تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آزادی خدیجه مقدم پس از تفهیم اتهام جدید

خدیجه مقدم، فعال حقوق زنان پس از چهارده روز بازداشت، نوزده فروردین ماه با بیست میلیون تومان قرار وثیقه و پنجاه میلیون تومان قرار کفالت آزاد شد.

به گزارش تارنمای تغییر برای برابری، صدور وثیقه بیست میلیون تومانی به خاطر پرونده جدیدی است که برای این عضو کمپین یک میلیون امضا باز شده است.

خدیجه مقدم ششم فرودین‌ماه جاری هنگامی که به همراه تعدادی از اعضای کمپین و مادران صلح قصد دیدار نوروزی از خانواده زندانیان را داشتند بازداشت شد. وی در رابطه با این پرونده به «اخلال در نظم عمومی و تجمع به قصد برهم زدن امنیت کشور» متهم شده است.

اتهام جدید خدیجه مقدم فعاليت تبليغی عليه نظام و تمرد از دستور پليس در جلوی سفارت فلسطین است

ده نفر از بازداشت‌شدگان این دیدار نوروزی، نهم فروردین‌ماه آزاد شدند، اما حکم آزادی خدیجه مقدم و محبوبه کرمی با وجود تهیه مبلغ قرار کفالت از سوی خانواده‌هایشان صادر نشد.

پس از آزادی محبوبه کرمی در هیجده فروردین‌ماه، دلیل ادامه بازداشت مقدم باز شدن یک پرونده جدید برای وی عنوان شد.
اتهام این فعال حقوق زنان در پرونده جديد «فعاليت تبليغی عليه نظام و تمرد از دستور پليس در جلوی سفارت فلسطين» است.

جمعی از فعالان اجتماعی و سیاسی بیست و دوم دی‌ماه سال گذشته با تجمع در برابر سفارت فلسطین خواستار پایان خشونت و توقف جنگ در غزه شده بودند. این تجمع در پی فراخوان مادران صلح برگزار شده بود.

مادران صلح نام گروهی از مادران ایرانی است که برای آزادی فعالان حقوق بشر از زندان‌های ایران تلاش می‌کند.

به گفته وکیل خدیجه مقدم، دادیار پرونده، موکل او را به دلیل فعاليت در کمپين يک ميليون امضا، فعاليت در کميته مادران صلح و کمک مالی به کمپين به «فعاليت تبليغی عليه نظام» نیز متهم کرده است.

«کمپین یک ملیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز»‌ حرکت جمعی از فعالان حقوق زنان است که از سال ۱۳۸۵ آغاز شده‌است. بنا به گفته اعضای این کمپین آن‌ها قصد دارند با جمع‌آوری یک میلیون امضا از طریق گفت‌وگوی چهره به چهره با مردم، درخواست اصلاح قوانین حوزه زنان را به قانون‌گزاران منتقل کنند.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)