تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

خطیب جمعه تهران: حکم سران اسرائیل اعدام است

خطیب جمعه تهران خواستار اعدام سران اسرائیل و فرماندهان نظامی آن کشور شد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، سید احمد خاتمی در خطبه امروز خود در مورد مقامات اسرائیل گفت: «دادستانی و دستگاه قضایی ما حق دارد حکم آن‌ها را هم اعلام کند. حکم آن‌ها مفسد فی‌الارض و محارب با خدا و رسولش است. حکم آنها اعدام است.»

احمد خاتمی اقدام دستگاه قضایی ایران جهت پیگرد قانونی و محاکمه سران اسرائیل از طریق پلیس بین‌الملل (اینترپُل) را «شایسته تقدیر» دانست و گفت «شایسته تقدیر است که دستگاه قضایی جنایتکاران وحشی را معرفی و از آن‌ها به پلیس اینترپل شکایت کرد تا مجازات شوند.»

روز یک‌شنبه قربانعلی دری نجف‌آبادی، دادستان کل کشور، خواستار صدور حکم بازداشت بین‌المللی برای ۳۴ تن از سران سیاسی و ۱۱۴ فرمانده نظامی اسرائیل به جرم «جنایات جنگی در غزه» شد. در میان نام این سران، نام ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسرائیل، ایهود باراک، وزیر دفاع و تزیپی لیونی وزیر خارجه اسرائیل به چشم می‌خورد.

سید احمد خاتمی عضو هیأت‌ رئیسه‌ مجلس‌ خبرگان‌، عضو جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، عضو شورای عالی‌ مجمع‌ جهانی‌ اهل‌ بیت‌ و امام جمعه موقت تهران است.

وی در مورد تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: «آن‌ها می‌گویند باید کمک‌ها را به دولت خودگردان بدهیم. دولت خودگردان کدام است؟ این دولت غیر قانونی است و مدت آن تمام شده‌است دولت خودگردان در طول ۲۲ روز مقاومت غزه نه تنها یار مردم نبود بلکه وبال آن‌ها بود.»

«از عجایب روزگار»

به گزارش ایلنا، خطیب جمعه تهران حکم دادگاه بین‌المللی لاهه علیه رئیس جمهور سودان را از عجائب روزگار خواند و افزود: «از دید آنها دو جرم متوجه سودان است؛ یکی اینکه در برابر زیاده‌خواهی استعمار ایستاده‌اند و دیگر این‌که می‌خواهند شریعت را در کشورشان اجرا کنند.»

احمد خاتمی در مورد دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه گفت: «اسرائیل جنایت می‌کند و بیش از چهارصد کودک و زن را می‌کشد و یا آمریکا در زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب و عراق جنایت‌های زیادی را می‌کند اما این دادگاه ابراز نظر نمی‌نماید که این استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی است و ما آن‌ را محکوم می‌کنیم.»

دادگاه بین‌المللی لاهه دو روز پیش حکم بازداشت رئیس جمهوری سودان را به اتهام «جنایت علیه بشریت» و «طرح‌ریزی غارت و تجاوز جنسی در منطقه دارفور سودان» صادر کرده‌است.

Share

نظرهای خوانندگان

من نمى دانم حتى به ظاهر هم كه شده اين حضرات به مقوله اي به اسم دادگاه معتقد نيستند.چه عيب داشت آقاى جنتي مثلا مى گفت "سران اسرائيل بايد در دادگاهى بين المللى محاكمه شوند، رائ به محكوميت را هم دادگاه بدهد نه من." باور كنيد مملكت در مسير ديگرى مى افتاد.

-- كيوان ، Mar 6, 2009

ازدواج سمير قنطار با مجري شبكه ايراني
در مراسم ازدواج وي كه در منزل پدر عروس برگزار شد اميل لحود، گروهي به نمايندگي از نصرالله، پدر شهید مغنیه، شيباني سفير ايران در بیروت و ...حضور داشتند.قنطار دارای آیین دروزی بوده که مخلوطی از آیین اسلام و هندوست، اما با ازدواج او با یک زن شیعه، احتمال می‌رود وی نیز اسلام آورده باشد
سمير قنطار آزاده لبناني كه به دليل سي سال مقاومت در زندان هاي اسرائيل قهرمان مقاومت لبنان به شمار مي رود يكشنبه گذشته ازدواج كرد.

به گزارش خبرنگار آينده همسر وي زينب برجاوي گوينده شيعه شبكه ايراني العالم است كه از لبنان به اجراي برنامه مي پرداخته است.

