تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار در مورد بازگرداندن مجاهدین به ایران

سازمان جهانی مبارزه با شکنجه، امروز پنج‌شنبه نسبت به احتمال شکنجه شدن ۳۵۰۰ نفر ایرانی ساکن عراق که ممکن است به ایران بازگردانده شوند هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سازمان احتمال بازگرداندن اجباری اعضای سازمان مجاهدین خلق به ایران را مطرح کرده است.

سازمان مبارزه با شکنجه: «نیروهای امنیتی عراق اردوگاه اشرف را محاصره کرده‌اند و از ورود و خروج افراد جلوگیری می‌کنند»

سازمان جهانی مبارزه با شکنجه، که یک سازمان مردم‌نهاد مستقر در ژنو است در بیانیه امروز خود نوشت:
«بر پایه آخرین اطلاعات رسیده، نیروهای امنیتی عراق اردوگاه اشرف را محاصره کرده‌اند و از ورود و خروج افراد جلوگیری می‌کنند.»

اردوگاه اشرف در شمال بغداد، پایگاه سازمان مجاهدین خلق در عراق است که در زمان حکومت صدام حسین بر پا شد.

بیانیه سازمان جهانی مبارزه با شکنجه، این اقدام مأموران عراقی را نتیجه بیانیه‌های مکرر مقامات ایرانی و عراقی مبنی بر لزوم بستن اردوگاه اشرف و اخراج افراد آن می‌داند.

این بیانیه می‌افزاید: «در صورتی که این افراد بر خلاف میل خود به ایران بازگردانده شوند، ریسک شدید شکنجه و دیگر تخلفات حقوق بشر در انتظار آن‌هاست.»

اردوگاه اشرف که پس از سرنگونی صدام حسین، تحت کنترل نیروهای آمریکایی بود از یکم ماه ژانویه تحت کنترل نیروهای عراقی درآمده‌است.

سازمان مجاهدین خلق که در سال ۱۹۶۵ میلادی تأسیس شده، از سازمان‌های سیاسی اپوزیسیون ایرانی است.

Share

نظرهای خوانندگان

ساکنان اشرف هرگز خانه و شهرى که ۲۳ سال است در آن زندگى می‌کنند و همه چیز آن‌را خود ساخته‌اند، ترک نخواهند کرد.__ پس صد افرین که به عقیده شان وفادارند __

-- saman ، Apr 9, 2009

ایرانیان مستقر در کمپ اشرف باید زیز نظر سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی باشند. دولت عراق زیر فشار زیاد حکومت اسلامی است و می خواهد آنان را تحویل بدهد یا در اشرف زندانی نماید. سازمانهای حقوق بشری ایرانی و بین المللی باید فعالتر از حقوق انسانی ساکنان شهر اشرف حمایت نمایند. نباید گذاشت یک فاجعه انسانی مانند سال شصت و هفت اتفاق بیفتد. ساکنان قرارگاه اشرف طبق قانون چهارم ژنو پناهنده سیاسی هستند و دولت آمریکا قانونا موظف به حفظ آنان می باشد اما آمریکا برای نزدیکی به تهران می خواهد آنها را بشکلی قربانی نماید. این عمل زشت یادآور کودتا بر علیه دکتر مصدق می باشد. سیاست امریکا در مقابل ایران و مخالفان حکومت همیشه غلط بوده است.

-- شمین ، Apr 9, 2009

سازمان مجاهدین و حکومت فاشیستی اسلامی همدیگر را خوب می شناسند. این دوفرقه جوانان ایران را زنده کش کردند. هر دوی این فرقه باید در دادگاهی عادلانه محاکمه شوند. آنروز دیگر دور نیست اگر چه دیر شده است.

-- بدون نام ، Apr 9, 2009

درا ینکه بهر روی نباید این افراد برخلاف میل خودبه نزد رژیم ایران باز گردند حرف درست وصحیحی است ولی اتفاقات درگذشته سوالاتی را برای من پیش میاورد .بیش از پانصد نفر ازاین افراد بطور داوطلبانه به ایران باز گشه اند زیر نظر صلیب سرخ وبقول خود سران مجاهدین با وعده پیکان وزن وزندگی . و تاکنون نیز شنیده نشد است که ازا ین افراد کسی موردی داشته است . دوم اینکه اگر باز گرداندن به ایران بسیار بد است چرا رهبران مجاهدین در زمان حاکمیت صدام به افراد خود که دیگر نمیخواستند با آنان باشند تنها دو راه نشان میدادند وحتی به اعتراف سران مجاهدین مانند آقای محمود احمدی از اعضای بلند پایه وبسیار قدیمی مجاهدین این افراد ناراضی را در مرزهای ایران رها کرده اند . بهرروی این دو راه یکی دوسال زندان در پایگاه اشرف زمان صدام وبعدهشت سال در زندان ابوغریب .همانگونه که بعضا نیز برای افراد انجام شد .

