تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

توصیه انتخاباتی وزیر ارشاد به هنرمندان

محمدحسین صفار هرندی وزیر ارشاد به هنرمندان ایران توصیه کرد که از محبوبیت خود برای حمایت از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری «هزینه» نکنند.

آقای صفار هرندی افزود که چهره‌های محبوب مردم و افرادی که همه مردم «به نوعی نسبت به آنها علاقه‌مندی دارند، خودشان را هزینه این و آن» نکنند.

وزیر ارشاد در سخنان خود که شب گذشته از تلویزیون دولتی ایران پخش می‌شد، اشاره‌ای به نام هنرمندانی که وارد انتخابات شده‌اند، نکرد.

هما روستا، علی مصفا، لیلا حاتمی و لیلی رشیدی از جمله هنرمندان سینما و تئاتر هستند که اعلام کرده‌اند از نامزدی محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کنند.

چند روز پس از آن‌که لیلا حاتمی در مراسمی از آقای خاتمی خواست که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، سینما جمهوری که متعلق به وی و همسرش علی مصفا بود ۲۴ آبان ماه در آتش سوخت.


لیلا حاتمی در مراسم حمایت از خاتمی (عکس از وب‌سایت کمپین حمایت از خاتمی)

یک ماه بعد، سازمان آتش نشانی اعلام کرد که این آتش‌سوزی «عمدی» بوده است.

آقای صفارهرندی همچنین به هنرمندان توصیه کرد که از خود برای کسی که معلوم نیست در انتخابات پیروز شود، «هزینه» نکنند.

این توصیه‌ها در حالی مطرح می‌شود که طی سال‌های اخیر برخی از کارگردان‌های مطرح سینمای ایران، مسئولیت ساخت فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌های ریاست جمهوری را بر عهده داشته‌اند.

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۴ زمانی که علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد با یکدیگر به رقابت می‌پرداختند، گروهی از هنرمندان ایران با صدور اطلاعیه‌ای از نامزدی آقای هاشمی حمایت کرده بوند.

در آن سال، احمدی‌نژاد توانست رقیب خود را شکت دهد و به مقام ریاست جمهوری برسد.

Share

نظرهای خوانندگان

این وزیر ارشا هم فقط دست بگیر داره. آخه تو چی دادی به این هنرمندا که حالا براشون توصیه و موعضه هم می‌کنی؟ کجات خوشگله؟

-- محمد ، Mar 8, 2009

توصیه آقای هرندی در این مورد بسیار بجا و درست است. امیدواریم که هنرمندان به این توصیه توجه کنند!
انتخابی،

-- Entekhabi ، Mar 8, 2009

این پیشنهاد آقای هرندی کاملاً اخلاقی است و ابداً محدود کننده آزادی عقیده و بیان نیست و هیچگونه عواقبی هم مثل خودسینماسوزی و خود کتاب سوزی و خودکشتگی و ...ندارد ضمناً آقا فرموده زحمت نکشید بنا به درخواست میلیاردی مسلمانان جهان محمود ادامه دارد.
اما یک سوال جدی: واقعا از مردان سیاسی باستانی یا ترسوخندان چه کاری بر می آید؟

-- مجید ، Mar 8, 2009

امیدوارم فقط یک توصیه باشد و تهدید نباشد!

-- اشکان ، Mar 8, 2009


خلاصه چه شده که وزیر اینگونه حرف می زنند مگر شرکت در انتخابات یک تکلیف دینی و شرعی نیست مگر برای تکلیف نباید از اصلح دفاع کرد مگر ما هر چه داریم نباید در طبق اخلاص در اختیار مسلمین و افراد اصلح برای حمایت از اسلام استفاده کنیم ؟ چه شده است که وزیر ارشاد توصیه می کند که بی تفاوت باشید . مگر بی تفاوتها از منافقین بدتر نیستند ؟ اینست قدرت که گریبان حتی افراطی ها را هم گرفته است . حاضرند همه ی دنیا را زیر پا بگذارند . مانند ماریتون .

-- farhad ، Mar 8, 2009

اصلا هم درست و بجا نيست و مصداق تفتيش عقايد است.حتي اگر كانديداي مورد حمايت ايشان هم پيروز نباشد اين حق مسلم افراد است كه بتوانند آزادانه نظر خود را ابراز كنند.

-- بدون نام ، Mar 9, 2009

این وزیر ارشاد پادگان است. برهانش قاطع است، فامیل آن هرندی بزرگ است، از معصومین است. بنا بر این با کسی شوخی ندارد. او شما را و ما را خواهد خورد!

-- بدون نام ، Mar 10, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)