تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هفته آینده؛ معرفی نامزد اصلاح‌طلبان

دو حزب اصلاح‌طلب ایران، جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، هفته آینده کاندیداهای مورد حمایت خود در دهمین انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می کنند.


جبهه مشارکت اسلامی اعلام موضع نهایی این حزب را به شنبه پانزده فروردین ماه، پس از برگزاری نشست اعضای شورای مرکزی، دفتر سياسی و روسای دفتر استانی و منطقه ای اين حزب موکول کرده است.

مسئول کميته اطلاع‌رسانی جبهه مشارکت ايران اسلامی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «قرار است در اين جلسه به بررسی و انتخاب کانديدای مورد حمايت اين حزب در انتخابات رياست جمهوری دهم پرداخته شود.»

جبهه مشارکت در یازدهمین کنگره سراسری این حزب تصمیم گرفته بود از سید محمد خاتمی برای حضور در انتخابات رياست جمهوری دهم دعوت کرده و از او حمايت کند.
پس از انصراف خاتمی از شرکت در انتخابات، این حزب هنوز انتخاب کاندیدای مورد حمایت خود را مشخص نکرده است.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز با برگزاری یک نشست سراسری در یازدهم فروردین‌ماه موضع انتخاباتی خود را مشخص کرده و به زودی نتایج آن را اعلام می کند.

محسن آرمین، سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب با بیان این مطلب به ایلنا گفت: «این سازمان با همگرایی مطلوب به نتیجه رسیده و در مورد موضع انتخاباتی توافق شده است.»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی همچنین دوم فروردین ماه سال جاری طی دیداری با میرحسین موسوی، کاندیدای دهمین انتخابات ریاست جمهوری پیش‌شرط‌های این سازمان را برای حمایت از نامزدی وی در انتخابات اعلام کرده اند.

در این دیدار دیدگاه‌های این سازمان درباره مسائل داخلی و خارجی ایران با میرحسین موسوی در میان گذاشته شد. اعلام نظر نهایی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی موکول به هماهنگی با سایر احزاب اصلاح‌طلب شده است.

دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد. تاکنون میر حسین موسوی، مهدی کروبی و اکبر اعلمی آمادگی خود را برای نامزدی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند.

Share

نظرهای خوانندگان

حزب مشارکت با انتخاب موسوی کپنی گور خودش رو با دستای خودش کند.اینا همه دستشون تو یه کاسه است که اقای خامنه ای ساخته .

-- علیرضا ، Apr 2, 2009

22 خرداد ماه امسال - لطفا تصحیح کنید.

-- امین ، Apr 3, 2009

نمي دانم، آيا واقعاً حزب مشاركت با اين همه ادعاي دموكراسي (كه معين مي گفت) حاضر است از موسوي كه در دوره اش اعدام هاي سال 67 اتفاق افتاد، حمايت كند؟

سياست هاي اقتصادي موسوي هم كه اصلاً مشخص نيست، و به احتمال زياد دنباله رو پوپوليسم احمدي نژاد است براي آزادسازي اقتصاد (+كوپن هدايت شده!)... همراهي خامنه اي با نام گذاري «اصلاح الگوي مصرف» نيز كه زمينه را براي ورود موسوي فراهم كرده!

ايكاش اين مدعيان اصلاحات كمي جسارت كروبي يا اعلمي را داشتند...

-- كاوه ، Apr 3, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)