تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
شعبه‌ اول بازپرسی دادسرای امنیت صادر کرد:

کیفرخواست برای هفت بهائی به اتهام جاسوسی

پرونده هفت بهائی به اتهام «جاسوسی برای اسرائیل» هفته آینده به دادگاه انقلاب ارسال می‌شود.

حسن حداد معاون امنیت دادسرای تهران امروز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت که پرونده این افراد در شعبه‌ اول بازپرسی دادسرای امنیت بررسی و با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال خواهد شد.

قاضی حداد به هویت این افراد هیچ اشاره‌ای نکرده است.

به گزارش ایسنا، معاون امنیت دادسرای تهران، دیگر اتهامات این افراد را «توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام» عنوان کرده است.

بهروز توکلی، سعید رضایی، فریبا کمال آبادی، وحید تیزفهم، جمال‌الدین خانجانی و عفیف نعیم، شش تن از رهبران بهایی هستند که در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری از سوی مقامات امنیتی ایران دستگیر شده و تاکنون در بازداشت به‌سر می‌برند.
فرد هفتم این گروه مهوش ثابت است.

معاون امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران مرداد ماه امسال گفته بود که هفت‌ بهایی دستگیر شده اعتراف کرده‌اند با «بعضی از کشور‌ها از جمله اسرائیل» در ارتباط بوده و «دستوراتی» از آنها دریافت می‌کرده‌اند.

وزارت اطلاعات پیش‌تر اعلام کرد که بهائیان دستگیر شده قصد بمب‌گذاری نداشته‌اند و دخالتی در انفجار فروردین ماه شیراز که طی آن ۱۴ تن کشته شدند، ندارند

جامعه جهانی بهائیت در واکنش به اظهارات مقام‌های ایران مبنی بر امنیتی بودن بازداشت شش بهائی در این کشور، اعلام کرد که این اظهارات «بی‌پایه و اساس و غیرمستند» است.

خبرگزاری دولتی ایرنا نیز ۲۳ مرداد ماه به نقل از یک کارشناس تاریخ معاصر ایران ادعا کرد که این بهائیان قصد داشته‌اند در نمایشگاه بین‌المللی کتاب که در اردیبهشت ماه در تهران برپا شد، بمب‌گذاری کنند.

وزارت اطلاعات در آن زمان و در واکنش به این گزارش‌ها اعلام کرد که بهائیان دستگیر شده قصد بمب‌گذاری نداشته‌اند و دخالتی در انفجار فروردین ماه شیراز که طی آن ۱۴ تن کشته شدند، ندارند.

از زمان تاسیس جمهوری اسلامی در ایران، سازمان ملل تاکنون ۲۰ بار نسبت به اوضاع بهائیان در این کشور اظهار نگرانی کرده‌است. کنگره آمریکا و پارلمان اتحادیه اروپا نیز قطعنامه‌های مشابهی صادر کرده و خواستار رفع تبعیض و سرکوب مذهبی در ایران شده‌اند.

از نظر حکومت ایران، بهائیان، مرتد محسوب می‌شوند. اگرچه در قانون اساسی این کشور حقوق اقلیت‌هایی چون مسیحیان و زرتشتیان به رسمیت شناخته شده است، اما بهائیان از هیچ حقی برخوردار نیستند.

Share


در همین رابطه:
آزادی چهار زن بهائی به قید ضمانت
بازداشت هشت بهائی در جزیره کیش

نظرهای خوانندگان

توضیح : در قوانین و احکام حکومتی جمهوری اسلامی هیچ موردی بر علیه دیانت بهائی و یا جامعه بهائی وجود ندارد، آنچه موجود است ( از جمله در مورد ارتداد و 000 ) تنها فتاوی فقهی مجتهدین است و نه قوانین و احکام حکومتی و دولتی0

