تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«ایران پیشنهاد ۱+۵ را بررسی می‌کند»

«ایران پیشنهاد «سازنده» گروه ۱+۵ را بررسی می‌کند.»
خبرگزاری فرانسه این مطلب را به نقل از علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای رئیس جمهوری ایران، گزارش کرده‌است.

شش قدرت جهانی عضو گروه موسوم به ۱+۵ روز چهارشنبه به رهبری آمریکا تصمیم گرفتند تا از ایران برای گفت‌وگوهای مستقیم هسته‌ای دعوت کنند.

هیلاری کلینتون: ایالات متحده از این پس، تنها به عنوان ناظر در مذاکرات هسته‌ای گروه ۱+۵ حضور نخواهد داشت بلکه نقشی فعال را بر عهده خواهد گرفت

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته اعلام کرد که ایالات متحده از این پس تنها به عنوان ناظر در مذاکرات هسته‌ای گروه ۱+۵ حضور نخواهد داشت بلکه نقشی فعال را بر عهده خواهد گرفت.

بنا بر این گزارش، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد امروز پنج‌شنبه در واکنش به این تصمیم گفته‌است: «این پیشنهادی سازنده‌است و نشانگر تغییر رویکرد آن‌ها است.»

وی با ابراز امیدواری نسبت به این‌که رویکرد گروه ۱+۵ شکل «واقع‌بینانه‌تر» به خود بگیرد اعلام کرد که جمهوری اسلامی این پیشنهاد را «بررسی می‌کند و به آن پاسخ می‌دهد.»

ایالات متحده، بریتانیا، روسیه چین، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، عهده‌دار دعوت ایران به این گفت‌وگوها شده‌است.

گروهی از کشورهای غربی همواره نسبت به برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده‌اند. مقامات ایران این نگرانی‌ها را بی‌پایه می‌دانند.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)