تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

رکسانا صابری آزاد می‌شود

رکسانا صابری خبرنگار ایرانی – آمریکایی ظرف چند روز آینده آزاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، قاضی حداد، معاون امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران این خبر را امروز جمعه اعلام کرده‌است.

وی با اشاره به اینکه پرونده رکسانا صابری در شعبه دوم بازپرسی مطرح است، گفت: «تحقیقات از وی به عمل آمده و ظرف چند روز آینده آزاد خواهد شد.»

حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوازدهم اسفندماه اظهار داشته بود که « فعالیت رکسانا صابری از سال ۱۳۸۵ در ایران «غیرمجاز» بوده است.»

پیش از این رادیو ان‌پی‌آر (آمریکا) به نقل از پدر خانم صابری گزارش کرده است که فرزندش به خاطر خرید یک بطری مشروب دستگیر شده است.

خبر احتمال آزادی این خبرنگار آمریکایی ایرانی‌تبار یک روز پس از خبر ابراز تمایل ایالات متحده به شرکت ایران در کنفرانس مسائل افغانستان منتشر می‌شود.

رکسانا صابری خبرنگار ایرانی – آمریکایی در حدود ۲۴ روز است که در ایران دستگیر و زندانی شده است. خانم صابری که برای شبکه‌های ان‌پی‌ار، بی‌بی‌سی و فاکس‌نیوز کار کرده‌ شش سال است که در ایران اقامت دارد.

وی در ایران در رشته‌های ایران‌شناسی و روابط بین‌الملل مشغول به تحصیل است. حکم دستگیری او از سوی دادگاه انقلاب صادر شده و وی هم‌اینک در زندان اوین به‌سر می‌برد.

خبر احتمال آزادی این خبرنگار آمریکایی ایرانی‌تبار یک روز پس از خبر ابراز تمایل ایالات متحده به شرکت ایران در کنفرانس مسائل افغانستان منتشر می‌شود.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده روز گذشته گفت که کشورش انتظار دارد تا از ایران هم به عنوان کشور همسایه افغانستان در کنفرانس بررسی مسائل افغانستان دعوت شود. این کنفرانس قرار است اواخر ماه جاری در هلند برگزار شود.

ایران که ملیت دوگانه اتباع خود را به رسمیت نمی‌شناسد در سال‌های اخیر چند نفر از افراد دوملیتی ایرانی-آمریکایی را بازداشت کرده‌است.

در همین رابطه:

سخنگوی وزارت خارجه ایران:
رکسانا صابری فعالیت «غیرمجاز» داشت

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)