تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بفتا از تری گیلیام تقدیر می‌کند

آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) اعلام کرد که امسال در مراسم اهدا جوایز خود، از تری گیلیام کارگردان و تهیه کننده سرشناس سینما به خاطر دستاوردهای سینمایی‌اش و نقش ویژه‌اش در سینمای جهان، تجلیل خواهد کرد.

بفتا در سال‌های قبل از کارگردان‌ها و بازیگران برجسته‌ای چون چارلی چاپلین، جودی دنچ، آنتونی هاپکینز و استیون اسپیلبرگ تجلیل کرده است.

تری گیلیام بعد از شنیدن این خبر گفت: «این افتخار بزرگی برای کسی است که به آدم‌های بسیاری نیاز دارد تا کار او را انجام دهند.»

تری گیلیام متولد ایالت مینه سوتای آمریکاست و کارش را با کشیدن کاریکاتور در نشریات آمریکایی و طراحی هنری برای فیلم‌ها شروع کرد.

وی از اعضا گروه کمدی انگلیسی مونتی پیتن بود که در سال ۱۹۶۹ به وجود آمد و برنامه‌های کمدی او مرتب از بی‌بی‌سی پخش می‌شد.


تری گیلیام

نخستین فیلم گیلیام در سینما، فیلم «مونتی پیتن و جام مقدس» بود که در سال ۱۹۷۵ آن را ساخت.

«برزیل»، «دوازده میمون»، «گمشده در لامانچا»، «ترس و غارت در لوس‌آنجلس»، «برداران گریم» و «ماجراهای بارون مونشاوسن» از مهم‌ترین فیلم‌های تری گیلیام به شمار می‌رود.

وی به تازگی فیلم «تخیلات دکتر پارناسوس» را با شرکت هیث لجر بازیگر فقید هالیوود به پایان رساند که آخرین کار سینمایی این بازیگر قبل از مرگ او بر اثر افراط در مصرف مواد مخدر بود.

مراسم اهدا جوایز بفتا روز هشتم فوریه در خانه اپرای سلطنتی لندن برگزار می‌شود. این مراسم به طور مستقیم از کانال بی‌بی‌سی دو پخش خواهد شد.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)