم و بسیار آن را پسندیدم، این بود که گفته بودید با تغییرات کامیونی در وزارت‌خانه‌ها مخالفم و این‌که شایسته‌سالاری در مسئولیت‌های اجرایی کشور حاکم باشد و نه واسطه‌ها.»

میر حسین موسوی: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم احساس کنند شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است

آیت‌الله صانعی از دیگر مراجعی بود که میرحسین موسوی عصر امروز با وی دیدار کرد.
وی با بیان اینکه امروز تا حرفی می‌زنیم می‌گویند خلاف شرع است، خطاب به موسوی گفت: «شما متدین هستید، با روحانیت سر و کار داشتید و از انفاس امام بهره برده‌اید، بنابراین باید این مسایل را بیان کنید.»

وی افزود: «متأسفانه تا کسی حرف می‌زند می‌گویند خلاف امنیت است، کدام خلاف امنیت؟ مگر امنیت بازیچه است؟ امنیت این مملکت بر پایه ملت است و نباید این‌قدر جرم‌های کوچک را بزرگ کنیم.»

آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز با تاکید بر صیانت از آرای مردم گفت: «باید معلوم شود کسی که می‌خواهد رأی بگیرد، امانت مردم را حفظ می‌کند.»

در این دیدار میرحسین موسوی با بیان اینکه «زمانی شرکت در انتخابات و نظارت بر آرا یک وظیفه و تکلیف شرعی به حساب می‌آمد»، افزود: «باید به گونه‌ای عمل کنیم که این مسأله در میان مردم زنده شود و دوباره آن‌ها احساس کنند شرکت درانتخابات یک وظیفه شرعی به شمار می‌آید.»

میرحسین موسوی خامنه‌ که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ نخست‌وزیر ایران بوده‌است در ۲۰ اسفند ۸۷ رسماً اعلام کاندیداتوری کرد.

محمد خاتمی در ۲۶ اسفندماه به طور رسمی از نامزدی در انتخابات آینده ریاست جمهوری انصراف داد و صحنه را به میرحسین موسوی واگذار کرد.

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، بیست و دوم خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

Share

نظرهای خوانندگان

موسوی، «باید به گونه‌ای عمل کنیم که این مسأله در میان مردم زنده شود و دوباره آن‌ها احساس کنند شرکت درانتخابات یک وظیفه شرعی به شمار می‌آید.» کدام وظیفه شرعی؟ مردم می خواهند که با راًی خود بتوانند تاًثیر در زندگی سیاسی و اقتصادی و اجتمائی خود به وجود آورند. شما که از آخوندها هم آخوندتری! وظیفه شرعی دیگر چه صیغه ای است!؟
خواب نما،

-- Khabnama ، Apr 9, 2009

چرا ایشان با آیت الله منتظری دیدار نکردند؟آیا ایشان از مراجع نبودند؟!

-- محمد شوری ، Apr 9, 2009

پس مثل اینکه واقعا کارد به استخوان رژیم رسیده که دست به دامن یک نقاش پوپولیست شده اند! همان کسی که در زمانش اعدام های سال 67 انجام شد و دم بر نیاورد، حالا مدعی دموکراسی شده است، حالا شده یک سوپاپ اطمینان جدید برای عبور از بحران اقتصادی و مذاکره با امریکا، شده نماد اصلاح الگوی مصرف

-- کاوه ، Apr 10, 2009

خاک بر سر ما که اصلاح طلبمون میر حسین هست.

-- علیرضا ، Apr 10, 2009

ما مهندس مو سوي را انتخاب مي كنيم.

-- عبدا... تبرّايي ، Apr 15, 2009

موسوی باید در مورد اعدامهای 67 حرف بزند یا اقلا اطزافیانش این موضوییست که هزینه داده ها نسبت به ان حساسیت ویزه ای دارند

-- سوزنبان ، Apr 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)