تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

فیلمسازان سرشناس در فستیوال کن

اخبار پراکنده‌ای در مورد فیلم‌های مطرح شرکت کننده و کارگردان‌های سرشناسی چون فرانسیس فورد کاپولا، کن لوچ، کوئنتین تارانتینو، پدرو آلمادوار، الخاندرو آمنه بار و تری گیلیام در فستیوال کن امسال به گوش می‌رسد.

این در حالی است که هنوز لیست قطعی فیلم‌های شرکت کننده در بخش مسابقه شصت و دومین دوره فستیوال کن به طور رسمی اعلام نشده است.

«تخیل دکتر پارناسوس» ساخته تری گیلیام از جمله فیلم‌هایی است که حضور آن در بخش مسابقه کن امسال قطعی به نظر می‌رسد.
فیلمی که آخرین فیلم هیث لجر بازیگر فقید هالیوود است و در آن علاوه بر لجر، بازیگران سرشناسی چون جود لا، جانی دپ و کالین فارل بازی می‌کنند.

همچنین گفته می‌شود فرانسیس فورد کاپولا کارگردان «پدرخوانده» نیز با فیلم «تترو» در فستیوال کن شرکت خواهد کرد. در این فیلم که داستان رقابت بین هنرمندان ایتالیایی است، وینست گلو و ماریبل وردو بازی می‌کنند.

انگ لی کارگردان تایوانی تبار هالیوود نیز قرار است فیلم «تیکینگ ووداستاک» را برای بخش مسابقه ارسال کند.

فیلم تاریخی «اگورا» ساخته الخاندرو آمنه بار کارگردان اسپانیایی و سازنده فیلم‌های مشهوری چون «دیگران» و «دریای درون» از فیلم‌هایی است که احتمال شرکت آن در بخش مسابقه کن بسیار بالاست.


پوستر فیلم «تترو» ساخته فرانسیس فورد کاپولا

کن لوچ فیلمساز چپ‌گرای بریتانیایی نیز که در سال ۲۰۰۵ نخل طلای فستیوال کن را از آن خود کرد، امسال فیلمی ساخته است درباره فوتبال به نام «در جستجوی اریک» و آن را برای کن فرستاده است.

«ستاره درخشان» ساخته جین کمپین فیلمساز استرالیایی، «آغوش‌های سرد» ساخته پدرو آلمادوار، «حرامزاده‌های بی‌آبرو» ساخته کوئنتین تارانتینو و «ضد مسیح» ساخته لارس فون تریه سینماگر برجسته دانمارکی، از فیلم‌های دیگری است که به احتمال زیاد در بخش مسابقه فستیوال کن امسال شرکت خواهند داشت.

هنوز مشخص نیست که از سینمای ایران، چه فیلم یا فیلم‌هایی در فستیوال کن شرکت خواهند کرد، اما گفته می‌شود که تعدادی از فیلم‌هایی که در جشنواره فجر امسال شرکت داشته‌اند، برای کن فرستاده شده‌اند.
با این حال، هنوز خبری در مورد پذیرش آنها از سوی کن منتشر نشده است.

از سوی دیگر بهمن قبادی که برای امور فنی فیلم آخرش در آلمان به سر می‌برد، امیدوار است که بتواند فیلمش را به موقع به کن برساند.

شصت و دومین فستیوال فیلم کن از سیزدهم تا بیست و چهارم ماه می برگزار می‌شود.

Share

نظرهای خوانندگان

منظور از پنجاه و یکمین فستیوال فیلم کن ، همان شصت و دومین است یا در باره فستیوال یازده سال پیش صحبت می کنید ؟
.........
دوست عزیز، ممنون از تذکرتان، زمانه.

-- شاهد ، Apr 7, 2009

از ایران یک فیلم برای کن امسال انتخاب شد. پاریس. م.چ

-- م.چ ، Apr 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)