تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مصر حزب‌الله را متهم به خشونت‌گرایی کرد

دادستان کل مصر حزب‌الله لبنان را متهم کرد که برای اشاعه مذهب شیعه در مصر حمله‌هایی را طراحی کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادستانی کل کشور مصر روز چهارشنبه گفت که بیانیه‌ای در این مورد از سازمان امنیت مصر دریافت کرده‌است.

بنا بر این گزارش، در این بیانیه آمده که «رهبران حزب‌الله لبنان از افسران خود خواسته‌اند تا افرادی را برای این منظور عضو این جنبش کنند.»

پلیس مصر تاکنون ۴۹ نفر را در این رابطه دستگیر کرده‌است

دادستان کل مصر گفت که حزب‌الله قصد دارد «اعمال خشونت‌باری را در داخل مصر» انجام دهد و حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله «افرادی را برای انجام این کار گماشته است.»
پلیس مصر تاکنون ۴۹ نفر را در این رابطه دستگیر کرده‌است. منتصر الزیات، از وکلای اصلی اسلام‌گرایان زندانی در مصر گفت که در میان این بازداشت‌شدگان شهروندان لبنانی و فلسطینی نیز وجود دارند.

به گفته این وکیل، اتهام این افراد «قاچاق سلاح از راه تونل‌های زیرزمینی به داخل مصر به منظور اشاعه ایدئولوژی حزب‌الله» است.

مقامات و روحانیان مصری همواره ایران را متهم به برنامه‌ریزی برای گسترش مذهب شیعه در کشور سنی‌مذهب مصر کرده‌اند. به گفته آن‌ها ایران این کار را از راه حمایت از حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌ها انجام می‌دهد.

ایران و مصر یک سال پس از انقلاب ۵۷ روابط خود را قطع کردند.
ایران با پیمان صلح ۱۹۷۹ مصر با اسرائیل مخالفت کرد و در سال ۱۹۸۱ خیابانی را در تهران به نام قاتل انور سادات، رئیس جمهور مصر نام‌گذاری کرد.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)