تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

فهرست شیندلر پیدا شد

آسوشیدپرس نوشته است که محققان استرالیایی، فهرست واقعی یهودیانی را که اسکار شیندلر، صنعت‌گر آلمانی آنها را از مرگ در اتاق‌های گاز نجات داد، در کتابخانه دولتی نیو ساوث ولز استرالیا پیدا کرده‌اند.

این سند ۱۳ صفحه‌ای که ادعا می‌شود نسخه‌ای از فهرست اصلی شیندلر است، حاوی نام ۸۰۱ زن و مرد یهودی است که اسکار شیندلر در زمان جنگ جهانی دوم، با استخدام در کارخانه‌های خود، آنها را از مرگ حتمی به وسیله نازی‌ها نجات داده است.

به گفته مسئولین کتابخانه نیو ساوث ولز، این همان فهرستی است که الهام‌بخش تامس کنیلی در نگارش رمان «پناهگاه شیندلر» شده است.
رمانی که برنده جایزه بوکر سال ۱۹۸۲ شد و استیون اسپیلبرگ کارگردان نامدار هالیوود که خود نیز یهودی است، در سال ۱۹۹۳ بر اساس آن فیلم مشهور«فهرست شیندلر» را با شرکت لیم نسن، رالف فینس و بن کینگزلی ساخت؛ فیلمی که برنده هفت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی فیلم شد.


فهرست شیندلر

گفته می‌شود که تامس کنیلی یک نسخه از این فهرست را از فردی یهودی به نام لئوپارد پفربرگ که نامش در ردیف ۱۷۳ فهرست شیندلر بود، دریافت کرد و به دنبال آن تصمیم گرفت این رمان را بر اساس زندگی اسکار شیندلر و بر بستر رویدادهای جنگ جهانی دوم بنویسد.

وی این فهرست را به همراه کل تحقیقات خود درباره اسکار شیندلر و فهرست بازماندگان یهودی در سال ۱۹۹۶ به یک کلکسیونر فروخت.

به گفته مسئولین کتابخانه نیو ساوث ولز، نسخه پیدا شده در این کتابخانه، همان نسخه‌ای است که در اختیار تامس کنیلی بوده است.

این فهرست، در میان روزنامه‌های قدیمی و دست نوشته‌های تامس کنیلی پیدا شده است.

Share

نظرهای خوانندگان

چقدر جالب؛
جایی تایید کرده این رو؟!

-- میم ، Apr 7, 2009

وای ددم وای خیریمیز اولسین

-- بدون نام ، Apr 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)