تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حکم بازداشت عمرالبشیر صادر شد

دیوان کیفری بین‌المللی (لاهه) حکم بازداشت عمر‌البشیر رئیس جمهوری سودان را صادر کرد.

به نوشته بی‌بی‌سی نیوز، عمرالبشیر از سوی این دادگاه به «جنایات جنگی» و «جنایت علیه بشریت در منطقه دارفور» متهم شده و تحت پیگرد قرار گرفته است.

این نخستین‌بار است که دادگاه لاهه حکم جلب یک مقام بلند‌پایه که در راس قدرت است را صادر می‌کند.

دادستان دادگاه لاهه، البشیر را متهم کرده است که به طور شخصی به نیروهایش دستور نابود کردن سه گروه نژادی فور، ماسالیت و زقاوه را داده است.

در مناقشه شش ساله دارفور سودان، حدود ‪ ۳۰۰‬هزار نفر جان خود را از دست داده‌ و بیش از دو میلیون ۷۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.


این مناقشه زمانی آغاز شد که اقلیت نژادی آفریقایی‌تبار درباره رفتار‌های تبعیض‌آمیز حکومت سودان که در سلطه عرب‌ها است، دست به شورش زد.

این حکم در حالی صادر می‌شود که رئیس جمهوری سودان روز گذشته گفته بود که هر گونه رای دادگاه لاهه برای او بی‌ارزش است.

خبرگزاری فرانسه از خارطوم گزارش می‌دهد که بیش از یک هزار نفر از مردم پایتخت سودان روز چهارشنبه در حمایت از رئیس جمهوری کشورشان تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان که تصاویری از البشیر را با خود حمل می‌کردند به رای دادگاه جنایی بین‌المللی لاهه اعتراض داشتند.

Share

نظرهای خوانندگان

چرا نظرات را سانسور می کنید؟ چرا غرب از حقایق وخشت دارد؟ خجالت می کشید؟
چرا غربیان را از جنایاتی که در مورد کشورهای
دیگر انجام می دهند آگاه نمی سازید؟ ترس
وجدان دارید؟ مطمئنم که ندارید وگرنه دست
از جنایات خود بر می داشتید.

-- بدون نام ، Mar 5, 2009

اتهام البشیر به "جنایتکار جنگی" دروغی بیش نیست و برازنده جنایتکاران و تروریست هایی مانند جورج بوش، اولمرت ، لیونی ، ناتانیاهو ، پرس ، رامزفیلد ،ولفوویز، کیسینجر، برژینسکی ، بلر، و افراد کابینه بلر که به عراق حمله کرده میلیونها نفر را کشته ، به هزاران نفر تجاوز کرده و بیش از 5 میلیون نفر را آواره ساخته اند وهولوکاست غزه را اخیرا" با کشتارنوزادان قنداقی به اتمام رساندند. قاضی های فاشیست ICC این جنایتکاران را ول کرده و دنبال البشیر که در صدد کوتاه کردن دست دزدان صهیونیسم و امپریالیسم که با پول و اسلحه تحت لوای "کمک های بشردوستانه " به اوباش خود در سودان می رسانند که جنگ راه بیاندازند ومردم را بجان هم بیاندازند و با "جدایی بیاندازو حکمرانی کن" دیگر نقاط سودان را مانند جنوب سودان جدا کنند و منابع آن رابه اسراییل ، آمریکا و کانادا منتقل نمایند. اضافه بر آن اسراییل به آبهای دریای سرخ نظردارد. این دزدان و جنایتکاران با کارزاری دروغ بنام " کمپین علیه برده داری کودکان" برهبری یک صهیونیست یهودی Charles Jacobs که حامی اسراییل است را براه انداختند و مردم آمریکا را با شستشوی مغزی در زمان کابینه کلینتون – نوکر صهیونیسم – با خود همراه کرده و فشار بی نظیری بر دولت بشیر وارد ساختند و دولت را مجبور کردند که به جنوب سودان خود مختاری بدهد - مانند شمال کردستان – و با این حقه کشور را بسوی تجزیه هدایت کردند . سپس با حقه دیگری به سوی دارفور رهسپار شدند اینبار با کارزار دروغی بنام "قوم کشی" به تقویت یک گروه با همکاری عوامل اسراییل یعنی Save Darfur و holocaust museumدر مقابل دولت پرداختند و مشغول کشتن مردم بی پناه شدند. دولت برای آرام کردن اوضاع وارد صحنه شد. اکنون فاشیست های ICC برهبری صهیونیسم با استفاده از موقعیت خود قصد دارد رهبر یک کشور مسلمان دیگر را با دروغی بنام "جنایتکار جنگی " ازصحنه دور کرده تا بتواند بهتر سودان را تجزیه و منابع آن را در خدمت بسط نفود خود و به برده کشیدن مردم منطقه بکار گیرد.
تمام شواهد نشان میدهد که مردم مظلوم عرب و منطقه از هردسته وگروه به ستوه آمده اند و نابودی نوکران غرب و صهونیسم را خواهانند. آنها می دانند که ما میتوانیم اینکار را انجام دهیم و خواهیم داد. هیچکس تحت این سیستم که توسط یک مشت مافیا هدایت میشود نمی تواند زندگی کند..


-- بدون نام ، Mar 5, 2009

اگر نمی توانید نظرات را چاپ کنید لااقل محدودیت های خود را از نظر سیاسی اینجا ردیف کنید تا افراد وقت خود را سایت شما
هدر ندهند.

-- بدون نام ، Mar 5, 2009

به اميد روزي كه تمام جنايتكاران همچون عمرالبشير در پيشگاه عدالت مجازات شوند.عمرالبشير ميخواست دارفور را به گورستان تبديل كنه اما حالا بايد منتظر مجازات باشه

-- بدون نام ، Mar 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)