تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

شکایت هالیوود از بالیوود

به دنبال اعلام ساخته شدن نسخه هندی فیلم «زندگی شگفت‌انگیز بنجامین باتن»، کمپانی برادران وارنر که تولید کننده این فیلم است، به شرکت هندی در این مورد هشدار داد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، ویپول آمروتال شاه تهیه کننده سینمای بالیوود اعلام کرد که قصد دارد فیلمی با شرکت اکشای کمار بازیگر سرشناس هندی با مضمون «رشد معکوس سن» که درونمایه اصلی فیلم «بنجامین باتن» است، بسازد.

به دنبال اعلام این خبر، کمپانی برادران وارنر تهدید کرد که این شرکت، هر کسی را که بخواهد فیلمی به زبان هندی یا انگلیسی یا هر زبان دیگری با داستان، رویدادها، شخصیت‌ها یا فیلمنامه مشابه فیلم «بنجامین باتن» بسازد، تحت تعقیب قانونی قرار خواهد داد.

به نوشته هالیوود ریپورتر، کمپانی‌های فیلمسازی بالیوود بعد از موفقیت تجاری یک فیلم هالیوودی، بلافاصله نسخه هندی آن فیلم را تولید می‌کنند.


چندی قبل نسخه هندی فیلم «مرحوم» ساخته مارتین اسکورسیزی به وسیله ساجد ندیادوالا تهیه کننده بالیوودی، ساخته و به بازار عرضه شد.

بر اساس این گزارش، دعوای بین هالیوود و بالیوود بر سر اقتباس غیرقانونی از تولیدات هالیوودی در سینمای هند سال‌هاست که وجود دارد و تهدیدهای کمپانی‌های هالیوودی تا کنون نتیجه‌ای نداشته است.

سال گذشته کمپانی سونی پیکچرز، علیه ساخته شدن فیلم «جری مگوایر» در بالیوود به دادگاه شکایت کرد. در نسخه هندی این فیلم، سلمان خان به جای تام کروز بازی کرده بود.

از سوی دیگر برادران وارنر نیز یک کمپانی هندی را به خاطر بازسازی غیرقانونی فیلم «هری پاتر» با عنوان «هری پوتار» به دادگاه کشانده است.

Share

نظرهای خوانندگان

یکبار هم یک فیلم بالیوودی ساخته بودند از روی فیلم زیبای سنجاقک. تهوع آوره!

-- سوسن جعفری ، Apr 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)