تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بریتانیا با حزب‌الله لبنان گفت‌وگو می‌کند

بریتانیا اعلام کرد که آماده‌است با شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان تماس مستقیم داشته‌باشد.
به گزارش شبکه جهانی بی‌بی‌سی، وزیر خارجه بریتانیا این خبر را دیروز چهارشنبه اعلام کرده‌است.

لندن از سال ۲۰۰۵ به این سو تماس مستقیم با حزب‌الله لبنان نداشته و در ماه ژوئیه گذشته شاخه نظامی حزب‌الله را به «فهرست سیاه گروه‌های تروریستی» خود افزوده‌است.

بیل رامِل، معاون بخش خاورمیانه وزارت خارجه بریتانیا در یک نشست پارلمانی در این خصوص گفت: «ما در موضع خودمان تجدید نظر کرده‌ایم.» وی دلایل این تجدید نظر را «تحولات مثبت جدید در لبنان و تشکیل دولت وحدت ملی که حزب‌الله هم در آن مشارکت دارد» توصیف کرد.

رامل همچنین از برگزاری یک «دیدار اولیه» میان هیئت مقننه حزب اصلی اپوزیسیون بریتانیا و هیئت پارلمانی لبنان که اعضای حزب‌الله هم در آن هستند خبر داد.

این مقام ارشد وزارت خارجه بریتانیا در ادامه، هدف از انجام گفت‌وگوها با حزب‌الله لبنان را «دور کردن حزب‌الله از خشونت» ذکر کرد.

بیل رامل همچنین خبر داد که بریتانیا چنین مذاکرتی را با جنبش فلسطینی حماس نخواهد داشت. وی این دو گروه را با یکدیگر «قابل مقایسه» ندانست.

رقیبان سیاسی در لبنان که شامل گروه حزب‌الله نیز می‌شود در ژوئیه گذشته یک دولت وحدت ملی تشکیل دادند. تشکیل این دولت در پی توافقی انجام شد که کشور لبنان را از افتادن در چرخه یک جنگ داخلی دیگر نجات داد.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)