-- سروش ، Feb 11, 2009

این اتهام جاسوسی هم واقعا تبدیل بیک مسئله مضحکی شده. مگر جمهوری اسلامی هنوز اطلاعاتش را توی صندوق قایم میکند که کسی بتواند بان دسترسی پیدا کند. اول اینکه ما که دیگر در دنیا چیزی باسم جاسوس نداریم انچه که هست میتواند «هکر» باشد نه جاسوس. دیگر اینکه بفرض اینکه سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی هنوز بطریق صدر اسلام باشد و توی یک صندوقی در یک اطاقی بایگانی شود، بلاخر این اطاق و این صندوق یک دری و یک پیکری دارد و یک مامور و این جاسوسان با ورد و جادو که بان دست رسی پیدا نمیکنند. بلاخره باید از یک سری موانع عبور کنند و این موانع بلا خره یک اسم و نشانی دارند. یک رئیسی و یک مرئوسی باید مسئول نگهداری این سناد بوده باشد. و حال انکه از ابتدای جمهوری اسلامی خدا میداند که صدها نفر متهم به جاسوسی شده اند بدون اینکه نام یک ادم مسئول که کارش نگهداری و حفاظت این مدارک بوده باشه برده شود. و نهایتا، جمهوری اسلامی چگونه است که به بهائیان حتی اجازه تحصیل هم نمی دهد جه برسد باینکه انها در موقعیتی باشند که دسترسی به اسناد محرمانه را پیدا کنند، بغیر از اینکه قبول کنیم که اسنادشان یا خیالی است و یا همینطور زیر دست و پا ریخته. من به خیالی بودنش بیشتر اعتماد دارم.

-- مینا زند ، Feb 11, 2009

رژیم ایران بهاییان را از همه جا از اماکن دولتی و دانشگاهها و حتی مشاغل به اصطلاح حساس اخراج کرده و سالانه میلیاردها تومان صرف کنترل بهاییان و تشویش اذهان عمومی بر علیه بهاییان می کند حال من نمی دانم دیگه اینها چه اطلاعاتی داشته اند . نمی دانم تاکی این دروغگویی رژیم ادامه دارد

-- لامع ، Feb 11, 2009

"چگونه بهائیان که بر طبق تعالیم دینی خود از جبهه‌گیری سیاسی و شرکت در هر نوع دسیسه بر علیه دیگران ممنوعند و سابقۀ 160 سالۀ حیات‌شان نیز گواه این مدّعا است، متّهم به وابستگی سیاسی با دول خارجی می‌شوند؟"
قسمتی از پیام بیت العدل اعظم
9 فوریه 2009
(متن کامل پیام را می توانید از این لینک بخوانید)
http://www.negah32.info/index.php?option=com_content&task=view&id=981&Itemid=24

-- امین ، Feb 11, 2009

من نمی‌دانم اینها که حتی تلفن و اینترنت بهاییان را کنترل می‌کنند آیا توانسته‌اند سندی ارائه دهند؟ کو؟ کجاست؟

تو مملکت ما آب خوردن هم می‌تونه جاسوسی حساب بشه، کافیه اعتقاداتت با اعتقادات بعضی‌ها متفاوت باشه.

-- جوان ، Feb 11, 2009

امشب 23 بهمن در کانال 3 سیمای جمهوری اسلامی ایران ساعت 10:30 تا 11 در برنامه ای با عنوان «اسرار تاریکی» سعی شد با اکاذیبی تکراری، جوّسازی های لازم برای محاکمهء هفتهء آینده هفت مدیر بیگناه بهائی صورت گیرد. مطالب آن تکرار همان اکاذیب کیهان و جام جم و فصل نامه و ماهنامه زمانه و امثال آن بود. فرقی که داشت این بود که همان مطالب را تلویزیونی کرده بودند. بهائیان بارها پاسخ اکاذیب مزبور را داده اند ولی بی انصافان جمهوری اسلامی از خدا و خلق خدا نمی ترسند و اجازهء پاسخ به بهائیان نمی دهند. مطلب عجیب در این برنامه آن بود که 300000بهائی ایران را اعم از کودک تا پیر، جاسوس بالفطره نامیدند! و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
در مقابل چنین تهمت هایی، بخوانید پیام اخیر مرکز جهانی بهائی را خطاب به بهائیان و ببینید تفاوت ره از کجاست تا به کجا. با تشکر از رادیو زمانه، عین متن پیام اخیر را تقدیم می کند که حاوی ذکر خیر ایرانیان عزیز هموطن نیز هست. با تشکر
«3 شهرالملک 165

9 فوریه 2009

پیروان ممتحن جمال اقدس ابهی در کشور مقدّس ایران ملاحظه فرمایند

خواهران و برادران عزیز روحانی،

در این ایّام پرافتتان که دریای بلا بیش از پیش در تلاطم است و طوفان جفا از جمیع جهات آن عزیزان را احاطه نموده، "آنی نمی گذرد مگر آنکه به خاطر آیید و دمی نمی رود مگر آنکه یاد شوید". اخبار خوش ثبوت و استقامت آن دلدادگان روی جانان مرهم قلوب محزون این مستمندان است و مشاهدۀ اثرات و برکات قوای روحانیّۀ منبعثه از فداکاری های شما عزیزان در حصول موفّقیّت های شایان ستایندگان اسم اعظم در کلّیّۀ اقالیم عالم موجب فرح و انبساط خاطر این ضعفا است.

