تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مارکز: هنوز می‌نویسم

گابریل گارسیا مارکز نویسنده برجسته کلمبیایی و برنده نوبل ادبیات ۱۹۸۲ در گفتگو با روزنامه کلمبیایی «ال تیمپو» اعلام کرد:«تنها کاری که بلدم، نوشتن است.»

مارکز که در ماه‌های اخیر شایعاتی پیرامون کناره‌گیری او از عالم نویسندگی بر سر زبان‌ها بود، در این گفتگو اعلام کرد که باوجود این شایعات، همچنان به نوشتن ادامه خواهد داد.

هفته گذشته، کارمن بالسلز پیشکار ادبی مارکز در گفتگو با یک روزنامه شیلیایی گفته بود که بعید می‌داند مارکز دیگر چیزی بنویسد.

از سوی دیگر جرالد مارتین نویسنده بیوگرافی مارکز نیز با تصدیق گفته خانم بالسلز افزود: «چندان باعث تاسف نخواهد بود که مارکز دیگر چیزی ننویسد، چرا که وی به عنوان نویسنده از کارهایی که تا کنون کرده رضایت کامل دارد.»


اما روز گذشته مارکز بعد از تلفن خبرنگار روزنامه ال تیمپو که از او خواسته بود به چند سوال وی پاسخ دهد گفت که فعلا سرگرم نوشتن است و وقت ندارد و بهتر است وی بعدا تماس بگیرید.

اما بعد از اصرار خبرنگار روزنامه، مارکز قبول کرد که با ال تیمپو گفتگو کند. وی در این گفتگوی تلفنی با رد همه حرف‌هایی که تا کنون در مورد خداحافظی او با نوشتن زده شد، گفت: «این حرف‌ها نه تنها حقیقت ندارد، بلکه من جز نوشتن کار دیگری بلد نیستم.»

از مارکز سوال شد که آیا قصد دارد کتاب‌های دیگری منتشر کند که وی در پاسخ با ظرافت اظهار داشت: «کار من نویسندگی است، نه نشر.»

سال گذشته پلینیو آپولیو مندوزا دوست نزدیک مارکز اعلام کرده بود که وی سرگرم نوشتن یک رمان عاشقانه است.
همچنین گفته می‌شود که مارکز دارد جلد دوم خاطراتش را برای انتشار آماده می‌کند.

جلد اول این خاطرات در سال ۲۰۰۲ با عنوان «زنده‌ام که روایت کنم» منتشر شده است.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)