در مراسم ازدواج وي كه در منزل پدر عروس برگزار شد اميل لحود، رئيس جمهور سابق لبنان ، گروهي به نمايندگي از سيد حسن نصر الله، پدر شهید عماد مغنیه، محمدرضا شيباني سفير ايران در بيروت، غسان بن جدو، مدير دفتر الجزيره در بيروت و جمعي ديگر حضور داشتند.

گفته می‌شود سمیر قنطار که از اولین سالهای جوانی در سال ۱۹۷۹ به دست اسرائیل زندانی شد، در زندان با یک زن عرب-اسرائیلی که از فعالان دفاع از زندانیان جنگی بود ازدواج کرده و بعدا او را طلاق داده است.



قنطار دارای آیین دروزی بوده که مخلوطی از آیین اسلام و هندوست، اما با ازدواج او با یک زن شیعه، احتمال می‌رود وی نیز اسلام آورده باشد


وی20 جولاي 1962در روستاي دروزي نشين "عيبه " از توابع استان "جبل " لبنان به دنيا آمد. وي در سال 1978 ميلادي طي يك عمليات ضد صهيونيستي در شهر صهيونيست نشين «نهاريا» به اسارت در آمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.






سمير قنطار در تاريخ 22 آوريل 1979 در حالي كه تنها 16 سال داشت به همراه سه تن از اعضاي گروه فلسطيني "جبهه خلق براي آزادي فلسطين " به نام‌هاي "عبدالمجيد أصلان "، "مهنا المؤيد " و "احمد الأبرص " به شمال اراضي اشغالي نفوذ كردند و به محل اقامت يك صهيونيست به نام "هاران " در شهر "نهاريا " يورش بردند و او را ربودند.


در همين زمان با نيروهاي پليس مواجه و با آنان درگير شدند كه در جريان اين درگيري يكي از نيروهاي پليس رژيم صهيونيستي كشته شد. در اين درگيري دو تن از همراهان قنطار يعني " اصلان " و "مؤيد " كشته ولي خود وي و "احمد أبرص " از سوي نيروهاي پليس رژيم صهيونيستي دستگير شدند.
نظرات بینندگان:
عجب انتخابی ماشا الله
دروز خلیفه فاطمی الحاکم بامرالله متوفای 411 را تقدیس می کتند و از این رو یکی از شاخه های شیعیان اسماعیلی به شمار مِی روند.
منم بودم همينو انتخاب ميكردم
راستي اين زن چندمشه؟
طبق نقلهاى موثق، سمير قنطار در زندان تحت تأثير زندانيان حزب اللهى شيعه شده و قصد اعلام رسمى آن را هم داشته ولى بنا به مصلحت از اعلان رسمى‌ منعش كرده‌اند.
ضمناً دروزيها مسلمان محسوب مى‌شوند والا ازدواج زن مسلمان با غير مسلمان حرام است.
پیشنهاد میشود این روز فرخنده را "ولنتاین ایرانیان" اعلام کنند!
واقعا باعث تاسفه، اون زن ديگه شيعه نيست، سمير قنطار زنداني يا اسير بوده كه بوده دليل نميشه بياد زن شيعه بگيره
اي كاش آزادگان ، جانبازان خودمان هم به اندازه اين آقايان غزت و شرفشان پاس داشته مي شد. و از سوي مسولين به اين مقدار مورد توجه قرار ميگرفتند. و يا از سوي شما اخبار زجر و در بدري آنها براي دارو منعكس ميشد.
" آيا اسراي ما نياز به تجليل ندارند "
شما که نمی دانید دروزی چیست چرا بیخود ذهن مردم را مشوش میکنید ؟ دروزیها از فرق شیعه اسماعیلی یا همان باطنیان هستند . از افراد معروف این طایفه می توان به حسن صباح و ناصر خسرو خودمان اشاره کرد ، واقعا که ! معلوم نیست شما همه خبرهاتان را همین طور تنظیم می کنید ....!!!!!!
احسنت به این انتخاب جمیل

-- بدون نام ، Mar 6, 2009

جهت پیگرد قانونی و محاکمه سران حکومت اسلامی به جرم ترور، آدم ربائی و گروگانگیری و شکنجه و کشتن شخصیت های ایرانی در خارج و داخل کشور و سرکوب و آزار وحشیانه مردم، شایسته است این جنایتکاران وحشی را معرفی و از آن‌ها به پلیس اینترپل شکایت کرد تا مجازات شوند.
فروهر،

-- Fruhar ، Apr 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)