بسیاری از مردم آن مرز و بوم و حتّی تعداد کثیری از مسئولین امور قلباً واقفند که آنچه بر شما مظلومان میگذرد بیعدالتی صرف است. ابراز همبستگی و پشتیبانی از طرف هموطنان عزیزتان و اظهار همدردی و ندامت و اشتیاق به جبران مافات از سوی روشنفکران، صاحبان قلم، ارباب جراید و هنرمندان، نمایانگر روان پاک و اندیشۀ تابناک ایرانیان و یادآور پیشگامی نیاکان آن مردم آزاده در دفاع از حقوق انسان در جهان باستان است. اهل انصاف در آن سرزمین از خود می پرسند که علّت این جور و عدوان بر جمعی از شهروندان خیرخواه و صادق چیست؟ چگونه بهائیان که بر طبق تعالیم دینی خود از جبهه گیری سیاسی و شرکت در هر نوع دسیسه بر علیه دیگران ممنوعند و سابقۀ 160 سالۀ حیاتشان نیز گواه این مدّعا است، متّهم به وابستگی سیاسی با دول خارجی میشوند؟ به چه نحو میتوان توجیه نمود که برنامه ریزی های دقیق و منظّم، اجرای اقدامات وسیع و همه جانبه و صرف منابع مادّی و انسانی قابل توجّه، همگی به منظور جلوگیری از تحصیل علم و اشاعۀ فقر و بیکاری در بین بخشی از شهروندان و همچنین گسترش تعصّب و بدبینی علیه آنان به کار گرفته شود؟ علّت تلاش فراوان برای نشر اکاذیب، تحریف تاریخ و واژگون جلوه دادن حقایق آیین بهائی چیست؟ چگونه میتوانیم پاسخگوی این بیعدالتی ها در مقابل مردم جهان و در پیشگاه عدل الهی باشیم؟ نتیجۀ این تفکّرات و بررسی ها این است که مردم بیش از پیش به نقش ویرانگر تعصّبات دینی در راه تأسیس جامعه ای پیشرو پی میبرند و برای ترویج فرهنگی بر اساس وحدت در کثرت مصمّم تر میشوند. اهمّیّت تاریخی این تحوّل فکری را کم نشمارید.

مطمئن باشید که تحمّل این مصائب بیشمار و فداکاریهای شما از انظار هموطنان شریفتان پنهان نخواهد ماند و در درگاه ایزد یکتا مقبول خواهد افتاد. با کمال ثبوت و رسوخ و روح و ریحان در انجام وظایف روحانی خود کوشا باشید. در جمیع امور، حمایت و تشویق یکدیگر را پیشۀ خود قرار دهید و در استحکام پایه های اتّحاد از هیچ کوششی دریغ ننمایید. در احقاق حقوق حقّۀ خود از طرق قانونی با صداقت کامل بکوشید، دشنام را با تحیّت و سلام پاسخ گویید و حتّی با ظالمان به رأفت و مهربانی و صبر و شکیبایی مقابله نمایید. در میادین خدمت به وطن همچنان فعّال باشید و با مشارکت در گفتمان های سازنده با همسایگان، همکاران، دوستان و آشنایان عزیز خود در ترقّی جامعه سهمی بسزا بر عهده گیرید تا ابواب تأییدات الهی را بر وجوه خود بیش از پیش مفتوح یابید و آثار عنایات حضرت پروردگار را به چشم ظاهر و باطن مشاهده فرمایید.

در اعتاب مقدّسۀ علیا به یاد شما فارسان میدان وفا به دعا و مناجات مشغولیم.»

