تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

موسوی: مشکل، بی‌اعتنایی به قانون است

میرحسین موسوی، کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، بی‌اعتنایی به قانون را مهمترین مشکل کشور عنوان کرد.

وی گفت: «در شرایطی که قانون، مجلس و مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام بی‌اعتبار ‌شود و این رویه عادت ‌شود، همه چیز برای کشور امکان‌پذیر است و هر نوع اتفاقی را می‌توان پیش‌بینی کرد.»

به گزارش تارنمای کلمه، موسوی که در جمع مسئولان استانی ستادهای انتخاباتی‌اش سخن می‌گفت با تأکید بر اینکه از لحاظ اقتصادی شرایط خوبی نداریم، افزود «در سال جاری باید تمهیدی صورت بگیرد که وضعیت نسبتاً با ثباتی از نظر سیاست‌ها پیدا کنیم تا امکان برنامه‌ریزی مختصری حاصل شود.»

بازبینی بودجه، ایجاد ثبات در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی،حمایت از تولید داخلی، صیانت از اقتصاد ملی و استفاده از بخش خصوصی از جمله مواردی هستند که موسوی به عنوان راهکارهایی برای بهبود وضعیت اقتصادی مطرح کرد.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در توضیح دیدگاهش درباره «حمایت از مستضعفان» گفت: «حمایت از مستضعفان به معنای در نظر نگرفتن اهمیت طبقات میانی نیست. باید طبقات میانی فربه شوند زیرا در سال‌های اخیر این طبقه لاغر شده است.»

موسوی: «باید به آزادی بیان، نبستن روزنامه‌ها، و اعتماد به روشنفکران و هنرمندان توجه شود»

میرحسین موسوی با بیان اینکه در سال های اخیر ریزش معناداری به سمت زیر خط فقر داشته‌ایم، گفت: «تضعیف طبقات میانی می‌تواند تبعات امنیتی داشته باشد و استقلال و فرهنگ ما را مورد تهدید قرار دهد.»

به رسمیت شناختن تغییراتی که در جهان اتفاق افتاده محور بخش بعدی سخنان موسوی بود. وی آزادی بیان، نبستن روزنامه ها، استقبال از انتشار فرهنگ و اعتماد به روشنفکران و هنرمندان را از جمله مواردی دانست که بر اساس این نگاه باید به آن‌ها توجه شود.

میرحسین موسوی با تأکید بر بر جدایی‌ناپذیری اسلامیت و جمهوریت نظام، افزود: «مردم دوست ندارند که در کشور آزادی بیان نباشد، روزنامه ها بسته شوند و یا به جوانان و فرهنگ آنها احترام نگذاریم.»

موسوی در ادامه سخنان خود، خودداری از هر نوع ماجراجویی و ایجاد حادثه، چه در سطح دیپلماتیک و سطوح دیگر را راهکار برون‌رفت از چالش‌های بین‌المللی عنوان کرد. به اعتقاد وی این مسئله تناقضی با سیاست مبتنی بر اصول ندارد.

وی داشتن انرژی هسته‌ای صلح‌آمیزی که فضای جهانی را تهدید نمی کند جزو خواسته‌های راهبردی ایران عنوان کرد و گفت:« گمان نمی‌کنم هیچ دولتی جرأت داشته باشد در این زمینه قدمی به عقب بگذارد چون با سؤال مردم مواجه خواهد شد.»


میرحسین موسوی خامنه‌ که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ نخست‌وزیر ایران بوده‌است در ۲۰ اسفند ۸۷ رسماً اعلام کاندیداتوری کرد.

محمد خاتمی در ۲۶ اسفندماه به طور رسمی از نامزدی در انتخابات آینده ریاست جمهوری انصراف داد و صحنه را به میرحسین موسوی واگذار کرد.

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، بیست و دوم خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

Share

نظرهای خوانندگان

این آقای موسوی بعد از ٣٠ سال تاًخیر تازه یادشون افتاده که «مردم دوست ندارند که در کشور آزادی بیان نباشد، روزنامه ها بسته شوند و یا به جوانان و فرهنگ آنها احترام نگذاریم.»
یعنی حق مسلم هر انسانی که مدت ٣٠ سال توسط حکومت اسلامی زیر پا گذاشته شده است و پاسخ هر گام حق طلبانه مردم با واکنش وحشی گرانه نظام اسلامی مواجه شده است. بیخود نیست که می گویند ایشان به مدت ٢٠ سال در خواب بوده اند!
خوابنده،

-- Khabandeh ، Apr 3, 2009

انصافا ایرن سخن تازگی دارد ؟ آیا ایشان تازه کشف کرده است مشکل " بی اعتنائی به قانون است" ؟
من از ایشان می پرسم " قانون چیست"؟ آیا در قانون شما گاهی اوقات دروغ گفتن واجب عینی نیست؟ سرقت کردن چطور؟ تجاوز به حقوق مردم آیا در قانون شما ( شرع) جز واجبات نیست ؟
پس آیا می توان گفت الان قانون اجرا نمی شود ؟
دست بردارید امیدوارم ملت عمق شما را بفهمند .

-- ایرانی ، Apr 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)