تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

خاتمی دلایل کناره‌گیری‌ خود را اعلام کرد

محمد خاتمی در جمع گروهی از هواداران خود دلایل کناره‌گیری‌اش از انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

آقای خاتمی گفت که برای جلوگیری از بروز «تفرقه» در جریان اصلاحات چنین تصمیمی گرفته است و از میرحسین موسوی و مهدی کروبی خواست که «نگذارند این مسئله» اتفاق بیفتد.

به گزارش بنیاد باران، رئیس جمهوری سابق ایران همچنین افزود که حضور همزمان وی و آقای میرحسین موسوی «به معنی زیرپا گذاشتن» اصولی بوده که وی به آنها اعتقاد دارد.

به گفته آقای خاتمی «وقتی دو نفر ما برای انتخابات تلاش می‌کردیم، تلقی جامعه این می‌شد که ما برای رسیدن به قدرت با هم مبارزه می‌کنیم.»

وی همچنین اظهار داشت: «احساس می‌کردم در مقابلم سدها و موانع وجود دارد.»

محمد خاتمی در هفته جاری با صدور بیانیه‌ای، یک ماه پس از اعلام حضورش در انتخابات آینده ریاست جمهوری، به طور رسمی از نامزدی در این دوره از انتخابات کناره‌گیری کرد.

آقای خاتمی پیش از این گفته بود که از میان وی و میرحسین موسوی تنها یک نفر نامزد انتخابات خواهد شد.


میرحسین موسوی نخست وزیر پیشین ایران هفته گذشته پس از ۲۰ سال دوری از سیاست، اعلام کرد که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است.

یک هفته پس از اعلام این حضور، محمد خاتمی از عرصه انتخابات کناره‌گیری کرد و فردای آن روز موسوی در نامه‌‌ای خطاب به آقای خاتمی از وی خواست که حداقل به نقش خود در «تحقق آرمان‌های پیش‌رو» ادامه دهد.

نخست وزیر پیشین ایران در نامه خود تاکید کرد که همچون محمد خاتمی معتقد است «راه درست را اصلاحات همراه بازگشت به اصول و نیز پیرایش و نوزایی» می‌داند.

در پاسخ به این نامه، محمد خاتمی نیز شب گذشته نامه‌ای به موسوی نوشت و از وی خواست که با مهدی کروبی به «وحدت» برسند.

در نامه آقای خاتمی آمده است: «بر دوش همه ما و در این مرحله خاص تدبیر و همراهی جنابعالی و برادر بزرگوارمان جناب آقای کروبی در رسیدن به وحدتی که در آن نامه‌تان به آن اشاره کرده‌اید، کارساز خواهد بود.»

انتخابات ریاست جمهوری دهم ایران ۲۲ خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.

علاوه بر میرحسین موسوی، مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کرده است.

Share


در همین رابطه:
میرحسین موسوی به خاتمی نامه نوشت

نظرهای خوانندگان

دو تا آدم بیکار که نه سر پیازند ونه ته پیاز وهر دو هم در یک شهر زندگی میکنند ،چه قدر به هم نامه می نویسند وچقدر در کار هم دخالت میکنند! اینها چهار سال گذشته کجا بودند؟

-- شاهد ، Mar 19, 2009

خمینی ٨ سال جنگ خونین را ادامه داد ودر اخر با اینکه شربت زهر خودکشی را نوشید باز هم کسب اعتبار می کرد. خاتمی هم ٨ سال رییس جمهوری بی رنگ و مایه خود را ادامه دادو حال با این بازیها کسب اعتبار می کند. ما دگر چگونه ملتی هستیم که هر نوع کاسبی را اجازه حکومت و راست می دهیم؟؟

-- بدون نام ، Mar 20, 2009

با سلام
چرا آقاي موسوي كه بنده معتقدم انساني سالم و صادق است هنگام درخواست آقاي خاتمي خود را نامزد نكرد و بعد با وجود اعلام نامزدي خاتمي و با توجه به گفته ايشان كه يا من يا موسوي بعدا با تاخير آمد و زمينه شبهات فراوان را ايجاد كرد. بهتر است در مرحله اول ايشان به صراحت توضيح دهند چون نظر سنجي هاي فعلي راي ايشان را بسيار پايين تر از خاتمي نشان ميدهد

-- pm ، Mar 20, 2009

یه اشتباه تاریخی دیگر ...
شبه روشنفکران ایران باید پاسخگو باشند ؟
نوشته های سطحی نگرانه ی امثال نیک آهنگ کوثر !!!
تا کی باید با ناسیونالیسم و آرمانخواهی های پوشالی خودمان را گول بزنیم !
جامعه ی ایران در حال گذار است و بدون طی کردن مراحل
لازم به دموکراسی نخواهد رسید !
حالا بنشنید و در حالی که پیپ لعنتی تان را دود می کنید مانیفست صادر کنید و در مملکتی که هنوز بین مرد با مرد برابری وجود ندارد دنبال روی جنبشهای فمنیستی باشید !
ای انبوه بی تحرک !!

