تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کلمبیایی‌ها پیشتازان بهترین رمان خارجی

خوان گابریل واسکوئز و اولیو روسرو نویسندگان کلمبیایی در صدر نامزدهای دریافت جایزه بهترین رمان خارجی در بریتانیا قرار گرفتند.

این جایزه که در سال ۱۹۹۰ به وسیله روزنامه انگلیسی ایندپندنت بنا نهاده شد، همه ساله به بهترین داستان غیر انگلیسی‌زبان که به زبان انگلیسی ترجمه شده و در بریتانیا منتشر شده، تعلق می‌گیرد و ارزش نقدی آن ده هزار پوند است.

یکی از ویژگی‌های این جایزه این است که برای مترجمان آثار ادبی نیز اهمیت قائل است و سهم آنان را نیز در انتقال این آثار به زبان انگلیسی درنظر می‌گیرد و جایزه را بین نویسنده و مترجم تقسیم می‌کند (هر کدام پنج هزار پوند).

رمان «ارتش‌ها» نوشته اولیو روسرو نویسنده سرشناس کلمبیایی، داستان معلم بازنشسته‌ای است که همسرش به وسیله افراد ناشناسی ربوده می‌شود و او برای یافتن‌اش جستجو می‌کند.


رمان «ارتش‌ها» نوشته اولیو روسرو

رمان «خبرچین‌ها» نوشته خوان گابریل واسکوئز نیز که اخیراً به عنوان یکی از درخشان‌ترین استعدادهای نویسندگی در آمریکای لاتین معرفی شده، داستان نویسنده‌ای است که در باره وضعیت اسرارآمیز کلمبیا در زمان جنگ جهانی دوم تحقیق می‌کند.

اسماعیل کادره نویسنده تبعیدی آلبانیایی نیز به خاطر رمان «محاصره» که ماجرای آن در قرن پانزدهم اتفاق می‌افتد و به درگیری عثمانی‌ها و آلبانیایی‌ها می‌پردازد، نامزد دریافت این جایزه‌است. این نوزدهمین رمانی است که از اسماعیل کادره منتشر می‌شود.

«کمای پکنی» نوشته ما جیان نویسنده تبعیدی چینی (در باره دانشجویی که در میدان تین‌آن‌من پکن تیر می‌خورد و به کما می‌رود)، «وویس اور» نوشته سلین کوریول نویسنده فرانسوی،
«شلیک اشتباهی» نوشته آی بی یهوشوا نویسنده اسرائیلی از رمان‌های دیگری است که برای دریافت این جایزه رقابت می‌کنند.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)