تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار احمدی‌نژاد درباره «طرح‌های دشمن»

محمود احمدی‌نژاد به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داد که در مقابل «طراحی پیچیده دشمن برای اخلال در سیاست خارجی» ایران هوشیار باشند.

آقای احمدی‌نژاد در جلسه عصر امروز هئیت دولت افزود که شبکه منظمی در حال حاضر اطلاعات غلطی در خصوص جمهوری اسلامی ایران به برخی کشورها می‌دهد.

وی نامی از این شبکه نبرد، اما گفت که مقام‌های جمهوری اسلامی باید مراقب طرح پیچیده‌ای که «دشمنان» در این‌باره به اجرا گذاشته‌اند، باشند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی‌نژاد اظهار داشت: «دشمنان درصدد هستند که رویارویی ما را با استکبار جهانی، منحرف کنند و به مسائل انحرافی بکشانند.»

رئیس شورای عالی امنیت ملی همچنین برخی اظهارنظر‌ها در ایران را ناشی از اطلاعات «نادرست» برشمرد و به سخنرانان توصیه کردکه «مراقب باشند و از صحت اطلاعاتی که درباره مسئولان به آنها می‌رسد مطمئن شوند.»


وی هیچ اشاره‌ای به این موضوع که چه کسی و در چه زمانی سخنانی «نادرست» درباره برخی مسائل ایران مطرح کرده است، نکرد.

آقای احمدی‌نژاد افزود که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد «دشمنان می‌خواهند اختلاف ایجاد و از هیچ، مسئله درست کنند.»

رئیس جمهوری ایران در این جلسه به وزارت خارجه ماموریت داد در بیانیه‌ای رسمی به تشریح این موضوع بپردازد.

اظهارات آقای احمدی‌نژاد دو روز پس از آن‌که پادشاهی مراکش روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد، ایراد می‌شود.

آقای احمدی‌نژاد می‌گوید: «دشمنان درصدد هستند که رویارویی ما را با استکبار جهانی، منحرف کنند و به مسائل انحرافی بکشانند»

مراکش علت این تصمیم را «مداخلات و اظهارات» مقام‌های ایران علیه این کشور عنوان کرده است، امری که با «تعجب و شگفتی» مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شده است.

تنش میان ایران و مراکش پس از آن‌که بحرین در اعتراض به سخنان علی‌اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی آیت‌الله علی خامنه‌ای مذاکرات گازی‌اش را با تهران معلق کرد، آغاز شده است.

سخنان آقای ناطق‌نوری که بحرین را سال‌ها پیش از این «استان چهاردهم» ایران خوانده بود، با خشم مقام‌های این کشور مواجه شد که بعد‌ها با توضیح مقام‌های تهران این تنش فروکش کرد.

متعاقب بروز این تنش، مراکش نیز در پشتیبانی از بحرین، سفیر ایران در رباط را فراخواند که این مسئله آغاز تیرگی روابط میان دو کشور شد.

وزارت خارجه ایران اعلام کرده که از این اقدام پادشاهی مراکش در قطع رابطه به تهران «شگفت‌زده» شده است.

Share

نظرهای خوانندگان

سیاست خارجی ایران دچار سردرگمی شده است مانور قدرتمند هیلاری کلینتون هشداری بود به رهبران ایران که دیگر بندبازی بین قدرتهای جهان به پایان رسیده است و مسئولیت جهانی خود را باید یا قبول کنید یا دچار محاصره ای جدی خواهید شد . و سیاستهای نعیین شده بدون و یا با جمهوری اسلامی پیش خواهد رفت . لذا احمدی نژاد در گیجی به سر می برد همینطور خامنه ای با سفر رفسنجانی بیشتر گیج شده است .

-- farhad ، Mar 8, 2009

بی تدبیری وزیر خارجه و
عملکرد ضعیف وبی کفایتی وبیلان کارهای پی درپی وغلط جهت ارتقاع مقام توسط بعضی ازسفرا وکارداران ناکارآمد و وافراد غیر مسئول وشعار های خیابانی ....باعث تضعیف سیاست خارجه و دشمن تراشی شده است.