-- نوید ، Feb 11, 2009

آقا من نمى فهمم چرا جمهورى اسلامى اين بهائى ها را از مملكت اخراج نمى كند هم خودش از دست به اصطلاح "جاسوس ها" راحت مى شود هم "حقوق بشرى" ها شرشان كم مى شود هم بهائى ها مى روند دنبال زندگى خودشان و از شر اين نوع اتهامات راحت مى شوند .چند مليون ايرانى آواره شدند چند هزار نفر ديگر هم روش به جائى بر نمى خورد باور كنيد همه عاقبت بخير ميشوند ظلم هم در جهان كم مى شود!.جمهورى اسلامى هم بهشت!

-- نادر ، Feb 11, 2009

آیا از رژیمی که حتی از مردگان بهایی وحشت داره می شه بیشتر ازین دزد و دروغ ها توقع داشت؟ راستی چرا رژیمی که تا دندون مسلح هست اینقدر از یک بقول خودشون «فرقه ضاله» میترسه؟ ما که سر در نمی اریم؟ شما چطور؟

-- Bandeh Khoda! ، Feb 12, 2009

من فکر می کنم این تازه اول کارشان است. اینان شروع کرده اند به آلوده کردن فضای ذهنی علیه بهاییان. نمونه هایش را در رادیو و تلویزیون می بینیم. از سویی بسیج را آماده کرده اند و عده ای مردم ساده و عامی را با پول و... فریفته اند. این نیروها آماده اند. فکر می کنم تا پیش از انتخابات چند حرکت شدیدتر علیه بهاییان دیده شود.

-- هادی ، Feb 12, 2009

خيلي جالبه بهايياني كه تعدادشان بيش از سيصد هزار نفر بوده و بزرگترين اقليت ديني در ايران محسوب ميشوند و در همه جاي ايران زندگي مي كنند و با تمام مردم در معاشرت هستند و حتي فرزندانشان تا مقطع دانشگاه در مدارس جمهوري اسلامي تحصيل مي كنند اينك به عنوان جاسوس قلمداد مي شوند.
يك جاسوس بايد داراي خصوصيات زير باشد:
- اول اينكه هيچ كس از هويت و شخصيت وي آگاهي نداشته باشد نه اينكه با تمام مردم در تعامل باشند
- دوم اينكه بايد اعتقادات و باورهاي خود را مخفي نگاه دارد نه اينكه بر تمام مردم واضح و آشكار باشد و تقيه در اعتقاداتشان حرام باشد
- سوم اينكه يك جاسوس هميشه در فكر تخريب و ويراني دولت آن كشور است در حالي كه در اعتقادات ديانت بهايي بسيار به امر خدمت كردن به عموم مردم تاكيد شده همانطور كه حضرت بهاءالله ميفرمايند : "امروز انسان كسي است كه به خدمت جميع من علي الارض قيام نمايد" و احياء ايران يكي از وظايف ديني بهاييان است.
- چهارم اينكه يك جاسوس بايد در دولت مقام بالايي را كسب كند تا راه نفوذ به اطلاعات سري آن دولت را داشته باشد، حال بهايياني كه حتي در هيچ سازمان دولتي اي مشغول به كار نيستند و حتي از تحصيل در دانشگاه ها محروم مي باشند چطور ممكن است جاسوس باشند؟

ضمنا تهمت زدن و محكوم كردن افراد بدون دليل و مدرك كار آساني است اما اولا محاكمه "باران ايران" بايد علني و با حضور وكيل در دادگاه باشد و براي تك تك اتهامات وارده بر آنان و جامعه بهايي ايران بايد دليل و مدارك مستند آورده شود. در غير اينصورت تمام اين اتهامات دليل بر بي گناهي آن جامعه و عزيزان مظلوم خواهد بود

-- انيس (يك جوان بهايي) ، Feb 12, 2009

... عادت مردم نادان چنين است وقتي كه برهان (دليل ) ندارند شمشيرشان افتراست ( تهمت است)والا اگر برهان داشتند محاجه نمي نمودند صحبت مي كردند بدگويي نمي كردند كلام رذيل بر قلم و زبان نمي آوردند مثل مرد ميدان بيان و برهان مكردند .(حضرت عبدالبها )
اميدوارم روزي برسه كه همگي بدون پيش داوري در مورد انسانها و به خصوص هموطنانمون قضاوت كنيم و ديگه شاهد ظلم به عده اي از هم نوعانمون نباشيم

-- هم وطن ، Feb 12, 2009

هر انساني بر اساس قانون اساسي كه مورد قبول همه هست از حقوق شهروندي برخوردار هست اما واقعا حقوق شهروندي به وضوح در مورد بهايي ها ديده ميشه. بدون گناه و بدون هيچ مدركي يك سري افراد را زنداني مي كنند به چه جرمي؟ به جرمي كه ساختگيه و هيچ مدركي هم نداره. واقعا جالبه.

