تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
آیت‌الله خامنه‌ای در کنفرانس بین‌المللی فلسطین:

اوباما «کژراهه» بوش را دنبال می‌کند

آیت‌الله علی خامنه‌ای، باراک اوباما را به دنباله‌روی از سیاست‌های حمایتی جورج بوش از اسرائیل متهم کرد.

آقای خامنه‌ای که صبح امروز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار کنفرانس بین‌المللی فلسطین سخن می‌گفت، باراک اوباما را به دنباله‌روی از همان راه «اشتباه» دولت جرج دبلیو بوش در حمایت «بی‌قید و شرط» از اسرائیل متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، رهبر جمهوری اسلامی گفت که باراک اوباما در جریان مبارزات انتخاباتی خود از تغییرات سخن گفت، اما از حمله سه هفته‌ای ویرانگر اسرائیل به غزه، حمایت کرد.


اوباما اخیرا اعلام کرده است که دولتش به دنبال موقعیت‌هایی برای بهبود روابط با ایران است و محمود احمدی‌نژاد نیز گفته است که ایران از مذاکرات با امریکا استقبال می‌کند، اما این مذاکرات تنها باید بر پایه احترام متقابل باشد.

اظهارات آقای خامنه‌ای نخستین و صریح‌ترین موضع‌گیری وی در مورد دولت اوباما پس از به قدرت رسیدن در آمریکا است.

مقاومت راه چاره فلسطین
آیت‌الله علی خامنه‌ای در مراسم آغاز به کار این کنفرانس همچنین اظهار داشت که تنها راه نجات فلسطین، مقاومت و ایستادگی است.

آقای خامنه‌ای حمایت و کمک به فلسطینی‌ها را وظیفه حتمی همه مسلمانان جهان اعلام کرد و افزود که «اکنون به همه برادران و خواهران مسلمان می‌گویم که همت کنند و مصونیت جنایتکاران صهیونیست را بشکنند.»

وی همچنین خواستار محاکمه سران اسرائیل به خاطر حمله به غزه شد و افزود: «سران سیاسی و نظامی این رژیم اشغالگر که در فاجعه غزه نقش آفرین بودند، باید محاکمه شوند و این اولین قدمی است که باید برداشته شود.»

مقام‌های قضایی ایران هفته جاری از ارائه درخواستی به اینترپل برای بازداشت ۱۵ مقام اسرائیلی که در جنگ غزه نقش داشته‌اند، خبر داده‌اند.

اینترپل در واکنش به اظهارات مقام‌های ایرانی گفته که چنین درخواستی را دریافت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران نیز طی سخنانی در آغاز نشست دو روزه در تهران به منظور کمک به غزه، خواستار تشکیل «جبهه جهانی ضد صهیونیسم» شد.


احمدی‌نژاد اعلام کرد که «ما باید مجازات جنایتکاران صهیونیست را به‌طور جدی پیگیری کنیم.»

رئیس جمهوری ایران همچنین افزود که «داستان هولوکاست، ملت بی‌وطن، وطن بی‌ملت و مظلوم نمایی آنان، دروغ‌های بزرگ عصر ما و مقدمه ارتکاب جنایات و اشغالگری است.»

به گفته آقای احمدی‌نژاد «بر همگان آشکار شده که رژیم صهیونیستی برآمده از چند دروغ بزرگ است.»

ایران اعلام کرده که یکی از اهدافش از برگزاری چنین کنفرانسی در تهران پیگیری محاکمه بین‌المللی رهبران اسرائیل است.
مقام‌های اسرائیل این اقدام ایران را «تبلیغاتی و نمادین» می‌دانند.

چهارمین کنفرانس بین‌المللی فلسطین صبح امروز چهارشنبه با حضور برخی مقام‌های کشور‌های اسلامی در تهران آغاز به‌کار کرد.

در این کنفرانس دو روزه «فلسطین مظهر مقاومت، غزه قربانی جنایت»، هیئت‌های پارلمانی از ۸۰ کشور حضور دارند و ۳۰ کشور نیز در سطح رئیس مجلس شرکت کرده‌اند.

نمایندگانی از برخی سازمان‌های بین‌المللی همچون؛ کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب، جنبش غیر متعهدها، سازمان‌های مدافع حقوق ملت فلسطین و گروه‌های فلسطینی، میهمان کنفرانس هستند.

Share

نظرهای خوانندگان

عکسها خود حکایت از حمایت میکنند!! همانند کارهای دیگر این اقایان فقط حرف و شعار!! زمانی که فلسطینها زیر بمباران قرار داشتند اقای مشعل در سوریه در خانه بشار اسد بود و خامنه ای سرگرم تمرین عظمت در ایران. همزمان با ان احمدی نژاد و لاریجانی هم ریاست می کردند و هم نطق پشت نطق. اینها را می گویند جنگجوی واقعی!! راستی چرا این اقایان هرگز کنفرانی در جهت حمایت مردم همسایه تحت اشغال یعنی عراق و افغانستان تشکیل نمی دهند؟

-- بدون نام ، Mar 4, 2009

اقای خامنه ای 2 زاریش چقد کجه چه دیر می افته ؟امریکا که ایران نیست فقط یک نفر رهبریت کند. مجلس دارند و قانون گذار و صاحبان سیاست تصمیم گیری می کنند با تعویض یک رئیس جمهور کل سیاست امریکا تعوثض نمی شود و به هم نمی خورد بلکه اتفاق نظر حرف اول را می زند جناب اوباما هم پیرو این قاعده هستند و تابع نظر اکثریت تصمیم گیری می کند.

-- رامین ، Mar 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)