تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعلام نامزدهای دریافت جایزه اورول

نامزدهای دریافت جایزه جورج اورول که در سه بخش «روزنامه‌نگاری سیاسی»، «وب‌لاگ‌نویسی» و «رمان» اهدا می‌شود، معرفی شدند.

کاترین بنت و هنری پورتر از روزنامه «آبزرور» و دانلد مکینتایر و پاتریک کاک برن ادیتورهای بخش خاورمیانه و عراق روزنامه «ایندپندنت» لندن به خاطر مقالات سیاسی‌شان نامزد دریافت جایزه اورول در بخش روزنامه‌نگاری سیاسی شده‌اند.

به علاوه پیتر اوبورن برای مقالاتش در روزنامه «دیلی میل» و «پراسپکت»، پیتر هیچنز برای گزارش‌های سیاسی خارجی‌اش در روزنامه «میل» یکشنبه و ایان دیل نویسنده برنامه خبری نیوزنایت بی‌بی‌سی ۲ نامزد دریافت این جایزه‌اند.

جایزه اورول همچنین در بخش وب‌لاگ‌نویسی سیاسی نیز به ژورنالیست‌ها اهدا می‌شود.
امسال اندرو اسپرو خبرنگار سیاسی روزنامه «گاردین» به خاطر پست‌های وب‌لاگی‌اش و نویسنده‌ای به نام جک نایت برای وب‌لاگ نایت جک برای دریافت این جایزه نامزد شده‌اند.


جورج اورول

جین سیتون دبیر این جایزه، در‌باره جایزه اورول برای وب‌لاگ‌نویس‌ها گفت: «قضاوت در‌باره وب‌لاگ‌نویس‌ها بسیار دشوار و در عین حال جالب است. آنها دیدگاه‌های متنوع و سبک‌ها و تجربه‌های متفاوتی دارند که کار داوری درباره آنها و انتخاب بهترین وب‌لاگ‌نویس را دشوار می‌سازد.»

در بخش بهترین کتاب نیز نامزدهای جایزه اورول امسال را بیشتر، نویسندگان رمان‌های سیاسی از کشورهای مختلف تشکیل می‌دهند.

سیتون درباره نامزدهای بخش کتاب جایزه اورول می‌گوید: «این کتاب‌ها، عنوان‌های متنوع از سرزمین‌های گوناگون را دربر می‌گیرد: کتابی درباره ایتالیا در جنگ جهانی اول، کتابی از سوئد درباره دهه هفتاد و کتابی از پاکستان درباره وضعیت امروز این کشور و بنیادگرایی اسلامی. اما همه آنها مسائل امروز جهان را در آثار خود منعکس می‌کنند.»


کتاب «فرزندان استالین»

نامزدهای دریافت جایزه اورول برای بهترین رمان عبارتند از: اندرو براون برای رمان «ماهی‌گیری در اتوپیا»، تونی جوت برای «ارزیابی تازه»، اوون متیوز برای «فرزندان استالین»، احمد رشید برای «سقوط در هرج و مرج»، مارک تامپسون برای «جنگ سفید» و هشیو هونگ پای برای «نجواهای چینی».

تعداد ۱۹۸ کتاب، ۶۳ نفر روزنامه‌نگار و ۸۳ وب‌لاگ‌نویس برای دریافت جایزه اورول، معرفی شده بودند.

جنی آبرامسکی، ایان جک (ادیتور روزنامه ایندپندنت یکشنبه)، فردیناند مونت (ادیتور سابق تایمز ادبی) و جفری ویت کرافت نویسنده و روزنامه‌نگار، داوری جایزه جرج اورول را به عهده دارند.

برندگان جایزه اورول روز ۲۲ آوریل اعلام خواهد شد.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)