-- سپيده ، Feb 12, 2009

مطلب ديگري را كه ميخواهم ذكركنم اينست كه در همين مقاله كفته شده :

"معاون امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران مرداد ماه امسال گفته بود که هفت‌ بهایی دستگیر شده اعتراف کرده‌اند با «بعضی از کشور‌ها از جمله اسرائیل» در ارتباط بوده و «دستوراتی» از آنها دریافت می‌کرده‌اند."

در حالي كه با گذشت 6 ماه از مرداد ماه امسال، معاون امنيت دادسراي عمومي و انقلاب تهران هنوز نفرموده اند كه چه دلايلي حاكي از داشتن ارتباط آن جمع مظلوم با اسرائيل است و ساير كشور ها مي باشد؟
همانطور كه در مطلب قبلي ام عرض كردم وارد كردن هر اتهامي به هر گروهي كاري بسيار سهل و آسان است.

با تقديم احترام

-- انيس (يك جوان بهايي) ، Feb 12, 2009

هر انساني بر اساس قانون اساسي كه مورد قبول همه هست از حقوق شهروندي برخورداره اما واقعا رعايت حقوق شهروندي به وضوح در مورد بهايي ها ديده ميشه. بدون گناه و بدون هيچ مدركي يك سري افراد را زنداني مي كنند به چه جرمي؟ به جرمي كه ساختگيه و هيچ مدركي هم نداره. واقعا جالبه.

-- سپيده ، Feb 12, 2009

نظر هموطن و دیگر دوستان چه بهایی چه غیر بهایی در مورد ظلم و ستم نظام به این اقلییت مذهبی شدیدا قابل تایید و درد اور است. با اینکه بهایی نیستم ولی همانند دیگر ایرانیان ازادمنش وظیفه خود میدانم که نه تنها از بهاییان که ازارشان به یک مورچه هم نمیرسد بلکه از تمام اقلیت های مذهبی و دگر اندیشان هواداری کنم. متاسفانه سیاست زور و انحصار طلبی نظام ج ا بر همه اشکار است و به دلایل گوناگون دگر اندیشان را که در واقع جزیی از سرمایه فرهنگی این مرزو بوم هستند وحشیانه سرکوب میکند.
بنی ادم اعضای یکدیگرند
که در افرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد اورد روزگار
دگر عضوها را نباشد قرار
شیخ سعدی

-- NAM ، Feb 12, 2009

چه خوش خواهند نوشت مورخین آینده درباره رژیم جمهوری اسلامی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ای کاش به همین مقدار که به اقلیت ها و مسلک ها و عقاید دیگران تهمت روا می دارند ذره ای از جنایاتشان را افشا می کردند تا بی طرفان به حق قضاوت کنند که چه کسی جاسوس و خائن ایران است و چه کسی در فکر احیای ایران.... افسوس..... افسوس.........

-- سایه ، Feb 12, 2009

من نمیدانم چرا این دولت ایران فکر می کند انقدر مهم شده که دولت هایی مثل اسراییل و امریکا بخواهند وقت هایشان را برای جاسوسی از یک مشت چرت و پرت هدر بدهند. ایران که چیزی ندارد که رهبران جامعه بهایی ایران بخواهند جاسوسی اش را بکنند چقدر خوب می شد که بیان کنند که دیانت بهایی فقط مطعلق به ایرانیان نیست و همواره در حال گسترش در سراسر دنیاست. پس چرا بهاییان در دیگر کشورها جاسوسی نمی کنند . واقا ایران انقادر مهم شده؟زهی خیال باطل... . آخر در زمان تاسیس دیانت بهایی دولت اسراییلی وجود نداشته. چقدر این دولت کوته فکر است . هر چند معاندین باعث پیشرفت امرالله می شوند...

