تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تعطیلی روزنامه فرهنگ آشتی

روزنامه ایرانی «فرهنگ آشتی» پس از تعطیلات نوروزی منتشر نخواهد شد.
خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به نقل از یکی از اعضای تحریریه فرهنگ آشتی دلیل توقف انتشار این روزنامه را «کمبود نقدینگی و ورشکستگی» عنوان کرده‌است.

مدیران این روزنامه هنوز خبر رسمی تعطیلی «فرهنگ آشتی» را اعلام نکرده‌اند. گزارش‌های رسیده حاکی از مشکلات داخلی کارکنان و مدیران این روزنامه‌است.

نزدیک به صد نفر در تحریریه این روزنامه استخدام شده بودند

به نوشته فهمیه خضر حیدری، دبیر سرویس جامعه این روزنامه تعدادی از اعضای تحریریه فرهنگ آشتی در صدد شکایت از مدیر مسئول این روزنامه به انجمن صنفی مطبوعات هستند. خضر حیدری، با بیان این مطلب در وبلاگش از پرداخت نشدن مطالبات مادی تحریریه این روزنامه و بیمه نشدن آن‌ها پس از چهار ماه خبر داد.

روزنامه فرهنگ آشتی دوره جدید انتشارش را نیمه دوم سال ۸۷ با مدیر مسئولی رضا رشیدپور، مجری برنامه‌های تلویزیون آغاز کرد. نزدیک به صد نفر در تحریریه این روزنامه استخدام شده بودند.

فرهنگ آشتی دومین روزنامه‌ای است که در سال جدید تعطیل می‌شود. نهم فروردین سال جاری نیز خبر تعطیلی روزنامه خورشید به دلیل حمایت از دستور آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر اصلاح الگوی مصرف در سال جدید شمسی، منتشر شد.

نخستین شماره روزنامه خورشید، به صاحب امتیازی سازمان تأمین اجتماعی، شهریورماه سال گذشته منتشر شد. این روزنامه با بودجه دوازده میلیارد تومانی که برای آن در نظر گرفته شده بود قصد داشت شمارگان خود را به یک میلیون نسخه در روز برساند.

محمود پاریاب، دبیر سابق اطلاع‌رسانی دولت نهم، مدیر مسئول این روزنامه بود و برخی از افراد نزدیک به دولت نهم نیز در هیأت مدیره این روزنامه عضویت داشتند.

Share


در همین رابطه:
انتشار روزنامه خورشید متوقف شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)