-- دشمن فرضی ، Mar 8, 2009

آقای احمدی نژاد مانند تمام زور پرستان ابهام در گفتار را دوست دارد. همین طور سیستماتیک وار دیگران را متهم می کند و نیز مرتب توطئهٌ دشمنان را
در مخالفت با نظام ( یکی از اشکال سه گانهٌ شخص و گروه-مجسمه- نهاد و نظام معرف بت و اسطوره در قرآن) ونه مردم،گزارش می کند. ایشان و رهبرشان از آنجایی که منافع نظام را بر حقوق انسانها مقدم می دانند، کار شناسایی خود را برای جامعه بسیار احت کرده اند، چون ملت تاریخی ما بدون آموزش های سیاسی مدرن، بت پرستی در انواع مختلفش را خوب می فهمند،پس خسته نباشند در این کار عظیم

محمدرضا

-- Mohamed Réza ، Mar 8, 2009

امروز با مشکل توانستم بروم به سایت حزب توده، پیک نت! این سایت حالا تبدیل شده به سایت سید محمد خاتمی، اگر زمان انقلاب اینترنت بود و امپریالسیم جهانی اینترت را درست کرده بود سایت حزب توده تبدیل شده بود به سایت خمینی. در هر حال این حزب و با وفایی آن به ایران و ایرانیت همیشه زبانزد خاص و عام بوده است. اما من یک خبر موثق برای حزب توده و بخش مهمی از چپ ایران دارم و آن اینکه: استالین و هیتلر و لنین مرده اند.

-- بدون نام ، Mar 8, 2009

بنظر می آید رئیس جمهوراحمدی نژاد هم به همان بیماری دچار شده که رهبر و دیگر سران حکومت اسلامی مبتلا به آن هستند، دشمن خیالی.
هوشی از سرچشمه،

-- Hoshi ، Mar 8, 2009

دشمن... دشمن.... توهم.... هذیان... استکبار .. مذبوحانه... توطئه .... هذیان.... طرح های پیچیده... جنون... باز هم دشمن..

کشور فقط یک دشمن، دارد و ان هم حضرتعالی هستید و اعوان و انصارتان.

-- بدون نام ، Mar 9, 2009

کشتید ما رو با این دشمن بسه دیگه 30 ساله ما رو از دشمن ترسوندید خسته شدیم

-- ناشناس ، Mar 9, 2009

ما نمی دانیم این آقایان که بر روی صندلی های قدرت دراین حکومت اسلامی تکیه زده اند، چکونه عمل کرده اند که اسلام عزیز و این نظام این همه دشمن دارد!؟ حتماً خود بهتر می دانند که چه عملکردی دراین مدت ٣٠ سال باعث شرمندگی اسلام عزیز شده است. باید به رهبر و دیگران سران حکومت اسلامی به خاطر این آبروریزی بزرگ در جهان تبریک گفت.
عزیزالله قدرتی از خامنه،

-- Aziz ، Mar 9, 2009

سیاست یعنی همین.همین که میبینین فقط مدرن شده! شما فکر میکنین انگلیس قسم خورده که دیگر مستعمره نداشته باشد ویا تمامی فعالیتهای خود را که کلی هزینه وتجربه رادرطی سالیان برایش دربرداشته است به یکباره به تعطیلی بکشاند فکرنکنم اینشکلی باشد فقط تغییر روش یعنی قبلآ مستقیم وباتوسط ارتش ونیروی زورگوی خارجی نسبت به مکیدن ثروت ممالک دیگر میپرداخت الآن بخاطر مسائل اقتصادی جهان فکروبکری تازه انجام داده ونفرهای تیمی خود را از کودکی وبا استقرار در محل ، تحت سلایق وخواسته های خود پرورش داده وبعد از سالیان دراز ونسبت به شرایط واعتقادات وسایر شرایط همان مملکت،(مملکتی که قراراست مردم آنجا تحت استعمار قرار گیرد)که اگر این شرایط رابخواهم شرح دهم کلی باید هزبنه کنم ولذا با پرهیز ازآن باید بگویم که این دولتمردان برای ملت ما!!! درواقع همان چاکران حلقه بگوش ویا بعبارتی شاگردان وماموران آن تیمنند(دولتهای زورگوی مدرن) ولذا دولتی که هزینه کرده وشاگردبرای روز مبادایش ویاتامین مخارج وهزینه های ملتش ازطریق دراستعمارقراردادن دیگر ممالک آنهم ازنوع استعمار کم خرج وبالانشین ترتیب داده نباید استفاده کند بنظر این بنده اگر فکر کنم که دولتمردانی که در جهان سوم دارند به شغل پرشرافت سیاستمداری روزگار میگذرانند مستقلند !!!مرابایدازمردمان اصحاب کهف بدانید!!!

-- بدون نام ، Mar 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)