تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نامه مادران صلح به هاشمی شاهرودی

مادران صلح ایران در نامه‌ای از آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضاییه خواستند که دستور آزادی دو فعال حقوق زن را صادر کند.

خدیجه مقدم و محبوبه کرمی دو فعال حقوق زنان هستند که از ششم فروردین ماه تاکنون در بازداشت به سر می‌برند.

این دو در این روز به همراه ۱۰ فعال مدنی دیگر قصد دیدار با خانواده برخی زندانیان را داشتند که از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.

۱۰ تن از این فعالان هفته گذشته با قرار کفالت آزاد شده‌اند، اما مقام‌های قضایی ایران می‌گویند که خانم‌ها مقدم و کرمی به خاطر داشتن «سابقه کیفری» همچنان در بازداشت به سر خواهند برد.

این تصمیم قوه قضاییه با اعتراض وکلای این دو فعال حقوق زنان مواجه شده است.

مادران صلح ایران نیز در نامه خود نسبت به تدوام بازداشت این دو نفر اعتراض کرده و خواستار آزادی هرچه سریع‌تر آنها شده‌اند.

«بی‌تفاوتی و یا سکوت قوه قضاییه و قضات پاکدامن و با وجدان ایرانی در قبال چنین اقدامات خلاف قانون، به منزله تائید خشونت و رواج بی‌قانونی در کشور است»

در این نامه همچنین از آقای شاهرودی سئوال شده است: «در کجای کتاب قانون مدنی و مجازات‌های کشوری ایران نوشته شده که دیدار از خانواده‌های زندانیان و دلجویی از آنان جرم است.»

مادران صلح در نامه خود افزوده‌اند: «بی‌تفاوتی و یا سکوت قوه قضاییه و قضات پاکدامن و با وجدان ایرانی در قبال چنین اقدامات خلاف قانون به منزله تائید خشونت و رواج بی‌قانونی در کشور است.»

مادران صلح نام گروهی از مادران ایرانی است که برای آزادی فعالان حقوق بشر از زندان‌های ایران تلاش می‌کند.
این نامه در شرایطی خواستار آزادی دو فعال حقوق زن شده است که بنابر گزارش منابع نزدیک به جنبش حقوق زنان، پنج عضو کمپین یک میلیون امضاء به دادگاه احضار شده‌اند.

نفیسه آزاد، پرستو اللهیاری، ناهید کشاورز، سارا ایمانیان و محبوبه حسین‌زاده پنج فعالی هستند که باید فروردین‌ماه سال جاری در دادگاه حاضر شوند.

کمپین یک میلیون امضاء حرکت گروهی از فعالان حقوق زنان است که خواهان تغییر برخی قوانین تبعیض‌آمیز در حوزه زنان هستند.

تا کنون ۴۹ عضو این کمپین بازداشت و دادگاهی شده‌اند و در مجموع دو سال حبس تعزیری و دو سال و شش ماه حبس تعلیقی برای اعضای کمپین صادر شده‌ است.

اتهام تمامی اعضای بازداشت شده کمپین، «اقدام علیه امنیت ملی» عنوان شده ‌است.

Share


در همین رابطه:
درخواست آزادی مقدم و کرمی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)