تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست شاهرودی از کشورهای اسلامی

«همایش بین‌المللی حمایت از فلسطین» امروز پنج‌شنبه وارد روز دوم خود شد.
در این همایش که در تهران برگزار می‌شود ۷۵ کشور خارجی حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، آیت‌الله هاشمی شاهرودی، ‌رئیس قوه قضائیه ایران به عنوان سخنران افتتاحیه دومین روز برگزاری «کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین» گفت: «کشورهای مسلمان در سیستم قضایی خود به تعقیب جنایات صهیونیست‌ها بپردازند و آنها را محکوم کنند.»

وی در ادامه برگزاری اجلاس شرم الشیخ مصر برای بازسازی غزه را محکوم کرد.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، روز گذشته در «کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین» خواستار محاکمه سران اسرائیل و برگزاری همه‌پرسی با حضور آوارگان فلسطینی در اسرائیل شد.
وی همچنین خواستار برقراری دموکراسی در اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی و پیوستن مسلمانان جهان به مقاومت مردم فلسطین شد.

رهبر جمهوری اسلامی، راه مذاکره برای حل مشکل مردم فلسطین را یک «مغالطه بزرگ» دانست و شکست‌ناپذیری حکومت اسرائیل را «یک توهم» نامید.

«ایران مداخله نکند»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنان روز گذشته آیت‌الله خامنه‌ای با واکنش محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و هیلاری کلینتون، ‌وزیر خارجه ایالات متحده روبه‌رو شد.

محمود عباس و هیلاری کلینتون در جریان نخستین سفر خانم کلینتون به خاورمیانه در سِمَت وزیر خارجه با یکدیگر دیدار کردند.
محمود عباس گفت: «ما به ایرانی‌ها و دیگران یک پیام می‌فرستیم: دخالت در امور ما را متوقف کنید.»

هیلاری کلینتون نیز اظهارات رهبر ایران را «دخالت روشن در امور داخلی مردم فلسطین» نامید و نسبت به آنچه «ادامه تلاش ایرانیان برای تضعیف حاکمیت فلسطینی» توصیف کرد اعتراض نمود.

تحولات دیگر

به گزارش ایرنا، سعید مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران روز پنج‌شنبه در حاشیه دومین روز کنفرانس بین‌المللی «حمایت از فلسطین مظهر مقاومت، غزه قربانی جنایت» در جمع خبرنگاران از ارائه نام ۳۰ نفر از مقامات اسرائیلی تحت عنوان «جنایتکاران جنگی» به اینترپل خبر داد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران درخواست جلب آنها و اعلام وضعیت قرمز به اینترپل کرده‌است.»

در تحولی دیگر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران نیز روز گذشته اعلام کرد که تأسیسات هسته‌ای اسرائیل در تیررس موشک‌های ایران قرار دارند.

ایران کشور اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و آیت‌الله خامنه‌ای به طور مکرر راه حل ایجاد دو کشور (فلسطینی و اسرائیلی) برای خاتمه نزاع طولانی در منطقه را مردود دانسته‌است.

در همین رابطه:
«ایران به دخالت‌ها در فلسطین پایان دهد»

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)