تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

انتقاد از «رسانه‌های شیفته»
سرمقاله امروز روزنامه آفتاب یزد با عنوان «کاش رسانه‌ها جناحی بودند!» به انتقاد از «تقدیس» احمدی‌نژاد در رسانه‌های عمومی ایران پرداخته است.

در بخشی از این سرمقاله آمده است: «بیش از ۱۲ سال از روزهایی می‌گذرد که عده‌ای از فعالان سیاسی، ‌جدی‌ترین اعتراضات خود به رفتار جـنـاحـی برخی رسانه‌های حکومتی و تریبون‌های عمومی را آشکار ساختند.»

نویسنده سرمقاله افزوده است: «در شرایط جدید، اگر یک اصولگرا سخنی بگوید که احتمالی از تضعیف‌ جایگاه انتخاباتی احمدی‌نژاد در آن مشاهده شود، رسانه‌هایی که یک روز در فکر تقویت محافظه‌کاران (اصولگرایان) در برابر اصلاح‌طلبان بودند بلافاصله او را مورد حملات عصبی خود قرار می‌دهند. برای اینگونه رسانه‌های شیفته، فرقی هم نمی‌کند که این اصولگرا، یک روحانی مبارز باشد که از دوره طفولیت احمدی‌نژاد، مبارزات انقلابی خود را آغاز کرده یا یک رزمنده اصولگرا باشد که در زمان جنگ، احمدی‌نژاد و هزاران نفر دیگر تحت فرماندهی او جنگیده‌اند.»

سرمقاله نویس آفتاب یزد، ادامه داده است: «هـنـگامی که رئیس تشکل نظارتی، از زبان یک مسلمان سوری، جایگاه ویژه برای احمدی‌نژاد قائل می‌شود و زمانی که یک مشاور رئیس جمهور بـدون تـوجـه بـه پـیـامدهای سخن خود می‌گوید «در خارج از کشور نزدیک است که احمدی‌نژاد را بپرستند»، آیا می‌توان برخی رسانه‌های عمومی را مورد عتاب قرار داد که چرا این موجود «یگانه» را تا این حد تقدیس می‌کنید؟»

متن کامل سرمقاله

اتهام جدید خاتمی
سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «با ابولهب دست ندهید!» از سیدمحمد خاتمی به خاطر دست دادن با دبیرکل جدید ناتو انتقاد کرده است.

در بخشی از این سرمقاله آمده است: «آقای سیدمحمد خاتمی اگرچه دیگر رئیس جمهور نیست و از کاندیداتوری برای ریاست جمهوری دهم نیز انصراف داده است، ولی حضور هشت ساله ایشان در مسند ریاست جمهوری کشورمان، چه بخواهند و چه نخواهند بخشی از شخصیت حقوقی جناب خاتمی است که متعلق به شخص ایشان نیست و جناب خاتمی حق ندارند امانتی را که متعلق به مردم و نظام است به میل شخصی خود هزینه کنند.»

این روزنامه افزوده است: «آقای خاتمی که برای شرکت در دومین اجلاس «ائتلاف تمدن‌ها» به ترکیه رفته بود، با راسموس دبیرکل جدید ناتو و نخست وزیر سابق دانمارک و از حامیان سینه چاک کاریکاتورهای موهن علیه ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) دست داده و خوش و بش کرد! این در حالی است که راسموس نه فقط در دوران نخست وزیری خود از چاپ کاریکاتورهای موهن و مشمئزکننده علیه رسول خدا(ص) در روزنامه های کشورش با افتخار!! حمایت کرده بود، بلکه اعتراض ملت‌های مسلمان به این کاریکاتورها را نشانه دور بودن آنها از تمدن! و آزادی دانسته بود!»

سرمقاله نویس کیهان در ادامه آورده است: «اکنون باید از آقای خاتمی پرسید جنابعالی که سابقه دو دوره ریاست جمهوری ایران اسلامی را به عنوان یک امانت با شخصیت حقوقی خود حمل می‌کنید، چرا و به چه حقی با اهانت کننده آشکار به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) دست داده و خوش و بش کرده اید؟! آیا این اقدام شما، خیانت در امانت نیست؟! مگر «ابولهب» که بود؟ جز آن‌که با اسلام دشمنی می‌ورزید و به پیامبر اکرم(ص) اهانت می‌کرد.»

متن کامل سرمقاله

آمریکا قصد ماندن دارد
سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «آمریکا، نقض حاکمیت ملی عراق‌» درباره موضع‌گیری‌های آمریکا درباره وضعیت اعضای سازمان مجاهدین خلق در عراق نوشته شده است.

سرمقاله‌نویس این روزنامه در ابتدا آورده است: «حوادث چند روز اخیر عراق نشان می‌دهند گمانه‌زنی‌های آن دسته از تحلیل‌گران که معتقدند آمریکا با توسل به ترفندهای مختلف درصدد محکم‌تر کردن جای پای خود در این کشور است و قصد ماندن دارد نه رفتن، مقرون به صحت است.»

به نوشته جمهوری اسلامی، «علاوه بر انفجارهای روز دوشنبه بغداد که بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشت و نشان دهنده نوعی تلاش برای وانمود ساختن این نکته است که حضور نظامیان اشغالگر آمریکائی در عراق برای حفظ امنیت این کشور ضروری است، رویدادهای دیگری نیز در روزهای گذشته این نقطه نظر را تایید می‌کنند که آمریکا حاکم علی‌الاطلاق در عراق است و همه چیز در جهت تحکیم هرچه بیشتر همین حاکمیت و تضعیف دولت قانونی عراق در جریان هستند.»

این روزنامه در ادامه آورده است: «آمریکا به عراق اجازه تصمیم‌گیری درباره اعضای گروهک تروریستی منافقین را نمی‌دهد. اینها همه نشان می‌دهند که آمریکا قصد دارد از منافقین نیز همانند بعثی‌ها در موقع مقتضی به نفع اهداف خود بهره‌برداری کند و این نقص حاکمیت ملی عراق است.»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله روزنامه رسالت با عنوان «تامین یا تهدید امنیت اجتماعی؟»

سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «بازار پول و سرمایه در ابهام»

سرمقاله روزنامه قدس با عنوان «باج‌خواهی صهیونیست‌ها از اوباما»

سرمقاله روزنامه سرمایه با عنوان «قانون خدمات کشوری نیازمند سرعت اجرا»

سرمقاله روزنامه مردمسالاری «شورای عالی کار به تصمیمات خود پایبند باشد»

Share

نظرهای خوانندگان

اگر کسانی در کشور ایران خیانت در امانت کردند و میلیاردها از ثروت متعلق به این ملت را به غارت بردند همان سران حکومت اسلامی و ذوب شده گان در ولایت هستند از جمله شریعتمداری «ابولهب» واقعی در کیهان ولی فقیه! که با نام اسلام بزرگترین خیانت را به اسلام و ملت ایران کردند.
بلال،

-- Balal ، Apr 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)