-- بهمن ، Apr 10, 2009

هیچ کشوری هیچ جریانی را در جهان بصورت سازمانی به عنوان پناهنده به رسمیت نمیشناسدچه رسد که با تانک وتوپ نظامی هم دراین کشور مستقر شده باشد. سازمان مجاهدین خود در گذشته بهیچ روی در زمان صدام ادعای پناهندگی نداشته است وبرای همین نیزهیچگونه پرونده پناهندگی دراین کشور برای آنها در گذشته وجود نداشته است . و این هم طبیعی است که این افرا بصورت فردی دارای یک حقوق بین المللی باشند واین هم حق دولت عراق است مانند بسیاری از دولتهای دیگر حق این افراد را به عنوان پناهنده به رسمیت بشناسد ویا رد کند بصورتی که در کشورهای دیگر اروپایی وجود دارد که حتی پناهندگی داده شده پس گرفته میشود . حال چرا این قوانین در دنیای باصطلاح آزاد غرب اجرا میشود وکسی هم اعتراض آنچنانی نمیکند ولی اگر دولت عراق بخواهد نسبت به یک گروه نظامی با سابقه تروریستی برای امنیت ومنافع کشور خود اقدام کند یک جنایت ا ست؟ ضمن اینکه دولت عراق بارها اعلام کرده است که این افراد را بر خلاف میل خود به ایران باز نخواهد گرداند. باید گفت این بخشا سیاست تبلیغاتی رهبری مجاهدین است که اگر راه حلی بین خروج این افراد به یک کشور سوم و یا اخراج به ایران برای این افراد باشد ترجیح میدهد که این افراد به ایران باز گردانده شوند همانگونه که سیاست آنها در زمان صدام بوده است تا آنها را بقول خودشان از نظر سیاسی بسوزانند که نتوانند بر علیه مجاهدین افشاگری نمایند . رهبری مجاهدین در واقع ترس ووحشت از جدایی این افراد دارد که زبان بازشود و بیش از گذشته ماهیت ارتجاعی و عقب افتاده رهبری ایدئولژیک آنها که این سازمان سیاسی ر ا به یک سکت تبدیل کرد بارزشود . درواقع رهبری مجاهدین بخوبی میداند که اگر حتی این افراد به ایران باز گردند همانطور که در گذشته صدها نفر از آنها به ایران بازگشته اند نه اعدام میشوند ونه شکنجه . نه اینکه این رژیم انسانی شده باشد نه ! سیاستش در مورد افراد این سازمان این گونه میباشد در حال حاضر ولی رهبری مجاهدین نگرانی آنرا دارد که کنترل افراد خود ر از دست بدهد ودر یک کشور آزاد سوم این تنها این نیست که این سازمان از هم پاشیده میشود بلکه رازهای نهان یک سکت برای کنترل افراد طی سی سال گذشته از تاریکی خارچ میشود ونور بر جنایات بیشتری ا ز رهبری مجاهدین میتابد . بطوری که یک عضو زن شورای مرکزی مجاهدین از یک جنایت ضد انسانی پرده برداشت وبیان کرد که صد وپنجاه نفر از زنان مجاهد رحمشان را خارج کردند تا در راستای جذب در رهبری یک تا برای او مبارزه کنند . این تنها یکی از دهها جنایاتی است که طی سی سال گذشته در عراق در پایگاههای مجاهدین گذشته است که هر مقدار آن هربار توسط یکی ا زجدا شدگان مجاهدی افشا شده است حال این را در سه هزار وهشتصد ضرب کنید واگر بگوییم که حد اقل هزار نفر از این ها زبان باز کنند باز هم این رهبری مجاهدین است که با هجومی از سوالات بیشتر روبرو میشود وبرای همین درواقع رهبری مجاهدین با این برگ سوخته میخواهد تا به آخر وتا حد امکان بازی کند وبعد هم ترجیح میدهد که این افراد به ایران بازگردند تا به کشور سومی وبرای رهبری مجاهدین جان انسانها درمقابل سیاستهای رهبری اشان ارزشی نداشته است نمونه بارز آن خود سوزی های سازمان دهی شده در پاریس وکشورهای اروپایی بودد زمانی که مریم رجوی برای چند روز در فرانسه به زندان رفت. پس باید گفت مجاهدین تنها از این تیترها برای تبلیغات استفاده میکنند وگرنه در دل خویش سیاست دیگری را دنبال میکنند وبرای اهداف خود تنها حقوق بشر وسازمانهای حقوق بشری را وسیله سیاستهای خود قرار میدهند

-- احمد ، Apr 10, 2009

عوام فریبی مجاهدین با سوء استفاده از احساسات پاک جوانان بر هیچکس پوشیده نیست. بر تمام اینها باید توجیهات مسخره شاه مسعود رجوی در ازدواج با ملکه مریم و از همه بالاتر پناه بردنشان به دامان صدام و دادن گرا به ارتش عراق جهت بمباران و موشک پراکنی به ایران را اضافه نمود. خونخوار بودن جمهوری ملاها بهیچوجه نمیتواند محملی برای خیانتها و جنایتهای باند رجوی باشد که حتی روابط خانوادگی اعضای گروهش را از میان برداشته وتبدیل به یک دیکتاتور پنهان از نظرها شده است. ساکنان کمپ اشرف باید از حقوق کامل انسانی برخوردار شوند. درجنایت کردن و آدم کشی هم مجاهدین و هم ملاها با هم فرقی ندارند. یک ایرانی

-- بدون نام ، Apr 10, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)