تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایران دیدار با مقام‌های آمریکایی را تکذیب کرد

حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه، گزارش‌ها درباره دیدار نمایندگان آمریکا و ایران در لاهه را تکذیب کرد.

آقای قشقاوی گفت که روز گذشته میان نمایندگان ایران و آمریکا «هیچ‌گونه مذاکره رسمی، غیررسمی، تشریفاتی یا غیر تشریفاتی» صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی وزارت خارجه همچنین گزارش‌ها درباره ارائه نامه‌ای از سوی مقام‌های آمریکایی به نماینده ایران درباره سه تبعه آمریکایی را رد کرد.

آقای قشقاوی گفت: «چون دیدار و گفتگویی بین نمایندگان دو کشور صورت نگرفته است، طبعا نامه‌ای نیز از سوی طرف آمریکایی به ایران داده نشده است.»

سفارت ایران در هلند نیز با صدور اطلاعیه‌ای خبر دیدار نمایندگان ایران و آمریکا در لاهه را تکذیب کرده است.


آخوندزاده، نماینده ایران در کنفرانس «آینده افغانستان»، عکس از AFP

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا شب گذشته از گفتگوی ریچارد هولبروک فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان با محمدمهدی آخوندزاده معاون وزیر خارجه ایران خبر داده بود.
آقای آخوند‌زاده نیز شب گذشته این اظهارات خانم کلینتون را تکذیب کرد.

ایران و آمریکا در حدود ۳۰ سال است که روابط دیپلماتیک ندارند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از زمان رسیدن به قدرت خواستار آغاز مذاکرات با ایران است، اما مقام‌های ایرانی تاکنون به این درخواست‌ها پاسخ مثبتی نداده‌اند.

در ماه‌های اخیر برخی رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر دیدار مقام‌های آمریکایی و ایرانی در کشور‌های ثالث منتشر کرده‌اند که همگی آنها از سوی مقام‌های تهران تکذیب شده است.

Share

نظرهای خوانندگان

پیغمبر گفته بود که خنده دل را می میراند! اما این لبخنده های اسلامیون در حقیقت تقیه است. اما باور کنید که که حیف از انقلاب ایران که اسلامی شد. شما فقط یک لحظه فکر کنید و تصور که این انقلاب ایرانی مانده بود! ما دست کم الان چهار ملیون کشته ی جنگ و کشته ی شکنجه و زخمی و موجی و جانباز و بی دست و بی پا و قتلهای ذنجیره ای و سی سال مصیبت و سی سال سوگواری و سی سال جنازه کشی . سی سال ناامنی و جنگ و ...نداشتیم. و الان کشورمان می توانست یکی از کشورهای درخشان منطقه و جهان باشد. و البته این چند ملیون دشنام و توهین به اسلام و قرآن و پیامبر و علی را هم نداشتیم و روحانیت از اینهمه تنفر بیدیغ مردم برخوردار نبود. اما آخوندان خودشان موقعیتی را بوجود آورده اند که امروز در حالی که دارند با آمریکا گفتگو می کنند و باج هم می دهند ولی از پاسداران و بیسجیانی که تربیت کرده اند می ترسند که بگویند دارند مذاکره می کنند. چون اگر آنها بفهمند یعنی بسیجیان و پاسداران بحق از آنها خواهند خواست که اگر مذاکره ی با آمریکا خوب بود پس چرا شما برادران و خواهران ایرانی ما بصورت ملیونی قربانی ضدیت با آمریکا کردید. چرا بازرگان و دوستانش را در دست دادنم با آمریکاییها شماتت کردید کسانی چون امیر انتظام را سی سال زندانی کردید چرا اینهمه ایرانی را شکنجه و اعدام کردید. برای پاسخگویی به این پرسشها روحانیت در کلش مگر دوسه استثنا دچار مشکل بودن یا نبودن است!

-- بدون نام ، Apr 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)