-- م .محمود ، Mar 20, 2009

سگ زرد برادر شغاله خاتمی چه گلی به سر مردم زد که میرحسین موسوی میخواهد بزند

-- شهنی ارزانی ، Mar 20, 2009

سلام، اینجانب قویامعتقداست که برای ریاست جمهوری آینده فقط جناب احمدی نژاد مناسب است.یعنی شرایط داخلی وخارجی آن گونه است که غیر ازآقای احمدی نژادکس دیگری نمی تواند کارائی لازم را داشته باشدو تمام حمایت های مقام معظم رهبری نیز دال بر چنین وضعیتی است ولی،با ورود آقای موسوی وبلافاصله کنارکشیدن جناب خاتمی بطلان آرا و نظریات مخالفان ایشان برمن آشکار شدو دانستم که آنچه مخالفان ایشان تا کنون عنوان می کرده اند،از ارزیابی شتابزده آنان مایه می گرفته است ومخلص کلام اینکه تمام آن سخنان موضع گیری های احساسی بوده است و با منش و روش ایشان چندان سنخیتی ندارد.وگر نه ایشان می بایست همچنان می ماندند و دست کم اینقدر راحت کنار نمی رفتند.

-- m,nava ، Mar 20, 2009

آقای ابراهیم نبوی در مورد انصراف خاتمی و تحرکات اصلاح طلبان مطلب بسیار درخور تاملی نوشته است.
متاسفانه عده ی عمدا" یا سهوا" با مغالطه و زبان "احمدی نژادی" ایرادهایی به اصلاح طلبان می گیرند که متوجه کل نظام و کل جامعه است و نه اصلاح طلبان به تنهایی. این گروه با اینکار در واقع آب به آسیاب اصولگرایان می ریزند. به قول کندی: نگویید اصلاح طلبان برای ما چه کردند؟ بگویید ما برای اصلاح کشور چه کردیم؟
نوشته ی آقای نبوی را اینجا بخوانید:
http://www.doomdam.com/archives/000588.php

-- آیدین ، Mar 20, 2009

آقاي موسوي ! ما از كجا بفهميم شما چپ يا اصلاح طلب و يا رفرميست هستيد؟
ديديم احمدي نژاد هم با شعارهاي ليبرال مارا با ازادي مردم چه كار راس كار امد و 102 ميليارد تومن صرف مبارزه با بدحجابي كرد و در آخر از شدت فقر زنان ما را به كنار خيابان كشاند.
اقاي موسوي! چيكاره اي ؟ توضيح بده

-- اسماعيل ، Mar 20, 2009

اقا یا خانم م محمود این چیزها که گفتی چه ربطی به همدیگر و فمینیسم داشت ؟چون مردها با هم برابر نیستند زنها نباید از حقوقشان دفاع کنند؟ماشالله به این قدرت استدلال.

-- بدون نام ، Mar 20, 2009

جناب خاتمی خود می دانند که موانع و مشکلات قبلا هم بوده است لذا بهتر است دنبال بهانه بهتری برای انصراف باشند. این پیشامد حداقل نشان از ناپختگی ایشان و آقای موسوی و عدم هماهنگی بین طیف اصلاح طلب در جمهوری اسلامیست.

-- رضا ، Mar 21, 2009

آیا در رادیو زمانه هم سانسور داریم؟
تا حالا چند بار در مورد اجتناب از آب ریختن به آسیاب احمدی نژاد اینجا نظر داده ام اما هیچوقت منتشر نشده است.
به نظر می آید که فقط نظرات منتقدین به جبهه اصلاحات اجازه ی انتشار می یابند.

-- آیدین ، Mar 21, 2009

آیا در رادیو زمانه هم سانسور داریم؟
تا حالا چند بار در مورد اجتناب از آب ریختن به آسیاب احمدی نژاد اینجا نظر داده ام اما هیچوقت منتشر نشده است.
به نظر می آید که فقط نظرات منتقدین به جبهه اصلاحات اجازه ی انتشار می یابند.

-- آیدین ، Mar 21, 2009

ای کاش سایر مقامات جمهوری اسلامی نیز از همین کار آقای خاتمی الگو برداری کرده و اینک که حسابهای بانکی شان در خارج پر شده و به قدر کافی برای چندین نسل از بازماندگان پس از رحلت خود از این دنیا مال و منال فراهم کرده و خود نیز دیگر پیر شده اند و چیزی از عمر شریفشان باقی نمانده، کناره گیری خود را از امور دولتی و ملی اعلام کرده و دعای خیر ملت را برای خود خریدار می شدند.

-- ایران پژوه ، Mar 22, 2009

آقاي ايران پژوه شايد حرف شما درست باشه اما اگه بخوايم انقدر بدبين باشيم و همه ي راهها رو بسته فرض كنيم به جايي نميرسيم برادر
گفتا زكه ناليم كه از ماست كه بر ماست !

-- يه عابر ، May 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)