-- صدف ، Feb 12, 2009

دیانت جانهی بهایی در بیش ١٨٧ کشور جهان وجود دارد چرا بهاییان در هیچ کشوری غیر از ایران انقدر مورد اذیت وازار واقع نمیشوند این در حالیست که کشور عزیزمان ایران مهد دیانت بهایی است .ایا اذیت ازار بهاییان غیراز اینکه فکر هموطنانمون از مسایل سیاسی واوضاع واحوال روبه نابودی ایران غزیزمان جریان دیگری میتواند داشته باشد.دوم اینکه سردمداران رژیم و ملایان که عاجز شده اند از گسترش دیانت جهانی بهایی بخیال خودشان با اینگونه تهمتها وافتراعات به دیانت بهایی از یک طرف میخواهند جلو افکار هموطنان عزیز مسلمانمان را گرفته وفکر انهارا منحرف کنند وازطرف دیگر به خیال باطل خود جلو گسترش ونفوذ دیانت جهانی بهایی را سد نمایید.زهی خیال باطل چون جلو کلام خدا را نمی توان گرفت .خداوند در سوره رعد میفرمایدوالذین یجاخون فی الله من بعدما استجیب له حجتهم احظه عندربهم وعلیهم غضب ولهم عذاب شدید. کسانی که محاجه ومجادله درامرالله می نمایند پس از انکه پذیرفته شد حجت ایشان نزد پروردگار باطل و ذایل است زخشم خداوند بر ایشان باشد و عذاب سخت ایشان رافرو گیرد

-- bizhan ، Feb 12, 2009

قوانين ديانت بهائي قوانيني هستند كه امروزه بدرد مردم جهان ميخورد و در خيلي از كشور هاي جهان دانسته و يا نداسته از ان بهره برداري ميشود. مثل تساوي حقوق زن و مرد، تعليم و تربيت اجباري همگاني، وحدت عالم انساني كه با از بين بردن مرز ها تحقق خواهد يافت ( تقريبا هما نطور كه اروپائي ها شروع كرده اند) و بسياري از قوانين ديگر و همچنين تعليم و تربيت روحاني كه بهائيان ارزش زيادي براي ان قائل هستند، با عث رشك و حسادت روحانيون شده است. چون انها قوانين اسلام را تنها راه نجات بشري ميپندارند، تحمل بهائيان را ندارند. براي همين است كه با وجود واقف بودن به بي گناهي بهائيان، شروع به بد گوئي انها ميكنند تا بعقيده خودشان اسلام را تنها راه نجات بخش براي بشر جلوه دهند. انها نميدانند كه براي سربلند كردن ديانت اسلام احتياجي به بد نشان دادن اديان ديگر نيست.

-- Pedro ، Feb 12, 2009

من هم با آزار هر کس به خاطر طرز فکر مخالفم اما
اما با برخی نظر ها که بیشتر به اهانت به ادیان دیگر شبیه است و به ترویج فرقه باب می ماند ...

-- آریوبرزن ، Feb 17, 2009

شما را به سایت بهایی پژوهی ارجاع میدهم که بفهمید اینها کی هستند سایت فوق ذکر به بیان سخنان افراد بهایی از کتب خود دست زده وبا استناد به کتب معتبر بهایی این دین را معرفی میکند گول این مظلوم نمایی ها را نخورید

-- مهدی ، Feb 20, 2009

خوب معلومه که مدرکی ندارند. اگه مدرک داشتند که 3 دفعه نوع جرم این بیچاره ها رو عوض نمی کردند بعد که دیدند باز هیچی پیدا نمی کنند دوباره رو آوردند به همون تهمت قدیمی جاسوسی. وقتی حتی یک بهایی هم در کارهای دولتی و سیاسی و حتی شغلهای رسمی و دولتی هم وجود ندارد چطور می تواند اطلاعات از دولت یک کشور پیدا کند که آن را در اختیار بیگانگان قرار بده!!!!؟؟

-- هما ، Feb 26, 2009

جناب مهدي
اين جمله "مظلوم نمائي بهائيان" كه اكثرا توسط ضد بهائيان بكار گرفته ميشود، منحصرا بخاطر كتمان حقايق زجر و ازار بهائيان است. انهائيكه به اتهام "مظلوم نمائي بهائيان" معتقدند، ميتوانند در كشور ايران خود را ظاهرا بهائي معرفي كنند. انوقت است كه ميتوانند اين همه بلاها را كه بر سر بهائيان مياورند، خودشان تجربه كنند.
Pedro

-- Pedro ، Apr 12, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)