تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شمقدری: آکادمی اسکار عذرخواهی کند

جواد شمقدری مشاور هنری رئیس جمهوری ایران خواستار عذرخواهی اعضای آکادمی اسکار از مردم ایران شد.

آقای شمقدری علت طرح چنین درخواستی را «توهین‌ها و افتراها به ملت ایران» در طی ۳۰ سال گذشته از سوی اعضای این آکادمی اعلام کرده است.

اعضای آکادمی علوم و فنون سینمایی (اسکار) به منظور شرکت در سمینارهای تخصصی خانه سینما، به ایران سفر کرده‌اند.

این نشست در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه یازدهم و سیزدهم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای شمقدری گفته است که مسئولان سینمایی ایران تنها در شرایطی «حق» دارند با اعضای آکادمی اسکار جلسه داشته باشند که آنها از مردم ایران «عذرخواهی» کنند.

به گفته مشاور هنری محمود احمدی‌نژاد، مردم ایران در فیلم‌هایی همچون «۳۰۰»، «بدون دخترم هرگز» و «کشتی‌گیر» که ساخته هالیوود است، به «ناحق» مورد هجمه قرار گرفته‌اند.


از سمت راست: فرهاد توحیدی رئیس کانون فیلمنامه‌نویسان خانه سینما، فرانک پیرسن فیلمنامه‌نویس برنده اسکار و فیل آلدن رابینسون فیلمنامه‌نویس نامزد اسکار

آقای شمقدری افزوده است که «چه طور می‌توانیم در یک نشست صمیمی با فیلم‌سازان آمریکایی بنشینیم، در حالی که آنها هم‌چنان درصدد تحقیر و توهین به مردم ایران و انقلاب بزرگ این ملت هستند.»

یک روز پس از اظهارات این مشاور هنری رئیس جمهوری ایران، خبرگزاری مهر گزارش می‌دهد که نخستین سمینار تخصصی میهمانان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار با موضوع «نویسندگی» صبح روز یکشنبه در تهران برگزار شده است.

خسرو سینایی و ابراهیم حاتمی‌کیا در این سمینار شرکت داشته‌اند.
در پایان این نشست، هنرمندان ایرانی با اعضای این آکادمی عکس یادگاری نیز گرفته‌اند.

گروهی ۹ نفره از اعضای آکادمی ‌اسکار هم‌اکنون در ایران به سر می‌برند.

سید گانیس (رئیس آکادمی اسکار)، آنت بنینگ (همسر وارن بیتی و بازیگر مشهور امریکایی) و همین‌طور چهره‌هایی مثل فرانک پیرسون (فیلمنامه نویس) و تام پولاک (رئیس کمپانی یونیورسال) از اعضای این هیئت ۹ نفره بلندپایه هستند.

مدیر روابط عمومی ‌آکادمی ‌علوم و هنرهای سینمایی آمریکا، سفر اعضای بلندپایه آکادمی ‌اسکار به تهران را ماموریتی غیردولتی و فرهنگی اعلام کرده است.

هیات آکادمی اسکار پنج شنبه شب وارد تهران شده و یک هفته در ایران اقامت خواهند داشت.

Share


در همین رابطه:
حضور اعضای اسکار در سمینارهای ایران

نظرهای خوانندگان

حکومتی که در فیلمهایی مثل بدوکی و کانی مانگا و....... به ایرنی های اصیل (کردها وبلوچ ها)تهمتت میزند و در برنامه های مختلف تلویزیونی انها را تحقیر می کند باید از ایرانی ها عذر خواهی کند بعد ادعای وکیل مدافع این ملت را داشته باشد!

-- فرهاد ، Mar 1, 2009

در ایرانی که سینما گرش آقای مجید مجیدی در روز روشن و در برابر ملیونها بیننده تلویزیون فتوای ارتداد یعنی فتوای مرگ برای یک فیلسوف محقق عبدالکریم سروش صادر می کند. حالا این خحکومت خواهان عذر خواهی آکادمی اسکار است از حکومت ایران. ما ملت ایران با آکلدمی اسکار هیچ مشکلی نداریم. البته مشکل حکومت اسلامی فقط با اسکار نیست اینان با کل جهان و حتا خودشان مشکل دارند. اینا برای مردم ایران مشکل سازند، اینا هر دستی که بسوی ملت ایران دراز شود را به بهانه ای و از سر ترس قطع خواهند کرد.

-- از تهران یک رانند مسافر کش ، Mar 1, 2009

در ایرانی که سینما گرش آقای مجید مجیدی در روز روشن و در برابر ملیونها بیننده تلویزیون فتوای ارتداد یعنی فتوای مرگ برای یک فیلسوف محقق عبدالکریم سروش صادر می کند. حالا این حکومت خواهان عذر خواهی آکادمی اسکار است از حکومت ایران. ما ملت ایران با آکادمی اسکار هیچ مشکلی نداریم. البته مشکل حکومت اسلامی فقط با اسکار نیست اینان با کل جهان و حتا خودشان مشکل دارند. اینان برای مردم ایران مشکل سازند، اینان هر دستی که بسوی ملت ایران دراز شود را به بهانه ای و از سر ترس قطع خواهند کرد.

-- از تهران یک راننده مسافر کش ، Mar 1, 2009

حالا اینها عذرخواهی کنند آقای شمقدری هم قول داده بخاطر اینکه ما 30 ساله مرگ بر آمریکا میگیم ازشون عذرخواهی کنه.
اینها به کنار گاهی فکر می کنم الان پخش فیلمهای دفاع مقدس از تلویزیون ملت دوست و برادر عراق رو که هست سال ما آنها رو کشتیم و آنها ما رو کشتن ناراحت نمیکنه؟ مثلا آقای شمقدری روش میشه با یک مقام عراقی بشینه و یکی از فیلمهای آقای شورجه رو تماشا کنه؟

-- داود ، Mar 1, 2009

ایکاش ایرانیان خارج از کشورمان این فتوای قتل مجید مجیدی را به زبانهای خارجی ترجمه کنند تا مسئولین فستیوالهای جهان بدانند چه کسی را دعوت می کنند و به چه کسی جایزه می دهند. دوستان بدانید که فقط مانده بود تا سینماچی هم فتوای قتل بدهد.

-- بدون نام ، Mar 2, 2009

و ایکاش کسی پیدا شود هم فتوای قتل مجیدی را در حق عبدالکریم سروش و هم نامه ی تقدیر عباس کیارستمی که در تمام روزنامه ها منتشر شد را کسی برای فرنگیها ترجمه می کرد. در مورد فتوای قتل سروش توسط مجید مجیدی سینما مجتهد باید گفت که وضع از این حرفها هم گذشته است او با عصبانیتی شگفت گفت حکم ارتداد اجرای حکم واجب علوی نبوی و مولوی ست. او شعری رانیز خواند و انرا منتسب به مولانا کرد. این دین اسلام همین و همینتر از ان هم تشیع علوی ست!

-- بدون نام ، Mar 2, 2009

این متولیان فرهنگی حکومت اسلامی ایران هستند که باید هر روز به خاطر سانسور، وارونه جلوه دادن حقیقت و تهمت و افترا به روشنفکران در سینما و تلویزیونشان از ما مردم عذر خواهی کنند. دیگر آن روزگار گذشت که ویدئو قاچاق بود و ما محکوم به دیدن دو شبکه مزخرف این حکومت بودیم. الان عصر اینترنت، ماهواره، dvd جدیدترین فیلم های هالیوودی و...بازم بگم؟ شمقدری حیا کن! بیشتر حیا کن!!

-- شیما ، Mar 3, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)