تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد:

نامه اوباما به مدودف درباره سپر موشکی

روزنامه نیویورک تایمز نوشته است که اوباما در نامه‌ای به رئیس جمهوری روسیه وعده داده است در صورت کمک مسکو به توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران، سپر دفاع موشکی در شرق اروپا استقرار نخواهد یافت.

آن‌طور که این روزنامه نوشته است، آقای اوباما این نامه را سه هفته قبل به وسیله مقام‌های ارشد آمریکایی برای دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه ارسال کرده است.

ناتالیا تیماکووا سخنگوی کرملین هم دریافت این نامه را تائید کرده است.

آقای اوباما در این نامه نوشته است که در صورت توقف فعالیت‌های هسته‌ای تهران، واشینگتن نیازی به نصب سیستم دفاع موشکی در اروپای شرقی ندارد.

این روزنامه نوشته است که این پیشنهاد به عنوان مشوقی برای مسکو در جهت همکاری با آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای ایران پیشنهاد شده است.

بر اساس این گزارش، مسکو تاکنون به این پیشنهاد پاسخی نداده است، اما قرار است سرگی لاوروف وزیرخارجه روسیه روز شنبه با همتای آمریکایی‌اش در ژنو دیدار و گفتگو کند.

رویترز نیز به نقل از یک مقام بلندپایه آمریکایی، ارسال این نامه از سوی اوباما برای مدودف را تائید کرده است.

نیویورک تایمز نوشته است که این پیشنهاد به عنوان مشوقی برای مسکو در جهت همکاری با آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای ایران پیشنهاد شده است

قرار است روسای جمهوری آمریکا و روسیه نیز در ماه آوریل با یکدیگر دیدار کنند.

ویلیام برنز معاون سیاسی وزارت خارجه ایالات متحده در ماه گذشته به مسکو سفر کرد تا مقدمات این دیدار را فراهم کند.

پیش‌تر نیز هیلاری کلینتون وزیرخارجه آمریکا گفته بود که تصمیم نهایی برای استقرار سیستم دفاع موشکی در اروپای شرقی و مرکزی به ایران بستگی دارد.

تغییر رفتار ایران در زمینه تولید موشک و سلاح هسته‌ای از جمله شروط اعلام شده از سوی کلینتون برای نصب ردیاب‌های موشکی در لهستان و رادارهای رهگیری موشک در جمهوری چک عنوان شده بود.

در همین حال آسوشیتدپرس هم نوشته است که وزیرخارجه روسیه بر مذاکره آمریکا با ایران به منظور حل پرونده هسته‌ای تهران تاکید کرده است.

آقای لاوروف از تمایل مسکو بر از سرگیری روابط دیپلماتیک تهران و واشینگتن خبر داده است.

Share


در همین رابطه:
روسیه: سپر موشکی ربطی به ایران ندارد
«روسیه در پرونده هسته‌ای ایران همکاری کند»
«سپر موشکی در گرو رفتار ایران است»

نظرهای خوانندگان

اوباما ساده انگاری کرده است یا واقعا ساده است. روسها فقط ادا و اطوار کمک به ایران را در می اورد، آنها دارند آز رهبری فرزانه آن چیزی را سرکیسه می کنند که او با دست یداللهی خودش مردم بدبخت ایران را سرکیسه کرده است. روسها به محض اینکه احساس خطر کنند آخرین چمدان دلار را قبل از انفجار این خانه ی پر از باروت داخلی و خارجی دوان دوان از زیر آتش بیرون می برند و به ریش ملت ایران و عمامه ی رهبر فرزانه اش می خندند.
ولی ای اوبامای عزیز تو بوش بازی در نیار! حرف بس است، من در این جنوب تهران منتظر توام. ای یو ای اس و ای آی من بیا!
تو هر قدر دشمن من و ما و ایران باشی با گرد پای روحانیت شیعه نمی رسی بیا ما همگی در ایران این مسئله را دریافته ایم. قربانت س م از تهران

-- س م از تهران ، Mar 3, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)